Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@16:13:36 GMT

توانمندسازی حاشیه نشین‌ها اولویت اول دولت است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۶۵۰۸

توانمندسازی حاشیه نشین‌ها اولویت اول دولت است

وزیر کشور با بیان اینکه توانمندسازی حاشیه نشین‌ها اولویت اول ما است، گفت: به نهادها و سازمان‌ها گفتیم در این مناطق حضور داشته باشند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در مورد اینکه آیا برای تکمیل کلانتری‌ها، مدارس و مراکز درمانی در مناطق حاشیه‌نشین برنامه‌ای دارید یا خیر؟ اظهار کرد: حاشیه‌نشینی را از دو جهت به آن نگاه می‌کنیم؛ یک جهت بحث کالبدی و فیزیکی آن است و جهت دیگر، بحث خدمات و مسائل اجتماعی در حاشیه‌نشینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امکانات خدماتی شامل آب، برق، تلفن و مواردی از این قبیل می‌شود و امکانات اجتماعی بحث تنظیم روابط اجتماعی، ظلم، جنایت و موارد دیگر است. 

وزیر کشور ضمن تاکید بر اینکه توانمندسازی مردم در این مناطق اولویت اول ما است، اظهار داشت: همچنین به نهادها و سازمان‌ها گفته‌ایم که در این مناطق حضور داشته باشند و امر مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی را جدی بگیرند. پرداختن به امر مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی، مردم این مناطق را خودکفا می‌کند و برای مواردی که نیاز به تسهیلات وجود دارد هم به نیروهای مربوطه گفته‌ایم تسهیلات لازم را ارائه دهند.

وی ادامه داد: امروز در این جلسه موضوع حاشیه‌نشینی را بررسی کردیم البته قبلاً هم ما در جلسات مختلف به موضوعات حاشیه‌نشینی پرداخته بودیم اما چون این موضوع مورد تأکید رهبری است، جلسات دیگری را هم برای موضوع حاشیه‌نشینی اختصاص داده‌ایم.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: وزارت مسکن و شهرسازی که متولی اصلی طرح‌های حاشیه‌نشینی است، گزارشی را ارائه داد و طبق گزارش این وزارتخانه، برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مناطق به خوبی در حال پیشرفت است. برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی تقسیم کار شده است. کار باید هم به صورت ملی پیش برود و هم دستگاهی البته این تقسیم کارها را در یک طرح جامع در نظر گرفته‌ایم.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: روند کار نسبت به قبل خوب است اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم چرا که شرایط اقتصادی کشور، افزایش قیمت و به ویژه افزایش قیمت مسکن، ما را با مشکلاتی دچار کرده است.

وی با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: مقرر شد که با کمک مجلس دو طرح ملی را برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی تصویب کنیم؛ اولین طرح، طرح مدیریت و ساماندهی مهاجرت و طرح دوم، طرح ملی ساماندهی حاشیه‌نشینی است که باید به شکل قانون درآید.

وزیر کشور گفت: بعد از تبدیل این طرح‌ها به قانون، باید به دستگاه‌ها اولویت داده شده، سپس زمان‌دهی و اجرا شود.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: یکی از نقاط قوت ما در مناطق حاشیه‌نشینی، بحث واحدهای تسهیلگری است، این نهادها در بیشتر مناطق حضور دارند و رابط بین مردم و دستگاه‌های اجرایی هستند؛ امیدواریم با کمک آنها بتوانیم اهداف خود را در مناطق حاشیه‌نشینی اجرا کنیم.

انتهای پیام/۴۰۸۲

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر کشور رحمانی فضلی حاشیه نشینی جلسه شورای اجتماعی کشور مناطق حاشیه نشینی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه تأمین آسایش کارکنان برای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اولویت قرار دارد، گفت: خدمات غیر صنعتی برای مناطق نفت‌خیز جنوب اهمیت بسیاری دارد زیرا مسیر تولید در این صنعت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در آیین بهره‌برداری از مهمانسرای شماره ۲ خرم کوشک این شرکت با اشاره به بهره‌برداری از ١٠٢ پروژه در حوزه تولید در سال گذشته اظهار کرد: این پروژه‌ها با اولویت بخش‌های نیمه‌تمام به قید فوریت و با تمرکز بر اصلاحات انجام شده است.

وی با بیان اینکه تأمین آسایش کارکنان برای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اولویت قرار دارد، افزود: خدمات غیر صنعتی برای مناطق نفت‌خیز جنوب اهمیت والایی دارد، زیرا مسیر تولید در این صنعت از ایجاد شرایط مطلوب برای کارکنان می‌گذرد.  

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تأکید بر اینکه رفاه مناطق نفت‌خیز جنوب باید در شأن کارکنان آن باشد، گفت: خلأهای موجود در زمینه رفاه کارکنان سبب شد باز تعریف دیگری در این حوزه داشته باشیم و برخی ظرفیت‌ها را مجدد احیا کنیم.

دانشی با اشاره به افق پیش‌روی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: هدف‌گذاری سال جاری انجام و با عزم مضاعف برای رسیدن به این اهداف پای کار هستیم.

بر پایه این گزارش، مهمانسرای ۲۴ اتاقه خرم کوشک با مساحت ۷۸۰ متر مربع و زیربنایی بیش از هزار و ۵۴۰ متر مربع در دو طبقه به همت مدیریت عملیات غیرصنعتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از محل پروژه تعمیرات، بازسازی و بهسازی مهمانسراها و اماکن عمومی احداث شد.

دیگر خبرها

  • مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است
  • هشدار/ پیش‌بینی وقوع سیل در برخی استان‌های کشور
  • توانمندسازی نیروهای شرکت گاز در عرصه قرآنی از اولویت‌ها است
  • توصیه‌های کاربردی در زمینه مقابله با سیلاب
  • عقب نشینی وزیر اسرائیلی از تقابل با ایران
  • دولت رام الله جنایت‌های شهرک نشینان را محکوم کرد
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای
  • مدرسه ۱۸ کلاسه در حاشیه شهر زاهدان توسط وزیر کشور بهره‌برداری شد