Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دو سس مایونز و کچاپ، مادر تمام سس‌ها هستند یعنی با کمی تغییر در مواد تشکیل‌دهنده، کم و زیاد کردن طعم‌دهنده و ادویه‌هایشان می‌توان انواع و اقسام سس‌ها را تهیه کرد. در ادامه به نکاتی برای طرز تهیه این دو سس اشاره می‌کنیم:


سس مایونز
هنگام تهیه سس مایونز و پس از مخلوط کردن زرده و سرکه، باید روغن را مداوم و آهسته به‌طوری که روغن حین ریخته شدن به نخی باریک تبدیل شده باشد، افزود، زیرا در غیر این صورت سس می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی‌ها فکر می‌کنند این سس را فقط می‌توان با دستگاه مخلوط کن تهیه کرد در حالی که با همزن‌های دستی پره‌دار نیز می‌توانیم این سس را تهیه کنیم. البته پره‌های همزن باید زیاد باشد و این وسیله در کاسه‌ای که محتویات در آن وجود دارد، به صورت یکنواخت به حرکت درآید. سسی که با همزن دستی تهیه می‌شود، به مراتب خوش‌طعم‌تر است.

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از پودینگ گوشت و مرغ سوخاری آتشی تا کیک ملکه صبا + تصاویر

روغن‌های مناسب برای تهیه این سس به ترتیب اولویت عبارت اند از: روغن زیتون بدون بو، روغن آفتابگردان و روغن کانولا. به غیر از این روغن‌ها در تهیه سس مایونز از روغن دیگری استفاده نکنید.

سفیده تخم‌مرغ در تهیه سس مایونز نباید به کار برده شود، زیرا باعث بریدن سس می‌شود و حاصل کار چیزی نخواهد بود که انتظارش را دارید.

برای تهیه سس مایونز، از سرکه سیب و کمی آبلیموی تازه استفاده کنید این ترکیب بوی زهم تخم‌مرغ را خواهد گرفت.

سعی کنید از تخم‌مرغ‌هایی استفاده کنید که زرده کم رنگ‌تری دارند، زیرا زرده پررنگ، رنگ سس را خراب می‌کند وسس زرد خواهد شد.
در تهیه این سس کمی فلفل سیاه به آن بیفزایید و در صورت علاقه به طعم تند، کمی فلفل قرمز هم اضافه کنید.

سس کچاپ
شکر یکی از اجزای اصلی سس قرمز است و انتخاب نوع آن بر طعم سس اثر دارد. باید شکر پودری باشد و بوی ماندگی ندهد.

رب گوجه‌فرنگی که در تهیه این سس استفاده می‌شود، باید خوش رنگ باشد از ریختن رب‌هایی که رنگشان به سیاهی می‌زند، خودداری کنید.

این توصیه را در تهیه هر دو سس در نظر داشته باشید؛ مقدار موادی که برای تهیه سس استفاده می‌کنیم بسیار مهم هستند. زیاد و کم کردن مقدار مواد اولیه اصلی، در غلظت، عطر و طعم سس‌های تهیه شده تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرز تهیه آموزش آشپزی طرز تهیه تهیه سس مایونز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد

فراروـ دسر‌ها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منو‌های خوشمزه رستوران‌ها هستند. دسر‌ها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دسر‌ها معمولا مقدمات زیادی دارند و درست کردن آن‌ها زمان زیادی می‌برد. اما برخی از دسر‌ها هستند که خیلی راحت تهیه می‌شوند و درست کردنشان زمان زیادی نمی‌برد. همچنین دسر‌ها در بیشتر مواقع دارای موادی مانند تخم مرغ، خامه و کره هستند که موجب می‌شود دسر سنگین و پرکالری شود. اگر دوست دارید یک دسر لطیف و سبک بخورید که کالری بالایی هم نداشته باشد و در مدت زمان کوتاهی هم آماده شود، حتما این دسر کاکائویی خوشمزه را امتحان کنید، پس در ادامه این مطلب با طرز درست کردن این دسر با ما همراه باشید.

مواد لازم

موز: ۲ عدد
بیسکوییت مادر: ۱ بسته
پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: یک چهارم لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این دسر راحت و فوق‌العاده خوشمزه فقط کافی است موز را پوست و خرد کنید و همراه با بیسکوییت مادر، پودر کاکائو و شیر داخل دستگاه غذاساز بریزید و یک دقیقه دستگاه را روشن کنید تا همه مواد کاملا با هم میکس شوند. حالا مقداری از دسر را داخل لیوان یا ظرف مخصوص دسر بریزید و کمی موز خرد شده روی آن قرار بدهید، سپس بقیه مواد دسر را روی لایه موز بریزید. دسر را به مدت ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ برای درست کردن این دسر می‌توانید از هر نوع بیسکوییت وانیلی که دوست دارید استفاده کنید.
۲ ـ اگر دوست دارید این دسر سفت‌تر باشد، می‌توانید به دلخواه میزان بیسکوییت دسر را بیشتر کنید.
۳ ـ شیرینی این دسر از موز است، در صورتی که دوست دارید دسر شما شیرین‌تر شود، می‌توانید کمی شکر به مواد آن اضافه کنید.

دیگر خبرها

  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم)
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد
  • طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)
  • طرز تهیه کروسان خانگی ساده، مرحله به مرحله با تمام نکات (فیلم)