Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در گفتگو با خبرنگار مهر بر ضرورت تحقق شعار سال تحت عنوان جهش تولید در استان اظهارکرد: تشکیل کمیته ویژه راهبری جهش تولید در راستای بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در استان ضروری است، می‌توان راه‌ها و موانع پیش روی این امر مهم را بررسی و با تصمیم‌های جهادی، زمینه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را در این خصوص فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زمینه‌های خاص جهش تولید در استان فراهم است، خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی از نظر ظرفیت‌های عظیم در حوزه کشاورزی، صنعت و معادن و امتیازاتی همچون هم مرز بودن با سه کشور نیازمند توجه جدی در حوزه اقتصادی است که امیدواریم شاهد تحولات در حوزه اقتصادی باشیم.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر برنامه ریزی اصولی در جهت رفع موانع توسعه در استان عنوان کرد: در گذشته جلسات مهم و مؤثری برای حل مشکلات اقتصادی و رفع موانع تولید برگزار می‌شد که تداوم این جلسات می‌تواند در بهبود روند توسعه اقتصادی در استان اثرگذار باشد.

اولویت‌های اقتصادی آذربایجان غربی تعیین و مشخص شود

وی به ضرورت تعیین و ابلاغ اولویت‌های اقتصادی در آذربایجان غربی نیز تأکید کرد و گفت: استان آذربایجان غربی به دلیل تنوع در منابع و ظرفیت‌های عظیم اقتصادی نتوانسته است با نگاه کارشناسانه و دقیق اولویت‌های اقتصادی مناسب برای تسریع در روند توسعه را فراهم کند فلذا تعیین اولویت‌های اقتصادی در استان باید اجرایی شده و مدیران دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های سازمانی خود را بر اساس اولویت‌ها برنامه ریزی و اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیته جهش تولید و برگزاری منظم جلسات و اجرایی نمودن تصمیمات این کمیته می‌توان روند توسعه استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی را ارتقا بخشید.

قریشی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در بخش کشاورزی اضافه کرد: هدایت و مدیریت کاشت محصولات کشاورزی بر اساس نیازهای داخلی و میزان صادرات در استان مانع از هدر رفت محصولات کشاورزی و منابع آبی و متضرر شدن کشاورزان خواهد شد که باید در این حوزه نیز برنامه ریزی های دقیق و کاربردی صورت بگیرد.

وی به ظرفیت عظیم معادن در جنوب و شمال استان اشاره کرد و گفت: معادن بسیار با ارزش و مهمی در استان آذربایجان غربی وجود دارد که متأسفانه به دلیل خام فروشی و عدم توجه مناسب در این حوزه بهره برداری مناسبی صورت نگرفته است که لازم است با برنامه ریزی دقیق و ایجاد زیرساخت‌های لازم و فراهم نمودن صنایع تبدیلی و فرآوری معادن شاهد رونق اشتغال در این حوزه باشیم.

کد خبر 5022547

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری امام جمعه ارومیه سید مهدی قریشی جهش تولید ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس محرم 99 آمار کرونا بوشهر گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرکرد مجلس شورای اسلامی کرمانشاه توهین به پیامبر انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم شیوع کرونا اولویت های اقتصادی آذربایجان غربی برنامه ریزی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد

آقای حمید رواسی کاشانی، فعال اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد کلان خبرگزاری صدا و سیما، گفت: قبل از هر چیزی باید به این درک برسیم که جهش تولید به چه معناست و آیا رونق هر تولیدی منجر به جهش تولید و در نهایت، رشد اقتصادی می شود؟ به نظر بنده اینطور نیست و معتقدم باید بر اساس نیاز بازارهای بین المللی و نیاز جامعه جهانی به صنایع و تولیدات بها داده شود و تولید آن ها گسترش یابد.

این کارآفرین با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته، دولت‌ها تنها با چند صنعت به روش سنتی قصد داشتند که اقتصاد را رشد دهند، گفت: نفت و گاز و تولیدات مانند قالی و مشتقات آن، به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد کشور را رشد دهد. رشدی که اقتصاد ایران به آن نیاز دارد باید در شاخه‌های مختلفی از فعالیت اقتصادی باشد. در دنیا گردش مالی صنعت فرش ۲ میلیارد دلار است، اما اگر بتوانیم وارد صنعت نیمه هادی‌ها شویم این صنعت در دنیا گردش مالی ۸ تریلیون دلاری را تجربه کرده است.  

آقای وارسی کاشانی ادامه داد: نیمه هادی ها یا همان ریز تراشه هایی که به عنوان سخت افزارها استفاده می شوند، به علت اهمیت بالایشان به موضوع جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین تبدیل شده است. اما در ایران هنوز به این موضوع توجهی نشده است. مسئولان دولتی باید علاوه بر حمایت تولید سیمان، فولاد و نفت و گاز به سمت حمایت از این نوع صنایع نیز بروند. ساخت کارگاه های کوچک برای این تولید کنندگان منجر می شود تا هر کدام از این ها برای کشور درآمد زایی کرده و خود نیز شاغل شوند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این کارآفرین با اشاره به یک تجربه موفق مشارکت مردمی در ایران گفت: ۸ سال دفاع مقدس را می‌توان به عنوان یک بسیج همگانی در نظر گرفت که سراسر کشور درگیر آن شدند. هر کس با حرفه خود و هر فرد با توانایی خود وارد میدان شد. مردم خود دسته بندی و خود وارد عملیات و میدان شدند. ما اگر بتوانیم تجربه این ۸ سال را برای اقتصاد هم اجرا کنیم، قطعا توانمندی‌های زیادی رونمایی می‌شود. چرا که در کشور استعداد بخش خصوصی از توانایی‌های گروه‌های دولتی بسیار بیشتر است.

او ادامه داد: کشورهایی مانند چین که دارای منابعی مانند نفت و گاز نیستند برای پیشرفت کشور به استعدادهای مردمی رجوع کرده اند تا بتوانند با بهره گیری از آن جمعیت، با کسب و کارهای خرد تا کلان اقتصاد را به پیش ببرند. 

آقای وارسی کاشانی با انتقاد به تداوم خام فروشی ها در کشور، گفت: به جای اینکه سیمان یا فولاد یا هر ماده صنعتی را برای صادرات تولید کنیم، باید با آن ها کارخنجات تولیدی ساخت و خط تولید اقلامی که در اقتصاد جهانی بازارهای خوبی دارند را گسترش دهیم. قطعا در این مورد سوددهی بیشتر و بازدهی اقتصادی بالاتری وجود خواهد داشت. نباید نقدینگی ها در بانک های کشور منجمد شوند و یکی از ابزارهای لازم برای حرکت نقدینگی به سمت تولید، جذابیت این بخش و حمایت های به موقع دولت هاست.

او ادامه داد:  باید نقدینگی به تولیدات خرد و کلان در حوزه های مختلف اقتصادی پرداخت شود. همچنین برخی از واردات در دولت ها جلوی تولیدات و افزایش کیفیت تولیدات داخلی را گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


###

دیگر خبرها

  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • «نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی