Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی احمدیان، در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ برحسب مصوبه قرارگاه کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصمیم گیری در رابطه با کلاس‌های آموزشی هنگام ازدواج به کمیته‌های شهرستانی به ریاست مدیر شبکه و عضویت مسئولین واحدهای ستادی مراکز بهداشت شهرستان‌ها سپرده شدتا براساس وضعیت شهرستان، کلاس‌ها را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در کلان‌شهر مشهد و شهرهای شلوغ با وضعیت قرمز کلاس‌های حضوری تعطیل شدند، از بهمن‌ماه تا کنون زوجین به مراکز مراجعه کرده؛ آزمایشات لازم و مراحل تکمیل واکسیناسیون را انجام داده و برای آموزش‌های هنگام ازدواج پک آموزشی دریافت می‌کردند. اما گواهی دائم شرکت در کلاس‌های حضوری را دریافت نکردند و برای آن‌ها گواهی موقت صادر شده است.

احمدیان در ادامه گفت: از تاریخ فوق تا کنون ۶۰ درصد زوجین پک آموزشی را دریافت و به شکلی که عرض شد آموزش دیدند و کلاس‌های حضوری برای آموزش تکمیلی این افراد بعد از کرونا و بازگشت به شرایط عادی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های کوچک با وضعیت سفید در استان، کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری برگزار شده است، بیان کرد: برای این افراد علاوه بر توزیع پک آموزشی، گواهی دائمی صادر شده و هم‌اکنون نمایه این مطالب آموزشی بر روی سایت دانشگاه قرار دارد و قابل مشاهده است.

مدیر دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص صدور گواهی موقت برای زوجین گفت: این گواهی برای کسانی صادر شده که به دلیل شرایط کرونا نتوانستند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند و چون امکان آزمون گرفتن برای این افراد میسر نبود، این گواهی را دریافت کردند تا  بتوانند ازدواج خود را در محضر ثبت کنند.

احمدیان در ادامه گفت: در اولین فرصت افرادی که گواهی موقت دریافت کردند برای حضور در کلاس‌ها فراخوان می‌شوند. باتوجه به اینکه محتوای آموزشی باید مورد تایید وزارت باشد و ما هنوز نرم‌افزار موبایلی و کامپیوتری مجازی در سطح کشور نداریم؛ طی چند هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال رایزنی با وزارت است تا چنین نرم‌افزارهایی را تدوین کند.

وی در انتها افزود: اگر این اتفاق صورت گیرد، مربیان ما می‌توانند با فراگیران ارتباط صوتی و تصویری برقرار کرده و علاوه بر آموزش از افراد آزمون بگیرند. در صورتی که چنین شرایطی فراهم شود برای فراگیران گواهی دائمی صادر خواهد شد.

کد خبر 5020617

منبع: مهر

کلیدواژه: مشهد ازدواج آموزش مجازی ویروس کرونا شیراز محرم 99 بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرکرد مجلس شورای اسلامی کرمانشاه توهین به پیامبر انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد کلاس های حضوری کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود

نور الله مرادی در کارگاه آموزشی توجیهی صندوق ملی محیط زیست کشور  گفت: ما معتقدیم مدیران سازمان باید قبل از آن که تخصص محیط زیست داشته باشند باید دغدغه فرهنگ داشته باشند، زبان و بیان و ضمیر مسئولان محیط زیست باید جان مایه فرهنگی داشته باشد، تاثیر فرهنگ در حفظ محیط زیست بسیار پررنگ است، گاه یک اثر سینمایی در حوزه محیط زیست بسیار اثر گذار‌تر از ساعت‌ها سخنرانی است، از این رو ما معتقدیم باید نهاد‌های خلاق فرهنگی با سازمان محیط زیست مرتبط باشند و به تقویت فرهنگ بپردازند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تلاش دولت سیزدهم بر این است سازمان محیط زیست را به جایگاه واقعی خود برسانداضافه کرد: ارتباط سازمان محیط زیست با صنعت و دانشگاه‌ها محدود بوده است، مراکز محیط زیست باید محل تولید اندیشه، دانش و جریان سازی در سطح ملی و بین المللی با دانشگاه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته به مقوله محیط زیست توجهی نشده یا به عنوان اولویت ثانویه به آن نگریسته می‌شد، اضافه کرد: همچنین به این موضوع در نظام آموزشی به ویژه آموزش و پرورش توجه چندانی نمی‌شد. 

مرادی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ محیط زیست باید در دوران پیش دبستانی شکل بگیرد، افزود: متاسفانه کتابی که اکنون در آموزش و پرورش تالیف شده بیشتر رفع تکلیفی بوده هم اکنون مقوله محیط زیست بسیار شکننده شده است و در شرایط مناسبی قرار ندارد، هرچند اقداماتی نظیر دانشگاه‌ها و مدارس سبز با تاخیر انجام شد، اما باید آن را غنیمت بدانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • ازدواج، آسیب‌ها و راه‌حل‌ها در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد
  • بیش از ۸ هزار متقاضی وام‌ازدواج در آذربایجان‌غربی در صف انتظار
  • ۸ هزار و ۳۰۱ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج