Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین-مهدی بیک؛ حجت الاسلام حسین جلالی عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ابعاد مختلف موضوع تغییر مدیریت در شرکت گهرزمین می‌گوید: من هم جزء امضاکنندگانی بودم که ابتدا نامم در نامه حمایت از مدیرعامل بر کنار شده، قرار گرفته بود. صادقانه اعتراف می‌کنم در این خصوص اشتباه کردم. برای اینکه اولا این موضوع در حوزه استحفاظی و انتخاباتی من که رفسنجان است یا سایر شهرستان‌های استان کرمان، اتفاق نیفتاده بلکه در سیرجان رخ داده است و تنها نماینده سیرجان می‌تواند بطور دقیق در این خصوص اظهارنظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین جلالی در ادامه تصریح کرد: ثانیا اصل ورود نماینده‌ها در چنین موضوعاتی به نظرم اشتباه است. کشور قانون دارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد و هر بنگاه اقتصادی هم هیات مدیره خاص خود را دارد. به هرحال در راستای گردش مدیریتی ممکن است هیات مدیره حکمی دهد، شخصی می‌آید و شخص دیگری می‌رود. اگر بنا باشد هر تغییر مدیریتی که اتفاق می‌افتد، نماینده‌ها وارد عمل شوند و دخالت کنند و یک طرف را حمایت و طرف دیگر را بکوبند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و اعتبار قانون زیر سوال می‌رود.

نماینده مردم رفسنجان و انارک در مجلس در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی پیشنهاد شما برای حل مشکلات مدیریتی شرکت گهرزمین چیست؟ بیان کرد: پیشنهاد ما این است که همه طرف‌ها به قانون تمکین کرده و سعی نکنند که قانون را دور بزنند. هر شخصی که در یک فرآیند رسمی و شفاف از سوی مراجع قانونی انتخاب شده باشد، باید مورد احترام همه طرف‌ها قرار بگیرد. مدیران سابق هم دست از فضاسازی و حاشیه سازی بردارند. اگر غیر از این عمل شود، فضای اقتصادی و تولیدی کشور دچار هرج و مرج و آشفتگی می‌شود و ظرفیت‌های کشور آسیب می‌بینند. دخالت نماینده‌ها، مقامات ارشد کابینه و... در یک تصمیم مهم معدنی به نظرم فقط آشفتگی‌ها و مشکلات را افزایش می‌دهد.

حسین جلالی در ادامه با اشاره به نقش نظارتی مجلس خاطرنشان کرد: به نظرم نقش نمایندگان در چنین شرایطی باید این باشد که از فرآیندها و تغییراتی که مطابق قانون صورت گرفته حمایت کنند. بدون توجه به اینکه این فرد مربوط به کدام دسته و جناح و گروه است. به عبارت روشن‌تر، نمایندگان باید نقش خود را در حوزه‌های نظارتی تعریف کنند، نه در عزل و نصب‌ها.

وی افزود: اگر تخلفی در فرآیند انتخاب مدیران صورت گرفته باشد و قانون در این خصوص رعایت نشده باشد یا زمینه فسادی فراهم شده باشد، این وظیفه نماینده است که از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند و از منافع ملت دفاع کند، نه اینکه مستقیما در خصوص عزل و نصب‌هایی که در یک روال عادی انجام می‌شود، دخالت کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: در این میان، دخالت‌های مقامات بلند پایه دولت هم مزید بر علت شده تا مشکلات مدیریت شرکت گهرزمین پیچیده‌تر شود.

جلالی با اشاره به افزایش مشکلات اقتصادی که در اثر برخی ناهماهنگی‌های اجرایی دامنه وسیع تری پیدا کرده، گفت: در حال حاضر، فروکش کردن شاخص بورس، نوسانات دلار، افزایش قیمت سکه، گرانی افسارگسیخته قیمت کالاهایی مصرفی و...باعث بروز مشکلات فراوانی برای مردم شده است. در شرایطی که چنین اتفاقاتی در گهرزمین پیش آمده، آدم نگران می‌شود که نکند مدیران ارشد دولتی در سایر تصمیمات اقتصادی و مدیریتی‌شان نیز بر همین منوال عمل کنند.

او در پاسخ به این پرسش که بهترین راهکار برای حل مشکل گهرزمین از نظر شما کدام است؟ خاطرنشان کرد: معتقدم در خصوص گهرزمین باید تصمیمات هیات مدیره را فصل الخطاب بدانیم .اعضای هیات مدیره هم باید دقیق بررسی کنند تا بهترین تصمیم برای تداوم رشد بزرگترین بنگاه معدنی کشور اخذ شود. سایر نهادها مانند مجلس، دولت و... هم باید اجازه دهند تا روال عادی تغییرات این شرکت بر اساس قانون تداوم پیدا کند. این فضاسازی‌هایی که برخی افراد در خصوص گهرزمین انجام می‌دهند، نشان می‌دهد که بیشتر به دنبال منافع خود هستند.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: نمی دانم چه منافعی در این شرکت و شرکت‌هایی از این دست وجود دارد که چنین صف کشی‌هایی بر سر مدیریت این بنگاه رخ داده است. اما همه طرف‌ها باید به کارگران، سهامداران و مردم سیرجان فکر کنند و تلاش کنند تا منافع ملی را در نظر بگیرند. باید بدانیم، وقتی این بنگاه دچار مشکل شود؛ دودش به چشم کارگران و مردم سیرجان می رود و در نهایت هم منافع ملی کشور آسیب می بیند.

پربیننده ترین برکناری مدیرعامل سابق گهر زمین مطابق قانون انجام شد/ کشمکش‌های برخی نزدیکان رئیس جمهوری بر سر انتخاب وزیر صمت مشکل ساز شده است تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های امن با ریزش بازارهای سهام/ ادامه روند صعودی فلزات گرانبها دلیل تغییر رییس هیات مدیره گهرزمین چه بوده است؟/ حمایت خانواده سردار سلیمانی از مدیرعامل سابق صحت ندارد صادرات ۷میلیارد دلاری مصالح ساختمانی در سال گذشته قیمت فلزات اساسی پس از موج دوم کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مهدی بیک کمیسیون فرهنگی مجلس گهرزمین مهدی بیک حسین جلالی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت هیات مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش و تمامی اعضای هیات مدیره پرسپولیس ماندنی شدند+فیلم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمدمهدی احمدی در حاشیه آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در خصوص اینکه ایا درویش در باشگاه پرسپولیس ماندنی است یا خیر اظهار کرد: او و سایر اعضای هیات مدیره حداقل تا پایان مسابقات که 5 هفته از آن باقی مانده است رد باشگاه ماندنی خواهند بود.

وی افزود: فقط یک صندلی در هیات مدیره خالی است که یک ناظر مالی منصوب خواهیم کرد که کارها در کنار سایر اعضا پیش برود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرسپولیس تغییر مدیریتی نخواهد داشت
  • درویش و تمامی اعضای هیات مدیره پرسپولیس ماندنی شدند+فیلم
  • قانون نانوشته!
  • آخرین خبر از تغییرات مدیریتی در استقلال بعد از واگذاری سهام
  • معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را پس بفرستید
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را با تاکسی پس بفرستید
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را با اسنپ پس بفرستید
  • استقلال تکلیف نکونام را تعیین کرد
  • باشگاه استقلال تکلیف نکونام را مشخص کرد