Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت و مربی اسبق استقلال گفت: در جام حذفی فکر می‌کنم هر دو یعنی هم مدیریت و هم فرهاد مجیدی زود شروع کردند و آنها باید اجازه می‌دادند رقابت‌ها به پایان می‌رسید و بعد احیانا علیه هم موضع گرفته و ابتدا باید صحبت‌های لازم را با هم انجام می‌کردند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم فوتبال استقلال سرانجام با هر مصیبتی که بود به وضعیت خود تا حدودی سر و سامان داد و برای ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راهی قطر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بهترین خبر برای آبی‌پوشان انصراف الوحده از ادامه رقابت‌ها بود، چون تا همین چند روز پیش درگیر رقابت‌های خود در فصل اخیر فوتبال باشگاه‌های ایران بودند و در این مدت نیز به جای آمادگی و تمرکز وقت خود را صرف حاشیه‌ها و مذاکرات برای جذب بازیکن و تمدید قرارداد با آنهایی که قراردادشان با استقلال به پایان رسیده بود، کرده بودند. با این حال کاروان نصفه‌ونیمه استقلال پنجشنبه گذشته راهی دوحه قطر شده و قرار است سایر بازیکنان طی روزهای آینده و با صدور روادید خود را به این کشور حاشیه خلیج‌فارس رسانده تا آبی‌پوشان برای دیدار یکشنبه هفته آینده خود مقابل الشرطه عراق آماده شوند. بر همین اساس با بهتاش فریبا، پیشکسوت و مربی اسبق استقلال که در آخرین جلسه تمرینی این تیم به‌منظور ایجاد روحیه و‌ انگیزه بین بازیکنان حاضر شده و دیداری با آنها تازه کرده بود تماس گرفته و دقایقی درخصوص شرایط شاگردان مجید نامجومطلق در آستانه آغاز دوباره‌ لیگ قهرمانان آسیا با وی همکلام شدیم.

در آخرین تمرین استقلال چه گذشت و چقدر به این تیم امیدوار هستید؟

ظهر آن روز با آقای عبداللهی که به‌عنوان سرپرست استقلال انتخاب شدند صحبت کردم و از من خواستند تا یک سر به تیم بزنم که بر همین اساس بعدازظهر همان روز در تمرینات استقلال حاضر شدم. اول از اینکه بعد از مدت‌ها دوباره به تمرینات تیمی که هنوز خودم را متعلق به آن می‌دانم بازگشتم، خوشحال شدم اما از وضعیتی که وجود داشت واقعا نگران شدم چون هیچ‌کس نبود و از بازیکنان مطرح و آنهایی که در ترکیب ثابت استقلال در فصل گذشته بازی می‌کردم فقط پنج، ۶ بازیکن حضور داشتند و بقیه بازیکنان را جوانان این تیم تشکیل می‌دادند. بنابراین وقتی این تیم با این شرایط می‌خواست فردا صبحش به آسیا برود آدم کمی نگران می‌شود! در هر صورت به تمرینات رفتم تا یک مقدار فشار را از روی تیم و مدیریت بردارم.

یعنی با این وضعیت باید چه تصمیمی گرفته می‌شد، به‌طور مثال آیا راهکار این بود که تیم در ادامه رقابت‌ها شرکت نکند؟

خیر، اگر استقلال در ادامه این رقابت‌ها شرکت نمی‌کرد و انصراف می‌داد این امر محرومیت‌هایی را برای این باشگاه در سال‌های آینده در پی داشت و از لحاظ مالی و شخصیتی نیز ضربات مهلکی به استقلال می‌زد، به نظر من این تیم به قطر رفت تا شامل این محرومیت نشود، ولی با این حال هواداران با این نفرات و با این تیمی که راهی قطر شد و البته با این اتفاقاتی که به وجود آمده نگران هستند و این مساله‌ای کاملا طبیعی است.

البته بعدا شرایط با تمدید قرارداد چند بازیکن بهتر شد.

در ادامه وقتی با عمو نصی صحبت کرده و از طریق وی با مدیریت باشگاه در تماس بودیم می‌دانستیم که آنها به دنبال این هستند تا بچه‌ها زودتر قراردادشان را ببندند و تمدیدی‌ها به جریان تمرینات ملحق شوند که در همین راستا این اقدامات تا حدود نیمه شب پنجشنبه به طول انجامید و مدیران باشگاه تا حدود ساعت ۳ نصف شب در هتل باقی ماندند و با بازیکنان مذاکره می‌کردند تا قرارداد‌ها بسته شده و تیم جمع و جور شود و به همین خاطر به آنها خسته نباشید، می‌گویم. از این مسائل همه باید باخبر شوند، البته هوادار ما هم کمی عجول است، هرچند حق هم دارد چون چند سالی می‌شود که استقلال جام نگرفته و فشار روی آنها وجود دارد اما باشگاه هم خیلی فعالیت می‌کند تا بتواند برای فصل آینده تیم خوبی را تدارک ببیند، با این حال خوشبختانه سه، چهار بازیکن اصلی استقلال قرارداد خود را تمدید کردند هرچند ویزایشان آماده نشد ولی به‌زودی به جمع کاروان استقلال در قطر اضافه می‌شوند.

البته علی کریمی قراردادش را هنوز تمدید نکرده و این موضوع نگرانی هواداران را در پی داشته.

درست است الان مشکل ما علی کریمی است و به نظر من او هرطور شده باید بیاید و قراردادش را امضا کند و امیدوارم هرچه زودتر باشگاه با کریمی به تعامل رسیده این اتفاق هرچه زودتر بیفتد.

چقدر امیدوارید این بازیکن تاثیرگذار به جمع استقلالی‌ها دوباره اضافه شود؟

آن پستی که علی کریمی در آن بازی می‌کند یک مقدار حساسیت بالایی دارد و یک پست کلیدی محسوب می‌شود. از نظر من کریمی پارسال بهترین هافبک وسط ایران بود و بازی‌های بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و به‌خصوص با مسعود ریگی به خوبی با هم هماهنگ شده بودند و خیلی خوب با هم کار می‌کردند. امیدوارم این اتفاق بیفتد چون علی بازیکن باتعصب و باشخصیتی است و بچه دوست‌داشتنی محسوب می‌شود و دلم می‌خواهد این بازیکن بتواند سال آینده هم به استقلال کمک کند، هرچند هنوز تکلیف دانشگر هم مشخص نیست اما در دفاع وسط سه بازیکن خوب ازجمله روزبه چشمی را داریم که او امسال فوق‌العاده بود و دو بازیکن هم جذب کرده‌ایم هرچند بازیکنان جدید نمی‌توانند در آسیا استقلال را همراهی کنند. بنابراین نگرانی آنچنانی در خط دفاعی وجود ندارد اما در پست علی‌ کریمی ما نگرانی داریم و امیدوارم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد و علی هم قراردادش را تمدید کرده و تیم تکمیل شود.

حتما خبر دارید الوحده هم از ادامه رقابت‌ها انصراف داد و این موضوع می‌تواند به سود استقلال باشد.

بله درست است و حالا بچه‌ها زمان بیشتری برای استراحت و ریکاوری دارند. این موضوع در کل به سود استقلال شد و بازیکنان فرصت دارند تا روز بازی با الشرطه به آمادگی خوبی برسند.

با توجه به جریانات جام حذفی که بعد از پیروزی در دربی که عده‌ای معتقد بودند می‌خواهند استقلال را قهرمان این رقابت‌ها بکنند برخی به طنز می‌گفتند با انصراف الوحده هم می‌خواهند استقلال را قهرمان آسیا کنند.

بالاخره یک‌سری مسائل وجود دارد. آدم نمی‌داند قسم دروغ را باور کند یا دم خروس را. مسائلی طی سالیان گذشته از طرف وزارت ورزش اتفاق افتاده و دیگر همه می‌دانند وزارتخانه کامل پرسپولیسی است و نیازی به گفتن ما نیست. این حرف‌ها و اظهارات را هم مطرح می‌کنند تا این موضوع را کمرنگ کنند و داستان کلی این است.

به نیمکت استقلال چقدر امیدوار هستید، مجید نامجومطلق می‌تواند در آسیا با این تیم موفق باشد؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازم باید به حرکت خوب آقای سعادتمند اشاره کنم که با پیشنهاد ما پیشکسوتان، نصرالله عبداللهی را به‌عنوان سرپرست تیم انتخاب کرده و روی نیمکت در کنار کادر فنی فرستاد. عمونصی سال‌ها سرمربی، مدیر و سرپرست استقلال بوده و در تمامی این عرصه‌ها تجربیات زیادی دارد و مدت‌های زیادی نیز در رقابت‌های مختلف آسیایی شرکت کرده و این حرکت یعنی آقای عبداللهی تنها مدیر تیم نیست بلکه می‌تواند در کنار مجید نامجومطلق یک مدیر فنی خوب هم باشد و درمجموع او در حال حاضر حکم پدر استقلالی‌ها را دارد. از سوی دیگر تجربیات زیادی هم دارد که از لحاظ فنی می‌تواند به نامجومطلق و کادر او کمک کند و این یک حرکت بسیار ارزشمند از طرف مدیریت بود.

از لحاظ فنی چطور می‌توان به این نیمکت امید داشت؟

در هر صورت مجید در لیگ دسته اول سرمربی بوده و تجربیاتی دارد و با بهترین مربیان نیز کار کرده. او خودش فوتبالیست بزرگی هم بوده و با کمک‌های مصطفوی، عمونصی و شاهین صمدیان امیدوارم در لیگ قهرمانان آسیا بتواند کار را دربیاورد تا ببینیم در ادامه تکلیف آقای استراماچونی چه می‌شود.

با توجه به قوانین این اتفاق یعنی بازگشت استراماچونی بعید است رخ بدهد. امیدی دارید که او برگردد؟

البته یکی، دو روز اخیر برخی اظهارات نمایندگان مجلس و وزیر وزرا را خواندم که به دنبال آن هستند تا به جهت حرام نشدن بیت‌المال و صرفه و صلاح مملکت از بازگشت استراماچونی حمایت کنند، هرچند این مربی ایتالیایی با باشگاه قرارداد داشته و اگر هم قراردادش فسخ شده اشکال از پول‌هایی بوده که به او ندادند و نباید یک مربی جدید خارجی به شمار بیاید. بنابراین فکر می‌کنم اگر استراماچونی بیاید و مجید نامجومطلق هم کنارش باشد این دو نفر در کنار هم می‌توانند ترکیب خوبی را تشکیل دهند.

درخصوص مدیریت استقلال و عملکرد سعادتمند در این مدت چه صحبتی دارید؟

روزی که سعادتمند به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شد، مصاحبه کردم و گفتم او دل شیر داشته که به استقلال آمده چون خیلی کار سختی در پیش داشت، آن هم در آن مقطع که نه پول آنچنانی وجود داشت و نه زمان لازم. از سوی دیگر پایان رقابت‌ها با شروع آسیا فاصله چندانی نداشته و باید طی همین ۱۰ روز کار هم جمع‌وجور می‌شد و همین فاصله کم شاید کار دست تیم‌های ایرانی‌ها بدهد البته این هم نشان از ضعف ماست که کرسی در کنفدراسیون فوتبال آسیا نداریم و نمی‌توانیم در مسائل اینچنینی دخالت کرده و در تقویم مسابقات تصمیم‌گیری لازم را داشته باشیم. حالا هم و در بدترین زمان ممکن تیم‌ها درحال یارگیری و تقویت هستند و بازیکنان هم از لحاظ بدنی تخلیه شده ولی باید تیم را به هر شکلی جمع کرده و راهی آسیا می‌کردند. از سوی دیگر به خاطر شیوع کرونا مدام رقابت‌ها معلق شده و اینکه بازیکن را بتوانیم در پیک آمادگی نگه داریم خیلی هنر می‌خواست و کار سختی بود به همین دلیل فکر می‌کنم سعادتمند در این مقطع خیلی خوب کار کرد و زحمت کشید و در کنار او باید از عبدیان هم تشکر کنم که پابه‌پای مدیرعامل استقلال تلاش کرد.

یک مقدار هم در مورد شرایط استقلال در اواخر فصل گذشته صحبت کنید. استقلال می‌توانست جام بگیرد اما فصل را بدون جام به پایان رساند.

ما امسال دچار اشکالات زیادی شدیم به‌خصوص زمانی که فرهاد آمد. از سوی دیگر با آغاز دوباره رقابت‌ها بازیکن مصدوم کم نداشتیم و چند محروم هم در ترکیب استقلال حضور داشتند. بعد هم هیچ تیمی اندازه تیم ما بازیکنانش به کرونا مبتلا نشدند، حدود ۱۲،۱۳ بازیکن استقلال کرونا گرفتند و همه اینها باعث شد در لیگ عقب بیفتیم. در جام حذفی هم فکر می‌کنم هر دو یعنی هم مدیریت و هم فرهاد مجیدی زود شروع کردند و آنها باید اجازه می‌دادند رقابت‌ها به پایان می‌رسید و بعد احیانا علیه هم موضع گرفته و ابتدا باید صحبت‌های لازم را با هم انجام می‌کردند.

در این دعواها تقصیر بیشتر متوجه کدام یک از این افراد بود؟

من دنبال مقصر نمی‌گردم و نمی‌توانم بگویم کدام مقصر بود. بحث تقصیر نیست بلکه بحث هوادار ماست، هوادار ما این وسط لطمه خورد و ما به‌عنوان پیشکسوت استقلال متضرر شدیم از هر لحاظ لطمه خوردیم. تقصیر هرکس که می‌خواهد باشد، فرقش چیست! اینکه بگوییم مقصر کیست. درهر صورت کار اشتباه، اشتباه است و هرکسی هم می‌خواهد آن را انجام بدهد اشتباه کرده است. اما امسال امیدوارم نیمکت‌مان با حضور استراماچونی و نامجومطلق نیمکت قدرتمندی باشد و از سوی دیگر بازیکنان خوب و جوانی جذب تیم شده و بچه‌های قبلی هم تمدید کردم و ان‌شاءالله علی کریمی هم بماند که به نظرم فصل بعد می‌توانیم یک فصل خوب و رویایی را داشته باشیم.

از استراماچونی که خبری ندارید؟ گفته می‌شود شاید به قطر برود.

فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد چون از نظر من این کار حرفه‌ای نیست تا جایی که می‌دانم وقتی که با استراماچونی هم صحبت کرده‌اند وی گفته اگر قرار باشد بیایم از اول فصل آینده به استقلال اضافه می‌شوم. به نظر من حرفه‌ای نیست که او به قطر بیاید.

درخصوص قانون منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی چه صحبتی دارید؟

آدم هر حرفی که می‌خواهد بزند باید پشت آن یک منطق وجود داشته باشد. به نظر من کسانی که این قانون را تصویب کرده‌اند همه‌چیز را در نظر نگرفتند. الان بازیکن لیگ یکی که قراردادش ۵۰۰ میلیون بوده شده دومیلیارد. از یک طرف قرارداد مربیان هم زیاد شده است و الان پیشنهاد تیم‌های دیگر را که می‌بینیم همه روی ۱۰ و ۱۲ و ۱۵میلیارد است. آنها خیال‌شان راحت است که تیم‌ها نمی‌توانند بازیکن و مربی خارجی جذب کنند و این یک لطمه بزرگ به بحث اقتصادی باشگاه‌ها به شمار می‌رود. بازیکنی که پارسال دوونیم میلیارد گرفته چطور امسال ۱۲میلیارد طلب می‌کند! بازیکن هم باهوش است وقتی می‌بیند تیم‌ها نمی‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند و خودشان هم جزء نفرات تاپ تیم‌شان به شمار می‌روند، این درخواست‌ها را مطرح می‌کنند اما نباید تا این اندازه اختلاف بین بازیکنان در هر تیمی باشد. این یکی از مضرات این قانون به شمار می‌رود اما از یک طرف بحث این است که شما بازیکن می‌آورید مثل نیومایر یا گرو. در لیگ یک ما ۵۰ تا مثل گرو وجود داشت اما او را آوردیم و چقدر هم درگیر پرداختی‌اش بودیم و الان هم باید دلار ۲۵۰۰۰ تومانی به بدهکاران پرداخت کنیم. گرفتاری‌های خارجی‌ها همین‌هاست. من فکر می‌کنم اگر یک کمیته فنی در فدراسیون تشکیل شود که بازیکن یا مربی که می‌خواهد بیاید باید توسط این کمیته مورد سنجش قرار گرفته و او را از هر لحاظ بررسی کنند. اینکه آیا او می‌تواند به فوتبال ما کمک کند یا خیر این یک راه‌حل به شمار رفته و می‌تواند راهگشا باشد و جلوی بسیاری از مشکلات و ضرر و زیان‌ها را بگیرد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال مجید نامجومطلق فرهاد مجیدی آندره آ استراماچونی استقلال بهتاش فریبا فرهاد مجیدی مجید نامجومطلق مجید نامجومطلق سوی دیگر فکر می کنم علی کریمی نظر من رقابت ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن استقلال بخاطر انتشار یک استوری احضار شد + عکس

پس از اتفاقات شب گذشته در برنامه فوتبال برتر و اظهارات سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ مبنی بر اینکه قانون گل زده در خانه حریف در تقابل‌های رو در رو برداشته شده است، این موضوع با واکنش استقلالی‌ها همراه شد.

تا پیش از این تصور می‌شد که به دلیل گل زده استقلال در دربی که پرسپولیس میزبان بوده، این تیم نسبت به رقیب دیرینه، دست برتری را دارد، اما حالا مشخص شد که اگر امتیازات سرخابی‌ها در پایان لیگ برابر شود، کار به تفاضل گل کشیده می‌شود. 

این اتفاقات با واکنش آرش رضاوند همراه شد و بازیکن استقلال بدون نام بردن از سهیل مهدی، در استوری خود نوشت: «قانون، قانون جنگل. اینم از قانون گذار. خدا رو شکر صدای خودشو تشخیص داد زد زیرش. #عدالت.»

حالا نیز سازمان لیگ با انتشار اطلاعیه ای، از احضار بازیکن استقلال خبرداد. در متن این بیانیه آمده است:

آرش رضاوند به دلیل انتشار استوری توهین آمیز علیه مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار می‌شود.

منبع: ورزش سه

tags # استقلال سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • حمایت اسطوره آلمانی از کیمیش: خیلی مهمی!
  • اسطوره ۵۸ ساله تیم ملی برزیل به مستطیل سبز برگشت! +عکس
  • اسطوره ۵۸ ساله تیم ملی برزیل به مستطیل سبز برگشت!
  • احضار رضاوند به کمیته انضباطی
  • با احترام به اسطوره پرسپولیس؛ جای بازیکن پولکی در قلب‌ها است
  • احضار بازیکن استقلال به کمیته‌های اخلاق و انضباطی
  • (عکس) استوری جنجالی کار دست بازیکن استقلال داد
  •  بازیکن استقلال به خاطر انتشار این استوری احضار شد |‌ عکس
  • بازیکن استقلال بخاطر انتشار یک استوری احضار شد + عکس
  • احضار بازیکن استقلال بخاطر انتشار یک استوری