Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مجید فصیحی هرندی، فرماندار رفسنجان با اشاره به نزدیک بودن فصل برداشت محصول پسته در رفسنجان، در خصوص ساماندهی کارگران فصلی، گفت: با توجه به نیازی که رفسنجان به کارگران فصلی برای فصل برداشت پسته دارد در فرمانداری و ادارات دیگر از چند ماه قبل تمهیداتی را در این باره اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امسال پیش بینی می‌شود ۶۰ هزار تن پسته از باغ های پسته شهرستان رفسنجان برداشت شود که برآورد می‌شود روزانه به ۲۰ هزار نفر کارگر نیاز داشته باشیم و در مجموع شاید به یک میلیون نفر کارگر در روز در مدت ۴۰ تا ۴۵ روز نیاز باشد.

فصیحی هرندی با اشاره به اینکه فصل برداشت پسته از ۲۰ شهریور در رفسنجان آغاز شده است، تصریح کرد: به خرده مالکان توصیه می‌کنیم به فکر تامین نیروی کارگری خود باشند، زیرا با توجه به بیماری کرونا، بسیاری از کارگران فصلی که از سایر شهر‌های دیگر به رفسنجان می‌آیند ممکن است امسال این مهاجرت را نداشته باشند.

فرماندار رفسنجان با تاکید بر اینکه شرایط فصل برداشت پسته طی امسال با سال‌های گذشته متفاوت است، بیان کرد: با این وجود تمهیدات لازم را برای افزایش نیروی کار مورد نیاز و هم شرایطی که کرونا بر ما تحمیل کرده ، اندیشیده ایم.

فصیحی هرندی اظهار داشت: همیشه با این معضل روبرو بوده ایم که عده‌ای از هموطنان مدتی برای اینکه در فصل برداشت پسته به رفسنجان سفر می‌کنند و به باغداران برای برداشت محصول کمک کرده و یک بهره اقتصادی نیز ببرند همیشه آواره بودند بنابراین برای اینکه مشکل این افراد بطور کلی حل شود نیاز است که شرکت‌هایی تاسیس شود که دو کار عمده در شهرستان انجام دهند که یکی به ساماندهی کارگران فصلی ورود کنند و دیگری ساماندهی کارگران روزمرد را انجام دهند.

او تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که داریم کارگران روزمزد هستند که بعضا نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ها استفاده کنند و اگر خدای ناکرده دچار آسیب شده و از کارافتاده شوند حمایت از آن‌ها دشوار است که امیدواریم برای سال‌های آینده کسانی که می‌توانند در قالب شرکت‌های خصوصی به این موضوع ورود کرده واین افراد را ساماندهی کنند.

رئیس شورای تامین شهرستان رفسنجان در ادامه به اسکان موقت کارگران فصلی اشاره و بیان کرد: ارکانی که در این زمینه به ما کمک کردند فرمانداری، شهرداری، بخشداری و شهرداری‌های مراکز شهری، دهیاریها، بسیج، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، شورا‌ها و نیروی انتظامی بودند که این دستگاه‌ها در کنار هم قرار گرفتند تا در مدت فصل برداشت محصول پسته هم کار باغداران انجام شود و هم اتفاق خاصی برای کسانی که برای کار به شهر رفسنجان می‌آیند در مسئله بیماری کرونا رخ ندهد.

فصیحی هرندی با بیان اینکه کارگران فصلی به دو گروه تقسیم می‌شوند، افزود: عده‌ای که برای مالکین عمده کار می‌کنند که این افراد سال‌ها برای این مالکین مشغول بوده و ارتباطات خاص خود را دارند که در زمینه این گروه به مالکین آن‌ها توصیه‌های لازم در خصوص رعایت بهداشت محل اسکان آن‌ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می‌شود.

فرماندار رفسنجان به افرادی که برای خرده مالکین کار می‌کنند اشاره کرد وگفت: برای این دسته از افراد محل اسکان موقت واقع در میدان امام حسین (ع) در مجاورت شهربازی با ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع با امکانات بهداشتی کامل، محل استراحت و ... پیش بینی شده است.

او افزود: غیر از شهر رفسنجان در بخش‌های دیگر شهرستان این مکان‌ها پیش بینی شده است که در دهستان رضوان قلعه قدیمی، در بخش مرکزی پارک ورودی کبوترخان و در حومه غربی میدان نوش آباد، در بخش نوق پارک لاله، در جوادیه فلاح بلوار امام رضا (ع) جنب چهارشنبه بازار، در بخش فردوس شهر صفائیه جنب مدرسه قدیمی شهید شیبانی، در بخش کشکوئیه نیز دو محل پیش بینی شده که محل باربری شهید کاظمی و مسجد صاحب الزمان شهر کشکوئیه ورودی روستای شریف آباد، این مکان‌ها برای اسکان موقت کارگران فصلی پیش بینی شده و کسانی که احتیاج به نیروی کار دارند می‌توانند نیروی کار خود را از این مکان‌ها تامین کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت پسته ویروس کرونا فصل برداشت پسته کارگران فصلی پیش بینی شده فصیحی هرندی نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟

نیروی سپاه پاسداران کشورمان در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک کشورمان در دمشق، عملیات ترکیبی را با استفاده از موشک‌ها و پهپادها به اراضی اشغالی انجام داد و اثبات کرد تنبیه متجاوز وعده‌ای صادق و در عین حال مشروع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عملیات غرورآفرین «وعده صادق» بامداد ۲۶ فرودین در پی سکوت مرگ‌بار رسانه‌ای و عدم واکنش نهادهای حقوقی و حقوق بشری جهان به حملات پی‌درپی رژیم منحوس و مجعول صهیونیستی به مردم مظلوم غزّه و ترور ناجوانمردانه نخبگان و عزیزان این سرزمین و دست آخر تجاوز آشکار به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وقوع پیوست. این عملیات که نشان از درایت، مدیریت، دقّت، هوشیاری و عزم راسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارد.

این عملیات بازتاب گسترده‌ای در سطح جهان داشت و نشان داد تنبیه متجاوز وعده‌ای صادق و در عین حال مشروع است.

در ادامه در با اشاره به مشروعیت عملیات تنبیهی «وعده صادق» به فهرستی طولانی از جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه کشورمان در ۴۵ سال گذشته پرداختیم:

۱- تیر ۱۳۶۱ ربودن احمد متوسلیان
۲- خرداد ۱۳۷۳ انفجار حرم امام‌رضا (ع)
۳- دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی
۴- خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت
۵- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی
۶- فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان
۷- مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد
۸- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم
۹- آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن
۱۰- فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر
۱۱- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم
۱۲- آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت
۱۳- اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری
۱۴- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز
۱۵- آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده
۱۶- فروردین ۱۴۰۰ انفجار در نطنز
۱۷- آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها
۱۸- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی
۱۹- خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی
۲۰- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری
۱۳- فروردین ۱۴۰۳ حمله به کنسولگری ایران

کد خبر 745668

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • اُفت قابل ملاحظه صادرات پسته ایران در مقایسه با سنوات قبل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار