Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای طرح "کوچ" کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان از اول مهر خبر داد و گفت: در این طرح افراد دارای اضافه وزن و چاق شناسایی و اقدامات لازم برای کاهش وزن آنها صورت می‌گیرد. - اخبار استانها -

عبدالرضا رئیسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم دراصفهان، با اشاره به برنامه "کوچ" آموزش و پرورش اظهار داشت: این برنامه یکی از برنامه‌هایی است که برای معلمان ورزش و مراقبان سلامت مدارس در راستای حفظ سلامت و کنترل چاقی دانش‌آموزان طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزن و قد تمام دانش‌آموزان از پایه اول تا دوازدهم در سامانه سناد ثبت می‌شود و bmi آنها مشخص می‌کند که وضعیت بدنیشان چگونه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در صورتی که وضعیت کرونا زرد و مدارس حضوری باشد گفت: اندازه‌گیری قد و وزن دانش‌آموزان در مدرسه انجام و نتیجه توسط معاون اجرایی مدرسه در سناد ثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت بالا بودن bmi دانش‌آموزی وضعیت وی پیگیری می‌شود و معلم تربیت بدنی به آنها برنامه ورزشی برای کاهش وزن می‌دهد.

رئیسی ادامه داد: دانش‌آموزان گروه‌بندی شده فعالیت‌های آمادگی جسمانی و ورزش‌های انفرادی انجام می‌دهند و برای افراد دارای اضافه وزن فعالیت‌های ورزشی داخل و خارج از محیط مدرسه در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات مراقب سلامت مدارس در کاهش وزن دانش‌آموزان چاق اظهار داشت: رژیم غذایی سالم و کم چرب به دانش‌آموزان چاق داده می‌شود و به آنها توصیه می‌کنند تا در کنار ورزش از رژیم غذایی مناسب استفاده کنند.

مرحله نخست طرح "کنترل وزن و چاقی دانش آموزان" 15 شهریورماه در قم اجرا می‌شود‌تاثیر چاقی بر شدت بیماری کرونا چیست؟مرگ‌ومیر کرونا در افراد چاق 40 درصد بیشتر است/ شیوع 14 درصدی چاقی و اضافه‌وزن در کودکان زیر 5 سال

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: دوباره در اسفندماه وزن و قد دانش‌آموزان گرفته و وارد سامانه می‌شود و به کسانی که کاهش وزن داشتند در هفته سلامت در یک برنامه جشن جوایزی اهدا می‌شود.

وی افزود: دو مناسبت روز درختکاری و جشن نیکوکاری در اسفندماه وجود دارد و دانش‌آموزانی که توانستند وزن خود را کاهش بدهند یک درخت می‌کارند یا مبلغی را به نیازمندان اهدا می‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه اگر آموزش غیرحضوری باشد باز هم کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در دستور کار است گفت: در این شرایط خانواده‌ها موظف به اعلام قد و وزن دانش‌آموزان به مدرسه هستند تا bmi آنان در سامانه سناد ثبت و نتیجه اعلام شود.

وی ادامه داد: ثبت اطلاعات قد و وزن دانش‌آموزان از ابتدای مهر آغاز می‌شود و تا 15 آبان تمامی اطلاعات باید در سامانه سناد به ثبت رسیده باشد.

رئیسی تصریح کرد: bmi زیر 20  لاغر، بین 20 تا 25 متناسب، 25 تا 30 دارای اضافه وزن و بالای 30 چاق محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/166/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چاقی دانش آموزان وزن دانش آموزان آموزش و پرورش تربیت بدنی اضافه وزن وزن و چاق کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در دیدار نوروزی  با کارکنان  سازمان دانش‌آموزی گفت: انش‌آموزان با فعالیت در بخش‌های مختلف سازمان دانش‌آموزی، حضور اجتماعی‌تر همراه با مسئولیت‌پذیری بیشتر در جامعه را تجربه می‌کنند.

علی مطهری افزود: سازمان دانش‌آموزی در حوزه مطالبه‌گری دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی در ادامه گفت : ظرفیت‌های موجود آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف از برنامه‌ها و پتانسیل‌های سازمان دانش‌آموزی باید پشتیبانی‌های لازم را داشته باشند. مجموعه اداره کل آموزش و پرورش نیز از طریق مصوبات شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی، راه را برای فعالیت‌های این مجموعه در این مسیر هموارتر می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  افزود : خبرگزاری پانا یکی از مهمترین و بهترین بسترهای تربیتی و همچنین یکی از بهترین پتانسیل و ظرفیت‌های رسانه‌ای آموزش و پرورش است. ارتقا و بهبود عملکرد این مجموعه در بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در استان هدفگذاری و برنامه‌ریزی شود.

مطهری در ادامه گفت: سازمان دانش‌آموزی استان در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف، دستاوردهای مهمی را کسب کرده که این مهم نشان از برنامه‌ریزی منسجم این مجموعه در فعالیت‌های اجرایی دارد.

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!
  • اجرای طرح کیفیت بخشی نمرات کتبی نهایی دانش آموزان
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • کاهش فقر حرکتی دانش آموزان
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری دانش آموزان در قزوین برگزار می‌شود
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود