Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز در یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در این جلسه موضوع حاشیه‌نشینی را بررسی کردیم البته قبلاً هم ما در جلسات مختلف به موضوعات حاشیه‌نشینی پرداخته بودیم اما چون این موضوع مورد تأکید رهبری است، جلسات دیگری را هم برای موضوع حاشیه‌نشینی اختصاص داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزارت مسکن و شهرسازی که متولی اصلی طرح‌های حاشیه‌نشینی است، گزارشی را ارائه داد و طبق گزارش این وزارتخانه، برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مناطق به خوبی در حال پیشرفت است.

وزیر کشور افزود: برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی تقسیم کار شده است. کار باید هم به صورت ملی پیش برود و هم دستگاهی البته این تقسیم کارها را در یک طرح جامع در نظر گرفته‌ایم.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: روند کار نسبت به قبل خوب است اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم چرا که شرایط اقتصادی کشور، افزایش قیمت و به ویژه افزایش قیمت مسکن، ما را با مشکلاتی دچار کرده است.

وی با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: مقرر شد که با کمک مجلس دو طرح ملی را برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی تصویب کنیم؛ اولین طرح، طرح مدیریت و ساماندهی مهاجرت و طرح دوم، طرح ملی ساماندهی حاشیه‌نشینی است که باید به شکل قانون درآید.

وزیر کشور گفت: بعد از تبدیل این طرح‌ها به قانون، باید به دستگاه‌ها اولویت داده شده، سپس زمان‌دهی و اجرا شود.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: یکی از نقاط قوت ما در مناطق حاشیه‌نشینی، بحث واحدهای تسهیل گری است، این نهادها در بیشتر مناطق حضور دارند و رابط بین مردم و دستگاه‌های اجرایی هستند؛ امیدواریم با کمک آنها بتوانیم اهداف خود را در مناطق حاشیه‌نشینی اجرا کنیم.

کد خبر 5022608 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی حاشیه نشینی شورای اجتماعی کشور وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران ویروس کرونا شهرداری تهران آغاز سال تحصیلی سال تحصیلی جدید قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی وضعیت راهها متروی تهران کمیته امداد امام خمینی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازگشایی مدارس ترافیک مناطق حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر

 به گزارش تابناک، سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر، اظهار کرد: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد. الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم. کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و باید کشور‌ها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

وی درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر، گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساس نامه دولت، کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود.

منبع: ایسنا
 

دیگر خبرها

  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • احتمال طغیان رودخانه ها و روان آب در مازندران