Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، با اعلام وضعیت قرمز کرونا در دهدشت بازگشت برخی محدودیت‌ها در قالب پروتکل بهداشتی می‌تواند راهکاری برای کمک به مقابله با این ویروس مرگبار باشد.

با این حال اما عادی سازی روابط اجتماعی و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان به سیر صعودی آمار مبتلایان منجر شده و گویا قرار نیست گوش کسی بدهکار این همه هشدار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مکان‌های خطرناک و تهدید برای انتقال کرونا حمل و نقل عمومی است به نظر می‌رسد نظارت بر اجرای پروتکل بهداشتی شامل حال اتوبوس‌های برون شهری و تاکسی‌های درون شهری دهدشت نشده و به راحتی با جان مردم بازی می‌کنند.

سرویس‌های مسافربری برون شهری که به استان‌های مختلف مسافر جابجا می‌کنند میدان جولان و قلدری کرونا به شمار می‌آیند زیرا این ناوگان مسافرهایی از اقشار و مناطق مختلف دارند که احتمال انتقال و زنجیره بیماری را دو چندان کرده است.

این موضوع شب گذشته در جابجایی مسافران دهدشت به عسلویه اتفاق افتاد تجمیع مسافران دو اتوبوس به علت خرابی یکی از سرویس‌ها باعث شد نه تنها همه صندلی‌ها سرنشین داشته باشند بلکه در راهروی اتوبوس هم مسافر سوار شود.

تراکم جمعیت در این اتوبوس باعث نگرانی مسافران و دلهره ابتلاب به کرونا شد.

یکی از مسافران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حالی که بلیط تک صندلی گرفته بودم با مراجعه به ترمینال متوجه شدم مسافران اتوبوس دیگری که دچار مشکل شده بود هم با این سرویس سوار شده و صندلی من به دیگری واگذار شده است.

این مسافر که در عسلویه کارگری می‌کند و مجبور است با اتوبوس خود را به محل کار برساند، افزود: به علت بیماری قلبی و قند خون همیشه ترس از ابتلا به کرونا دارم به همین خاطر سعی می‌کنم در سفرها تک صندلی بگیرم که تا حدودی فاصله اجتماعی را رعایت کرده باشم.

یکی دیگر از مسافران با انتقاد از بی‌خیالی مسؤولان نسبت به نظارت بر ناوگان برون شهری گفت: چرا مسافران دو اتوبوس در چنین شرایطی باید با یک سرویس جابجا شوند؟

این در حالی است که تاکسی‌های درون شهری نیز بدون محدودیت تعداد مسافر فعالیت دارند و به اصول بهداشتی مقابله با کروهنا پایبند نیستند.

کم اهمیت جلوه دادن نکات بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی که به خاطر فضای بسته محل جولان کرونا بوده و این بیماری زورگویی اقشار مختلف جامعه را به مبارزه می‌طلبد موضوعی است که احتمال شدت بیماری و گسترش زنجیره انتقال در شهرستان را شدت بخشیده و نیازمند عزم جدی و قاطع مسؤولان ستاد مقابله با کروناست.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا اتوبوس های برون شهری حمل و نقل عمومی فاصله گذاری اجتماعی دهدشت خبرگزاری فارس برون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرنگار مهر، حاجی رسول سالاری، رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جمع خبرنگاران گفت: طی فروردین ماه سال جاری ۸۹ هزار و ۳۶۶ مسافر در استان در قالب ۱۳ هزار و ۳۲۰ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل خراسان جنوبی افزود: بیشترین سهم جابه‌جایی مسافر از مبدا شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین سهم جابجایی نیز مربوط به شهرستان درمیان بوده است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است.

سالاری با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۴۴۲ راننده در بخش مسافر استان فعال هستند تصریح کرد: ۳۱۰ دستگاه سواری کرایه، ۲۰۸ دستگاه مینی‌بوس و ۲۹۰ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافران از مبدا ۱۶ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تاکید کرد: با همکاری پلیس راه استان و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر، طرح کنترل نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به منظور رعایت ایمنی و حقوق مسافران در این مدت انجام شده است.

وی تصریح کرد: این امکان برای مسافران فراهم شده تا علاوه بر تأمین بلیط از طریق دفاتر فروش بلیط سطح شهر، از طریق وب سایت‌های فروش آنلاین به نشانی www.payaneha.com و www.payaneha.ir نیز اقدام کنند.

وی عنوان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفر در استان خواهد بود.

کد خبر 6086128

دیگر خبرها

  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد