Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دلیل ناشناخته بودن ویروس کرونا، استرس، این روز‌ها جزئی از زندگی جوامع شده است و به همین دلیل، حفظ سلامت روان در کنار سلامت جسمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند نشاط‌بخش باشد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به‌دلیل ناشناخته بودن ویروس کرونا، استرس و اضطراب، این روز‌ها جزئی از زندگی جوامع شده است و به همین دلیل، حفظ سلامت روان در کنار سلامت جسمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از دیدگاه طب سنتی، تغذیه در پیشگیری از اضطراب و اختلالات خلقی نقش ویژه‌ای دارد؛ یک رژیم غذایی مبتی بر تعادل، تنوع و تناسب، می‌تواند در کنار رعایت اصول سه‌گانه بهداشتی شامل شست وشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به کاهش استرس افراد در دوران پاندمی کرونا کمک کند.

در این مطلب به چند نکته ساده طب سنتی برای کاهش اضطراب و افسردگی و افزایش نشاط پرداخته ایم.

پرهیزها:

مصرف انواع ترشیجات، غذا‌های مانده، فریزری و سرخ شده و مصرف طولانی‌مدت غذا‌هایی که موجب افزایش سودا در بدن می‌شوند از قبیل بادمجان، عدس، گوشت گاو، قارچ، ادویه جات (به خصوص فلفل) و غذا‌های نفاخ در مبتلایان به افسردگی و اضطراب توصیه نمی‌شود.

توصیه ها:

مصرف انواع سوپ‌های ساده به خصوص سوپ جو با سبزیجات معطر مانند گشنیز و ریحان و ادویه‌هایی مانند زیره، آویشن، دارچین، زعفران و زنجبیل

مصرف آبگوشت تهیه شده با گوشت گوسفندی، پیاز، نخود و سبزیجاتی مانند شوید، آویشن، زیره، دارچین، زعفران، هل، زنجبیل

مصرف فرنی با پودر بادام، حریره بادام، شله‌زرد با خلال بادام و شیربرنج با عسل در افرادی که قند خون بالایی ندارند باعث کاهش استرس فرد می‌شود.

نوشیدنی ها:

به جای چای سیاه بهتر است از دم کرده گل گاوزبان و دمنوش بابونه استفاده شود.

مصرف آب سیب طبیعی، شیرپسته، شیرفندق، عرق بیدمشک، دمنوش بادرنجبویه، شربت نارنج یا بالنگ و شربت زعفران نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و به بهبود مشکلات خلقی نظیر استرس و افسردگی کمک کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طب سنتی استرس کرونا کرونا ویروس ویروس کرونا درمان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساده‌ترین راه برای حفظ سلامتی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، به گفته کارشناسان، پیاده روی یکی از بهترین ورزش های موجود برای افراد معمولی است.

مهر در گزارشی به نقل از مدیسن نت نوشت: دکتر «جیمز مک دیویت»، پروفسور طب فیزیکی و توانبخشی و رئیس امور بالینی کالج پزشکی بیلور، گفت: «پیاده روی چیزی است که به راحتی می‌توانید آن را در سبک زندگی خود بگنجانید.»

مک دیویت افزود: «مشخص شده است که پیاده روی سلامت قلب را بهبود می بخشد و به سلامت روان کمک می‌کند. حتی می‌تواند با سفت کردن استخوان‌ها از پوکی استخوان جلوگیری کند.»

پیاده‌روی همچنین به عنوان یک نقطه ورود فوق‌العاده برای افرادی که به دنبال بهبود فعالیت بدنی هستند، عمل می‌کند، زیرا در مقایسه با دویدن، ساییدگی و پارگی کمتری روی مفاصل دارد.

مک دیویت گفت: «حتی برای افرادی که مشکلات سلامتی دارند که حرکت را مختل می‌کند، پیاده روی یک گزینه ورزشی خوب است.»

با این حال، افرادی که مشکلات حرکتی شدید دارند، باید از تردمیل و سایر ماشین‌های هوازی خودکار اجتناب کنند، زیرا خطر آسیب بیشتر با آن دستگاه‌ها وجود دارد.

مک دیویت گفت: «افرادی که کم تحرک بوده اند باید با ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده روی مداوم در روز شروع کنند و سپس به تدریج این زمان را افزایش دهند.»

مک دیوایت توصیه می‌کند که با شدت کم برای مدت زمان طولانی پیاده روی کنید تا بیشترین استفاده را از پیاده روی داشته باشید، نه اینکه سعی در برقراری قدرت داشته باشید.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896620

دیگر خبرها

  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • ساده‌ترین راه برای حفظ سلامتی چیست؟
  • اگر مدام خسته هستید، این مورد را چک کنید
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان