Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از انتقاد برخی دانشگاه‌ها مبنی بر مشکلات دریافت تسهیلات بانکی برای ساخت خوابگاه جدید به ویژه خوابگاه‌های متاهلی، رئیس صندوق رفاه از حل مشکل دریافت این تسهیلات خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ساخت خوابگاه‌های متاهلی و توسعه این خوابگاه‌ها به عنوان یکی از طرح‌های عمرانی در اولویت دانشگاه‌ها در سال جاری است که به دلیل زمان بر بودن و هزینه بالای ساخت این خوابگاهها، مجلس شورای اسلامی استفاده از تسهیلات بانکی را برای دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است که صندوق رفاه دانشجویان به عنوان متولی کمک به دانشگاه‌ها برای دریافت این تسهیلات محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طی بررسی‌هایی که در این زمینه از دانشگاه‌ها داشتیم اکثر دانشگاه‌ها به دلیل مسائل مخلتف امکان استفاده از این تسهیلات را ندارند و یا برای دریافت این تسهیلات با مشکلاتی مواجه شده اند. بیشتر بخوانید شرایط سخت تسهیلات بانکی ساخت خوابگاه متاهلی    وقتی دانشگاه‌های بدهکار نمی‌توانند وام بگیرند! پس از انتقاد‌های دانشگاه‌ها درخصوص مشکلات استفاده از این تسهیلات به سراغ ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان رفتیم تا دلایل این مشکل را جویا شویم که با مطرح شدن این موضوع خبر خوشی را برای دانشگاه‌ها به همراه داشت.     خبر خوش صندوق رفاه برای دریافت تسهیلات بانکی ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص مشکلات دریافت تسهیلات بانکی دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه جدید گفت: بر اساس این طرح دانشگاه‌ها باید برای دریافت تسهیلات بدهی بانکی نداشته باشند.

وی افزود: برای حل این مشکل صندوق رفاه با دو بانک وارد مذاکره شده است که بتوانیم آن‌ها را متقاعد کنیم که به روشی اعطای تسهیلات ساخت خوابگاه‌های دانشجویی را با روش پرداخت یارانه تسهیل کنند و امیدواریم در رایزنی‌ها بتوانیم این تسهیلات را به روشی دیگر به دانشگاه‌ها پرداخت کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۷ پروژه مصوب در زمینه ساخت خوابگاه‌های متاهلی داریم در حال حاضر ۳۷ دانشگاه ساخت این خوابگاه را در دستور کار دارند و ۴ پروژه با دریافت تسهیلات بانکی ساخت خوابگاه را به پایان رسانده و حتی پرداخت اقساط این تسهیلات را آغاز کرده است، اما دانشگاه‌های کوچک که درآمد‌های اختصاصی کمی دارند قاعدتا این مشکل را دارند و نمی‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند چرا که برای دریافت این تسهیلات باید درآمد اختصاصی به گونه‌ای باشد که پاسخگوی اقساط این تسهیلات را بدهد.   بازگشت صددرصد اجاره بها به خوابگاه‌هایی که با تسهیلات بانکی ساخته می‌شود مطیعی افزود: برای کمک به این موضوع صندوق رفاه اعلام کرد خوابگاه‌هایی که از این طریق ساخته شوند صد درصد اجاره بها به دانشگاه‌ها بازگردانده می‌شود در صورتی که در موارد دیگر ۵۰ تا ۶۰ درصد اجاره بها به دانشگاه‌ها برمی گردد برای این خوابگاه‌ها صد در صد اقساط بازمی گردد که بتوانند اقساط آن‌ها را پرداخت کنند.

وی یاد آورشد: اواسط آبان ماه خوابگاه‌هایی که آماده بهره بردای باشد افتتاح می‌شود، در حال حاضر ظرفیت متاهلی ۲۵۰۰ خوابگاه است، اما درخواست اسکان در خوابگاه دو برابر این ظرفیت است.

مطیعی یادآور شد: دانشجویان دکتری که در حال حاضربه دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی تحصیل می‌کنند درخواستی برای اسکان در خوابگاه متاهلی نداشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مطیعی صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه متاهلی تسهیلات بانکی صندوق رفاه دانشجویان دریافت تسهیلات بانکی دریافت این تسهیلات خوابگاه های متاهلی رئیس صندوق رفاه دانشگاه ها ساخت خوابگاه برای دریافت خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد

 به گزارش پارس نیوز،‌ کتابفروشی کتابستان در خیابان انقلاب تهران یک سال و چهار ماه پس از افتتاح اعلام تعطیلی کرد.

در کانال اطلاع‌رسانی این کتابفروشی درباره این تعطیلی آمده است:

«دوست نداشتیم اینگونه بشود، ولی افتاد مشکل‌ها و گویا چاره ای جز این نیست که اعلام کنیم فروشگاه کتابستان به‌زودی تعطیل خواهد شد.

رسم ما نیست که از اوضاع گله کنیم و واکتابا و وا فرهنگا سر دهیم.

به همین منظور خواستیم که تلخی تعطیلی را به شیرینی تخفیف برای مخاطبان تبدیل کنیم و قرار گذاشتیم که همه کتاب‌های فروشگاه را با 30 درصد تخفیف ارائه کنیم.کتاب‌‌هایی که از بهترین ناشران ایرانی گردآوری شده است.»

تعطیلی کتابفروشی‌ها در تهران در سال‌های اخیر عمدتاً به دلایل اقتصادی،‌ پایان اجاره بهای ملک،‌ اجاره بهای بالا و ... بوده است،‌ در هفته‌های گذشته شهر کتاب بهشتی نیز به دلیل افزایش اجاره بها اعلام تعطیلی کرد،‌ این کتابفروشی در ملکی متعلق به فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی نیازمند تخصیص اعتبارات
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان