Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@17:55:45 GMT

گیلان لرزید

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۵۳۷۰

گیلان لرزید

زمین لرزه ساعتی قبل استان گیلان را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ زمین لرزه ای به بزرگی 3.5 ریشتر در ساعت 05.14 صبح امروز منطقه پره سر در استان گیلان را لرزاند. این زلزله در عمق 21 کیلومتری زمین رخ داد.

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

ایسنا/گیلان شهردار پره سر با بیان اینکه اخیرا با یک شرکت فناور برای تبدیل زباله‌های تر به کود آلی قرارداد منعقد کردیم، گفت: از اداره منابع طبیعی شهرستان درخواست تخصیص زمین در حریم شهر کردیم که با توجه به جنگلی بودن اراضی منطقه، این مهم تاکنون محقق نشده است.

پژمان اکبری امروز، ۵ اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، استان گیلان را دارای عرصه‌های ارزشمند منابع طبیعی و زمین های حاصلخیز کشاورزی دانست و اظهار کرد: شهرداری‌های استان گیلان با ابرچالش زباله و پسماند خانگی مواجه هستند.

وی با اشاره به سرانه تولید زباله در گیلان بین ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ گرم در روز، افزود: طبق این سرانه هر روز در پره سر حدود هفت تا هشت تن زباله تولید می شود؛ این در حالی است که با ورود گردشگران به این منطقه در ایام تعطیلات شاهد افزایش تولید زباله تا ۴۰ تن هستیم؛ البته این معضل در همه شهرداری های گیلان وجود دارد، زیرا استان گیلان گردشگرپذیر است.

شهردار پره سر با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدا، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا اقدام به توزیع تراکت و بروشورهای اطلاع رسانی و برگزاری دوره های آموزشی کردیم؛ همچنین کارشناسان حوزه بهداشت و محیط زیست به درب منازل مراجعه می کنند و آموزش های لازم درباره تفکیک صحیح زباله را به شهروندان ارائه می دهند.

اکبری با بیان اینکه بخشی از شهروندان با شهرداری همکاری می کنند و تفکیک زباله از مبدا را انجام می دهند، گفت: یک خودرو برای جمع آوری زباله های خشک تفکیک شده قابل بازیافت تعبیه شده که در روزهای خاصی از هفته به درب منازل مراجعه می کند و زباله های تفکیک شده را تحویل می‌گیرد.

وی با اشاره به تفکیک زباله توسط برخی از مردم و تحویل زباله های خشک به زباله گردها یا مراکز بازیافت، تاکید کرد: شهرداری مشکلی با این موضوع ندارد و هدف ما تفکیک زباله و کاهش حجم تولید زباله است.

شهردار پره سر با بیان اینکه برخی از شهروندان توجهی به تفکیک زباله ندارند، عنوان کرد: این پسماندها به صورت مخلوطی از زباله های تر و خشک و ریجکتی به جایگاه دفن می‌رود.

اکبری یکی دیگر از چالش های تفکیک زباله در شهر پره سر را مربوط به مسافران دانست و اضافه کرد: مسافران اصولا زباله ها را تفکیک نمی کنند؛ این در حالی است که با توجه به نوع مصرف مواد غذایی، از بسته های پت و شیشه های نوشابه و ظروف یکبار مصرف استفاده می کنند و عدم تفکیک این پسماندها، شهرداری را دچار مشکل کرده است.

وی آموزش را تنها راهکار مدیریت پسماند دانست و خاطرنشان کرد: زباله های شهر پره سر به دفنگاه هفت دغنان برده می شود و سه دستگاه ماشین مکانیزه حمل زباله داریم؛ یک دستگاه جدید نیز خریداری شده و به زودی مورد استفاده قرار می گیرد.

شهردار پره سر با بیان اینکه اخیرا با یک شرکت فناور برای تبدیل زباله های تر به کود آلی قرارداد منعقد کردیم، گفت: طبق بررسی ها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد زباله های تولیدی شهر پره سر، زباله تر است، یعنی قابلیت تبدیل به کود آلی را دارد؛ شرکت مذکور با جمع آوری زباله های تر از درب منازل و حمل آن به یک جایگاه ویژه، تولید کود را آغاز می کند.

وی یکی از مشکلات این طرح را عدم تخصیص جایگاه مناسب جهت تولید کود آلی دانست و اضافه کرد: از اداره منابع طبیعی شهرستان رضوانشهر درخواست تخصیص زمین به مساحت حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ مترمربع را در حریم شهر کردیم که با توجه به جنگلی بودن اراضی منطقه، این مهم تاکنون محقق نشده است.

اکبری ضمن قدردانی از پیگیری فرماندار و همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان با شهرداری پره سر، یادآور شد: جمع آوری زباله های تر و تبدیل آن به کود آلی در کنار تفکیک زباله از مبدا می تواند تا ۷۰ درصد از حجم تولید زباله این شهر بکاهد، یعنی زباله هشت تنی به حدود سه تن در روز کاهش می یابد که عمده آن ریجکتی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • بهاباد امروز لرزید
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند