Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر یونان از خرید انواع جنگنده، بالگرد و اژدر برای تقویت بنیه دفاعی این کشور در مقابله با تهدیدهای ترکیه خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نخست وزیر یونان روز شنبه از تقویت نیروهای مسلح یونان به انواع تجهیزات مختلف برای مقابله با هرگونه تهدیدی از جمله از جانب ترکیه خبر داد.

به نوشته وبگاه «گریک ریپورتر» «کیراکاس میستوتاکیس» نخست وزیر یونان گفت که برای دفاع از کشور، 18 فروند جنگنده رافائل و 4 فروند ناوچه خریداری میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر یونان افزود که نیروهای مسلح این کشور به بالگردهای «سیهاوک-60 » و موشکهای ضد تانک و اژدر تجهیز میشوند. وی از بکارگیری 15 هزار پرسنل نظامی جدید برای تقویت بدنه نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

در خبری دیگر مرتبط با یونان، رسانه ها از آماده باش نیروهای مسلح این کشور حین بازدید فردا یکشنبه رئیس جمهور یونان از جزیره «کاستلوریزو» برای برگزاری جشن استقلال این منطقه خبر دادند.

«کاترینا ساکلا وپولو» رئیس جمهور یونان در حالی فردا از این جزیره دیدار میکند که وزیر دفاع ترکیه امروز به شدت به یونان توهین کرد.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در ادامه تنش‌ها بر سر مسائل مربوط به شرق دریای مدیترانه به یونان توصیه کرده که بهتر است این کشور سکوت اختیار کند.

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در سخنرانی در جمع نظامیان این کشور در یک مرکز آموزشی خطاب به همسایگان این کشور (یونان و قبرس) گفت:«برای اینکه تنش‌ها در منطقه کاهش یابد بهتر است برخی ساکت باشند. آنها بهتر است هیچ کاری انجام ندهند جز اینکه خفه شوند. آنهایی که وارد دسیسه علیه ترکیه میشوند همانند گذشته متحمل خسارات خواهند شد.»

وزیر دفاع ترکیه سپس خطاب به یونان گفت که بهتر است ساکت مانده و در خدمت منافع دیگران نباشد.

هشدار تند آکار در حالی مطرح شده که مقامات ترکیه در روزهای گذشته از آمادگی برای برگزاری گفت وگو با یونان خبرداده اند. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از یونان خواسته بدون هیچگونه پیش شرطی وارد مذاکره با آنکارا شود و کشتیهای جنگی خود را از اطراف سواحل ترکیه دور کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آماده باش ترکیه رئیس جمهور رسانه یونان نخست وزیر یونان وزیر دفاع ترکیه نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک با «مائورو وییرا» وزیر امور خارجه برزیل دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، با تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیرو‌های مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

 همچنین ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

 امیرعبداللهیان از نقش برزیل در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی کرد و تاکید نمود: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

وزیر امور خارجه ایران تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی بویژه کشور‌های اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید کرد.

او همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین سفر متقابل مقامات دو کشور تاکید کرد.

«مائورو وییرا» وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل، در این این دیدار ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت: برزیل خواستار تنش زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه بکار می‌گیرد.

وی در ادامه بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید داشت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود
  • عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد
  • لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد
  • معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح، خلع سلاح شده است
  • قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • «وعده صادق» نشانه قدرت نیروهای نظامی و انتظامی ایران است
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار