Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@04:00:50 GMT

ترغیب نهادها برای سرمایه‌گذاری در زیست‌بوم علم و فناوری

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۶۱۴۴

ترغیب نهادها برای سرمایه‌گذاری در زیست‌بوم علم و فناوری

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای خطرپذیر گفت: ترغیب نهادها برای سرمایه‌گذاری در زیست‌بوم علم و فناوری،  شکل‌گیری ادبیات سرمایه‌گذاری در کشور و هم‌افزایی همکاری‌ها میان نهادهای سرمایه‌گذار از وظایف اصلی انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای خطرپذیر است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدمهدی فریدوند رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای خطرپذیر ،در اولین نشست مجمع فناوری و نوآوری استان تهران که پیش از ظهر امروز در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد، بیان کرد: بیش از ۷۰ صندوق و نهاد سرمایه‌گذاری عضو انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای خطرپذیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که ۲۴ صندوق پژوهش و فناوری عضو این انجمن هستند، افزود: ترغیب نهادها برای سرمایه‌گذاری در زیست‌بوم علم و فناوری،  شکل‌گیری ادبیات سرمایه‌گذاری در کشور و هم‌افزایی همکاری‌ها میان نهادهای سرمایه‌گذار از وظایف اصلی انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای خطرپذیر است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای خطرپذیر گفت: شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و فرشتگان سرمایه‌گذار از اعضای انجمن هستند. در تلاش هستیم تا اعضای بیشتری را جذب کنیم.

فریدوند بیان کرد: صدور ضمانت‌نامه موردنیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، مشارکت در سرمایه‌گذاری، پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات تجاری‌سازی ازجمله خدمات انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای خطرپذیر هستند.

وی در خصوص عملکرد اعضای انجمن در سال ۹۸  گفت: به‌طورکلی   ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خدمات در قالب ۵ هزار فقره کار تعریف شده، ارائه شده است. ۳۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها در سال ۹۸ و نزدیک به هزار میلیارد تومان عملکرد کلی انجمن در این حوزه بوده است.

در ادامه حسین صابری معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس گفت: انتقال تجربه‌ای که باید از تک‌تک بازیگران زیست‌بوم علم و فناوری و نهادهای تسهیل‌گر باید انجام شود، در استان تهران اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: بیشتر افراد این زیست‌بوم در صورت بروز مشکل به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه می‌کنند درصورتی‌که برخی از آنها باید در استانداری رفع شود.

معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس گفت: تنها در هفته پژوهش به یاد کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان تهران می‌افتیم، بنابراین به فکر تشکیل مجمعی برای فناوری و نوآوری استان تهران افتادیم تا کارها و فعالیت‌های این زیست‌بوم در تهران روان‌تر انجام شود.

انتهای پیام/۴۰۲۱/41112/

منبع: آنا

کلیدواژه: صندوق پژوهش و فناوری حسین صابری کارخانه نوآوری آزادی زیست بوم علم و فناوری سرمایه گذاری استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم

منوچهر نصیری گفت: طرح «زیست شبانه» با توجه به افزایش تردد در ساعات بامداد بمنظور ایجاد نظم و امنیت اجتماعی و نظارت بر فعالیت‌های واحد‌های صنفی در این ساعات در استان قم ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم عنوان کرد: برخورد بدون مماشات با مخلان آسایش و آرامش شهروندان در اولویت فرماندهی انتظامی بوده و این طرح با حضور رده‌های مرتبط پیگیری و اجرایی می‌شود.

از بهمن ماه سال گذشته مصوب شد، هیچ واحد صنفی جز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مراکز خدمات عمومی بعد از ساعت ۱۲ فعال نباشند.

نیروی انتظامی استان قم نیز طی این مدت با واحد‌های صنفی متخلف برخورد کرده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • اصلاحیه‌ای به کام بازار
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟
  • پشت پرده رکوردزنی قیمت طلا
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد