Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان از تعطیلی فرودگاه کنارک به شدت اظهار گلایه مندی کرد و گفت: فرماندهی نیروی هوایی باید از مردم عذرخواهی کند و بدون هیچ قید و شرطی فرودگاه کنارک را مجدداً بازگشایی نماید.

احمدعلی موهبتی در خصوص تعطیلی فرودگاه کنارک اظهار کرد: روز پنجشنبه بیستم شهریور پروازهای فرودگاه کنارک شرکت عقاب عسلویه وابسته به نیروی هوائی لغو و این فرودگاه تعطیل شده که این امر موجب سرگردانی مسافرین در تهران و در چابهار شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: گفته می شود متولیان نیروی هوایی شرط بازگشایی و فعالیت مجدد فرودگاه کنارک را توقف و تعطیلی عملیات احداث فرودگاه چابهار اعلام کرده‌اند.

 استاندار با بیان اینکه نیروی هوایی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران جنگ و هم اکنون در حوزه امنیت نقش موثری دارند تصریح کرد: توصیه من به مسئولین نیروی هوایی این است که از مردم برای این کار عذرخواهی کنند و بدون هیچ قید و شرطی فرودگاه کنارک را راه اندازی نمایند.

 موهبتی اظهارکرد: ۲۷ سال از عمر منطقه آزاد چابهار می گذرد و نیروی هوایی همواره از احداث فرودگاه در این منطقه ممانعت کرده است و این امر عدم توسعه استان و سواحل مکران را که همواره مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا بر توسعه آن تاکید دارند را سبب شده است.

 وی ادامه داد: در دولت‌های قبلی بحث ساخت فرودگاه مطرح و پیگیری شد اما اجازه ساخت فرودگاه به علت اینکه در محدوده پدافندی «دلتا ۲۱» است به وزارت راه و شهرسازی داده نشده است .

استاندار افزود: در حال حاضر با ساخت سایت پتروشیمی و مجموعه فولاد چابهار و بخشی از روستاها که در محدوده این منطقه قرار دارند و همچنین شهرک صنعتی چابهار،  «دلتا ۲۱» خاصیت خود را از دست داده و جابجا شد و بر همین اساس با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، رییس جمهور در  اردیبهشت ماه سال ٩٣ طی مکاتبه ای به مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بخشی از زمین فرودگاه پایگاه دهم شکاری را برای ساخت ترمینال و مجموعه فعالیت فرودگاه شرکت فرودگاه‌های کشور در اختیار دولت قرار دهند، متاسفانه این همکاری توسط نیروی هوایی و مجموعه‌ی آن صورت نگرفت.

موهبتی گفت: دولت تصمیم گرفت که فرودگاه جدیدی را بسازد لذا طرح آن تهیه و در اردیبهشت ۹۵ مجوز ساخت فرودگاه بین المللی چابهار توسط کمیته فضایی کشور و سازمان هواپیمایی کشور صادر شد که به دلایلی این فرودگاه در آن مقطع ساخته نشد اما در سال گذشته مجدداً مجوز فرودگاه تمدید شد و عملیات احداث آن در سال جاری آغاز شده است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فرودگاه جدید در محدوده منطقه آزاد چابهار قرار دارد افزود: مجموعه منطقه آزاد به دلیل اینکه با گذشت ۲۷ سال از عمر آن فاقد مرز هوایی، زمینی و دریایی بوده است، نتوانسته به اهداف خود برسد و لذا در سال گذشته مجوز توسعه آن با پیگیری دولت و موافقت مجلس شورای اسلامی اخذ شد.

احمدعلی موهبتی ادامه داد: بر اساس این طرح محدوده منطقه آزاد به ۸۲ هزار کیلومتر مربع افزایش یافته و فرودگاه بین المللی چابهار در محدوده منطقه آزاد طراحی شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه گفته می شود پنجشنبه گذشته پروازهای فرودگاه کنارک در اعتراض به ساخت فرودگاه بین المللی چابهار توسط نیروی هوایی تعطیل شد و این موضوع نیز بارها و بارها اتفاق افتاده است .

استاندار بیان داشت: علیرغم مصوبه شورای تأمین استان بر عدم تعطیلی، فرودگاه تعطیل شده است و همچنان سنگ‌اندازی و بهانه‌تراشی در این راستا ادامه دارد .

موهبتی افزود: دولت  خود را موظف می‌داند بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که سواحل مکران را گنج پنهان می دانند دستور معظم له را برای توسعه سواحل مکران عملی کند و مهمترین و ضروری‌ترین امر در این راستا  وجود فرودگاه است که چابهار را به مراکز قدرت و ثروت نزدیک کند.
 
وی اظهار کرد: گره اساسی توسعه سواحل مکران، نبود مرز هوایی و دوری چابهار از مرکز مدیریتی کشور و مراکز اقتصادی دنیا است که حاضر نیستند برای مراکز نظامی پرواز بگذارند.

استاندار ادامه داد: فرودگاه پایگاه دهم شکاری پایگاه نظامی است و سرمایه‌گذار خارجی و داخلی حاضر نیست که با این شرایط سرمایه‌گذاری کند چراکه این فرودگاه در اختیار دولت نیست و در اختیار یک پایگاه نظامی است.

موهبتی گفت: امیدواریم فرودگاه بین المللی چابهار ظرف ۳ ماه آینده راه‌اندازی شود و در راستای این امر هم اکنون روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۵ پیمانکار در این پروژه مشغول به فعالیت هستند که ظرف سه ماه آینده بتوانیم فرودگاه بین المللی چابهار را راه اندازی کنیم و گره اساسی توسعه سواحل مکران که نبود فرودگاه است، مرتفع گردد.

وی گفت: در حال حاضر برقراری پروازهای چابهار به مقصد ایرانشهر برنامه‌ریزی‌شده و از آنجا نیز مسافرین با اتوبوس های تشریفاتی به چابهار منتقل خواهند شد .

استاندار تاکید کرد: از مردم انتظار داریم که با تحمل این مشکل در این امر ما را همراهی کنند تا ظرف سه ماه آینده فرودگاه چابهار به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرودگاه کنارک سيستان و بلوچستان استانی سیاسی فرودگاه بین المللی چابهار فرودگاه کنارک ساخت فرودگاه سواحل مکران نیروی هوایی منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بهارگاهی وایجاد شور ونشاط برای مسافران در چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، شهرستان چابهار در فصل نوروز، علاوه بر اینکه مقصد مسافران نوروزی شده است، با برپایی جشنواره‌های فرهنگی و هنری در نقاط مختلف شهر، آینهٔ تمام نمایِ فرهنگ اصیل و آدب و رسومِ مردم سیستان و بلوچستان برای مسافران نوروزی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سعید ریگی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار در گفت: امسال فصل نوروز در چابهار برای مسافران نوروزی متفاوت‌تر از سال‌های قبل است چرا که نوروز امسال بخاطر همزمانی با ماه مبارک رمضان، مسافران بعد از افطار و در شب‌های بهاری چابهار با اجرای برنامه‌های محلی و شاد، هم با آیین‌های رمضانی مردم سیستان و بلوچستان آشنا میشوند و هم با فرهنگ و آدب رسوم مردم این استان آشنا خواهند شد.
وی گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار برای ایجاد شور و نشاط و خلق لحظات بیادماندنی برای گردشگران، با برپایی جشنواره بهار در بهار ۱۷ تیم هنری از استان سیستان و‌بلوچستان را در نقاط مختلف شهر چابهار مستقر کرده است تا ضمن ارائه خدمات فرهنگی و‌معرفی جاذبه‌های گردشگری چابهار به مسافران نوروزی، آداب و رسوم مردم استان را هم در قالب هنر به نمایش بگذارند.
ریگی تصریح کرد: تا ظهر دیروز حدود ۱۳۵ هزار نفر مسافر وارد شهر چابهار شده اند که این آمار نشان میدهد چابهار همچنان مقصد مسافران و گردشگران نوروزی است.
محمد دین دشتی دبیر جشنواره بهار در بهارِ چابهار افزود: برای معرفی بیشتر و بهترِ آئین‌های سنتی مردمان استان سیستان و بلوچستان، جشنواره بهار در بهار را در سه بخش؛ موسیقی میدانی، تئاتر میدانی وجشنواره بهارگاهی طراحی کردیم که در جشنواره بهارگاهی هنرمندان ملی هم دعوت شده اند.
دشتی بیان کرد: از هفتم تا هشتم اسفند بخش اصلی جشنواره در شهرچابهار توسط هنرمندان به اجرا در خواهد آمد و گردشگران میتواند از نزدیک به تماشایِ اجرای برنامه‌هایی بنشیند که بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رگبار پراکنده باران درنیمه شمالی سیستان وبلوچستان
  • استاندار:مشارکت مردم در فعال سازی منطقه آزاد سیستان
  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان وبلوچستان در شب‌های قدر
  • باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • اتمام مرمت ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل درجنوب سیستان وبلوچستان
  • بازدید استاندار ایلام از بیمارستان رازی و گلایه‌های بیماران
  • پای کار بودن دستگاه‌های خدمات رسان سیستان وبلوچستان تا پایان نوروز
  • افتتاح مدرسه در منطقه سیل زده سند حمزه دشتیاری سیستان وبلوچستان
  • ورود بیش از ۱۴۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی به چابهار
  • برگزاری جشنواره بهارگاهی وایجاد شور ونشاط برای مسافران در چابهار