Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمون علوم پایه دندانپزشکی، جامع داروسازی 180 واحدی و پیش کارورزی با وجود اعتراض دانشجویان در تاریخ 20 و 21 شهریور ماه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد. ماجرا از آن قرار بود که برخی دانشجویان رشته‌های‌ پزشکی‌، دندانپزشکی و دامپزشکی مخالفت خود را با برگزاری آزمون جامع پیش کارورزی و پره‌انترنی اعلام کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمون‌ها که قرار بوده در اسفندماه برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده و نمره آن براساس سوابق تحصیلی دانشجویان محاسبه شده است.

دانشجویانی که باید امسال در دوره شهریورماه آزمون‌های جامع علوم پزشکی شرکت می‌کردند، با مراجعه به معاونت آموزشی دانشگاه و یادآور شدن قرمز بودن مناطق مختلف کشور خواهان لغو این آزمون و محاسبه نمره آن بر اساس معدل یا برگزاری آن در محل سکونت دانشجویان شده بودند.

دانشجویان ادعا داشتند بسیاری از دانشگاه‌ها نیز از پذیرش‌ دانشجو در محل سکونت خود برای شرکت در این آزمون‌ها امتناع می‌کنند، به طوری که برخی از آن‌ها نه دانشگاه محل سکونت و نه در دانشگاه محل تحصیل پذیرفته نشده بودند. از طرفی برخی منابع از حذف آزمون قطعی آزمون پیش کارورزی و پره‌انترنی خبر داده بودند،‌ اما تنها کمتر از 14 روز مانده به تاریخ برگزاری این آزمون، مشخص شد خبری از شرط معدل شدن این آزمون‌ها نیست و آزمون پره‌انترنی و پیش کارورزی در موعد مقرر بیستم و بیست و یکم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وعده پوچ ارائه خوابگاه به دانشجوبان!

از طرفی وعده و وعید مسئولان در زمینه ارائه خوابگاه به داوطلبان آزمون پیش کارورزی و پره‌انترنی که در محل سکونت خود تحصیل نمی‌کنند نیز محقق نشد و دانشجویان به این مسئله نیز معترض بودند. افزایش تعداد فوتی‌ها و مبتلایان در شرایط کنونی و مقایسه آن با اسفندماه یکی از دلایل اعتراض دانشجویان بود؛ اما مسئولان وزارت بهداشت بر برگزاری این آزمون تاکید داشتند.

در نهایت دانشجویان تنها 4 روز مانده به برگزاری آزمون پیش‌کارورزی‌و پره‌انترنی برای لغو این آزمون دست به دامان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها شدند. به گفته نماینده این دانشجویان، حجت الاسلام مصطفی رستمی شخصا نامه‌ای به علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران ارسال کرد و خواهان رسیدگی به وضعیت دانشجویان معترض شده بود. در نهایت دانشجویات در یک تصمیم جمعی در نظر گرفتند در اعتراض به لغو نشدن آزمون، در جلسه حاضر نشوند.

توقع دانشجویان بی‌جاست؟

سعید هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی نسبت به اعتراض این دانشجویان واکنش نشان داد و اعلام کرد: پذیرش براساس سوابق تحصیلی طبق مصوبات ستاد کرونا صرفا در اسفند ماه سال گذشته انجام شده است، دلیلی ندارد هر بار این آزمون‌ها بر اساس سوابق تحصیلی برگزار شود.

با لغو آزمون علوم پایه در اسفند ماه، ستاد کرونا برای جلوگیری از خالی ماندن بیمارستان‌ها تصمیم گرفت تا به برخی دانشجویان با سوابق تحصیلی خوب اجازه دهد تا وارد مرحله اینترنی شوند، بدون اینکه نمره‌ای به آن‌ها اختصاص دهد.

از طرفی این دسته از افراد نیز برای اینکه بخواهند از مزایای نمره بهره‌مند شوند باید در آزمون‌های شهریور ماه شرکت کنند.
واجدین شرایط آزمون‌های علوم پایه پزشکی که موفق به کسب حد نصاب قبولی در روش سوابق تحصیلی نشده‌اند یا به هر دلیلی مشمول روش سوابق تحصیلی نبوده‌اند و یا افرادی که متقاضی بهره‌مندی از مزایا و رتبه‌های آزمون‌های مذکور هستند موظفند همراه با سایر داوطلبان واجد شرایط شرکت در آزمون‌های شهریور ماه در آزمون علوم پایه پزشکی شرکت کنند. سرانجام این آزمون در تاریخ بیستم و بیست و یک شهریور ماه برگزار شد. حال باید اعلام غایبان این آزمون‌ها از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی شد تا مشخص شود چند درصد داوطلبان در اعتراض به لغو آزمون در جلسه آزمون‌های جامع شرکت نکرده‌اند.

انتهای پیام/

31 / 320 آزمون پیش کارورزی آزمون علوم پایه اعتراض دانشجویان آزمون‌های جامع علوم پزشکی معاونت آموزشی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آزمون پیش کارورزی آزمون علوم پایه اعتراض دانشجویان آزمون های جامع علوم پزشکی معاونت آموزشی آزمون پیش کارورزی آزمون علوم پایه سوابق تحصیلی آزمون ها شهریور ماه محل سکونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بانوی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرمایه‌گذاری‌های مالی مداوم دانشگاه در شرکت‌هایی که از اشغال فلسطین و نسل‌کشی غزه حمایت می‌کنند، در محوطه چمن دانشگاه تحصن کردند.
 
مینوش شفیق، رئیس دانشگاه از پلیس نیویورک برای متفرق کردن تظاهرکنندگان درخواست کمک کرد و بیان داشت که این اقدام "تهدیدی" برای دانشگاه است.
 
پلیس با ورود به محوطه دانشگاه وارد عمل شد و حدود 108 دانشجو را بازداشت کرد. مدیریت دانشگاه همچنین تعدادی از دانشجویان درگیر در این اعتراض را تعلیق کرد.
 
نگرش شفیق رئیس دانشگاه، بحث درباره محدودیت های «آزادی بیان» را که از 7 اکتبر 2023 علیه دانشجویان فلسطینی در دانشگاه‌های ایالات متحده آغاز شده بود، دوباره به دستور کار بازگرداند.

 

دیگر خبرها

  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • رقابت بیش از ۱۵ هزار یزدی در نوبت اول آزمون سراسری‌
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • بازداشت بانوی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا