Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نمایندگان فرهنگیان ولایتمدار فارس و دبیران تشکل‌های فرهنگی سیاسی فارس از خبرگزاری فارس بازدید کردند.

سیدابراهیم حسینی دبیر فرهنگیان ولایتمدار فارس و دبیر کانون تربیت اسلامی فارس در این بازدید اظهار کرد: ما به نمایندگی از مجموعه فرهنگیان ولایتمدار استان فارس در آستانه سال تحصیلی جدید و جهت تشکر از زحمات شما عزیزان، خدمت رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به معرفی تشکل فرهنگیان ولایتمدار فارس پرداخت و گفت: فرهنگیان ولایتمدار فارس مجموعه‌ای از تمامی نیروهای انقلابی است که از وحدت سه تشکل فرهنگی ولایتمدار فارس شامل کانون تربیت اسلامی، جامعه اسلامی فرهنگیان و جمعیت اسلامی فرهنگیان و جمعی از فرهنگیان ولایتمدار و انقلابی فارس است.

دبیر فرهنگیان ولایتمدار فارس نیروی انقلابی را دارای دو ویژگی اساسی اعتقاد به اسلام ناب محمدی(ص) با محوریت ولایت فقیه و نظام اسلامی دانست.

به اعتقاد حسینی؛ تقسیم‌های راست و چپ و اصلاح‌طلب و اصولگرا خوب، دقیق و کافی نیست و ما دسته‌بندی انقلابی و غیرانقلابی را بهترین تقسیم‌بندی می‌دانیم؛ به عبارتی ما به جای دیدگاه حذفی، اعتقاد به همراهی و هم‌افزایی همه نیروهای انقلاب داریم و به دنبال جذب تمام نیروهای انقلابی هستیم و آمادگی همکاری و فعالیت با تمامی گروه‌ها و افراد انقلابی را داریم.

این فعال فرهنگی و سیاسی اظهار داشت: بر طبق اساسنامه‌، این مجموعه امکان فعالیت در تمام حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را دارد و ما نیز در این حوزه‌ها حساس و مطالبه‌گر هستیم.

آمادگی فرهنگیان ولایتمدار فارس جهت سازماندهی نیروهای انقلابی

دبیر کانون تربیت اسلامی فارس اظهار کرد: ما معتقدیم که فرهنگیان ولایتمدار و انقلابی توان بسیج کردن و سازماندهی تمام نیروهای انقلابی را برای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق سریع‌تر آرمان‌های انقلاب را دارا هستند ‌و البته حل مشکلات آموزش و پرورش و معلمان و بازنشستگان فرهنگی از اهداف اصلی این تشکل است.

حسینی پیرامون دلیل این تصمیم تاکید کرد: اینکه عرض می‌کنیم فرهنگیان ولایتمدار انقلابی توان بسیج کردن و سازماندهی تمامی نیروهای انقلابی را دارند بر چند دلیل مبتنی است.

دبیر فرهنگیان ولایتمدار فارس به دلایل این موضوع اشاره و تصریح کرد: در وهله نخست، آمار معلمان در استان فارس درحال حاضر ۶۸ هزار معلم شاغل، ۷۱ هزار معلم بازنشسته و چند هزار نفر دانشجوی دانشگاه فرهنگیان است که بخشی از خانواده معلمان را تشکیل می‌دهند و خانواده معزز فرهنگیان نیز به این جمع ۱۴۰ هزار نفری اضافه می‌شوند که این مجموعه توان اثرگذاری بر یک مجموعه عظیم دانش‌آموزی و خانواده آنها را می‌تواند داشته باشد.

این فعال انقلابی گفت: دومین دلیل این موضوع این است که مجموعه فرهنگیان انسان‌های تحصیل‌کرده، فرهیخته، اهل مطالعه و فهیم هستند و به عنوان تربیت‌کننده نیروی انسانی جامعه و نسل آینده، یک مجموعه مادرتخصصی و تعیین‌کننده هستند.

به اظهار حسینی؛ علاوه بر این در آموزش و پرورش تمام رشته‌های مورد لزوم جامعه اعم از رشته‌های مدیریت، اقتصاد، حقوق، انواع رشته‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی وجود دارد که می‌تواند حلال مسائل و مشکلات جامعه باشند و ما سعی داریم پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خانواده بزرگ آموزش و پرورش و فرهنگیان را به جامعه معرفی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت فرهنگیان در سطح جامعه خاطرنشان کرد: بسیاری از فرمانداران، شهرداران و مسئولان از مجموعه فرهنگیان هستند و در برهه‌های مختلف پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و فتنه‌ها در خط اول قرار گرفته و با روشنگری، از نظام دفاع کرده‌اند و همواره جزو کم‌توقع‌ترین و منعطف‌ترین اقشار جامعه بوده اند.

مرجعیت فرهنگیان؛ بهترین دلیل برای حرکت در مسیر معرفی افراد توانمند

دبیر کانون تربیت اسلامی فارس با بیان اینکه علاوه بر همه این توانمندی‌ها بر اساس بررسی مکرر انجمن جامعه‌شناسان در سالیان متمادی همچنان مردم از میان اقشار مختلف در جامعه بیشترین اعتماد را به فرهنگیان دارند، تصریح کرد: بنابراین تفاسیر، مرجعیت و محبوبیت فرهنگیان بهترین دلیل ما برای حرکت در مسیر معرفی افراد توانمند است.

این فعال فرهنگی-سیاسی افزود: با این ظرفیت عظیم ما معتقدیم فرهنگیان به دلیل تعهد، تخصص، قدرت تعامل و انعطاف‌پذیری و داشتن محبوبیت و اعتماد خاص در میان اقشار مختلف جامعه توان شناسایی، سازماندهی و هماهنگی همه نیروهای انقلاب اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی و معرفی آنها به منظور بهره‌برداری از تمامی توان آنها را دارند و این نیاز امروز جامعه است.

دبیر فرهنگیان ولایتمدار فارس با تصریح بر این موضوع که این مجموعه با جدیت در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به سهم خویش حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: در عرصه انتخابات آتی اعم از ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا نیز با جدیت شرکت می‌کنیم و برای شورای شهر افراد توانمند را معرفی خواهیم کرد.

حسینی با ذکر اینکه دیدگاه ما معطوف جبهه و جناح خاصی نیست، اظهار داشت: تاکید می‌کنم که ما آماده گفتگو برای جذب، همراهی و همگام کردن و هم‌افزایی تمامی نیروهای در خط اسلام و نظام اسلامی هستیم و بنابر وظیفه و تشخیصی که داریم در صحنه حاضر خواهیم بود.

تشکل فرهنگیان ولاتمدار فارس، آماده گفتگو برای جذب، همگام کردن و هم‌افزایی تمام نیروهای در خط اسلام و نظام اسلامی است

وی تصریح کرد: ما با اقتدا به مقام عظمای ولایت، برای خدمت به مردم و برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب اسلامی از چهار سال پیش فعالیت‌مان را شروع کرده و با جدیت کار را ادامه خواهیم داد و مواضع این مجموعه را از طرق مختلف همچون بیانیه، اطلاعیه و مصاحبه به سمع‌ونظر مردم خواهیم رساند.

دبیر کانون تربیت اسلامی فارس در ادامه در پاسخ به این سوال که در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی شرایط آموزش و پرورش را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت:  کار در آموزش و پرورش به‌ویژه در فصل تابستان سخت و سنگین هست و من هم بنای بداخلاقی و ندیدن زحمات مسئولین محترم از صدر تا ذیل را بخصوص در این شرایط کرونایی ندارم، اما حقیقت این است که آموزش و پرورش با چیزی که جامعه اسلامی و رهبری معظم انقلاب انتظار دارند، فاصله زیادی دارد.

ضرورت توقف اجرای سند ۲۰۳۰ بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب

حسینی گفت: هر چند ۹ سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش می‌گذرد اما متاسفانه آثاری از اجرای آن نیست  و این در حالی است که همین مسئولین محترم آموزش و پرورش با راه‌اندازی ۳۰ کارگروه ظرف مدت سه ماه دستورالعمل اجرای سند ۲۰۳۰ را به طور کامل نوشتند و رونمایی کردند و اکنون که با اصرار رهبر معظم انقلاب اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شده باز هم  در برخی مدارس و کلاس‌ها آثار اجرای این سند منحوس را می‌بینیم و وقتی مستندات ارائه می‌شود هم اتفاق خاصی نمی‌افتد.

وی بیان کرد: لازم است توضیح عرض کنم که سند تحول بنیادین از چهار بخش تشکیل شده است که اداره آموزش و پرورش فقط بخش چهارم که تعدادی راهکار اجرایی است را بیان می کنند؛ در حالی‌که روح سند تحول، مبانی نظری آن است که ۵۰۰ صفحه مطلب دقیق علمی است و در تهیه آن بیش از  ۶۰۰  استاد حوزه و دانشگاه سال‌ها زحمت کشیده‌اند و همه باید کمک کنیم که این مجموعه علمی مدون نشر و ترویج پیدا کند تا همه مردم و مسئولین و مربیان بدانند دنبال چه چیزی هستند.

این فعال فرهنگی انقلابی در مورد مشکلات جاری آموزش‌وپرورش گفت: وزیر محترم می‌فرمایند ما ۱۹۷هزار  معلم کم داریم؛ معنی این حرف این است که حدود یک پنجم کلاس‌ها خالی از معلم است و این یعنی در استان فارس ما ۱۲ هزار معلم کم داریم؛ این در حالی است که کسی از  ظرفیت‌های موجود و اندیشه و تجربه معلمان استفاده نمی‌کند.

حسینی بیان کرد: در حالی می‌گویند معلم نداریم که از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای تامین نیرو به تمام معنی بهره گرفته نمی‌شود و سراغ ماده ۲۸ می‌روند، یعنی نیروی فارغ‌التحصیل را امتحان و جذب می‌کنند.

سند تحول بنیادین از چهار بخش تشکیل شده است که اداره آموزش و پرورش فقط بخش چهارم که تعدادی راهکار اجرایی است را بیان می کنند در حالی‌که روح سند تحول، مبانی نظری آن است

دبیر کانون تربیت اسلامی فارس گفت: این نیرو باید یک سال طبق قانون دوره ببیند اما در بعضی سال‌ها فقط با چند هفته دوره دیدن به کلاس‌های درس فرستاده می‌شوند، حتی امسال افراد قبول شده در اسفند ماه ۹۸ با گذراندن یک دوره پودمان مجازی ابلاغ کلاس گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه آیا این کیفیت‌بخشی است؟ متذکر شد: اکنون زمزمه استخدام ماده ۲۸ سال جدید مطرح است یعنی اول مهر تازه ثبت‌نام است و دوباره اعلام نتایج اسفند و همان چرخه سال قبل تکرار می‌شود،  شما که استخدام می‌کنید چرا زودتر اقدام نمی‌کنید که معلم ما یک سال کامل دوره ببیند و با توان کامل سر کلاس برود؟

دبیر فرهنگیان ولایتمدار فارس با اشاره به برقراری ارتباط با مجموعه‌های مختلف و برگزاری جلسات برای پیگیری مشکلات و معرفی توان معلمان تصریح کرد: با مسئولین محترم ارتباطاتی برقرار کرده‌ایم مثلا در یکی از جلسات با رئیس‌کل دادگستری استان فارس مسائل، نگرانی‌ها و دغدغه‌های فرهنگیان در حوزه‌های مختلف را به وی منتقل کرده و حجت‌الاسلام موسوی نیز قول مساعدت در حد توان را دادند.

حسینی با بیان اینکه فرهنگیان برای خدمت آماده‌اند، تصریح کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم برای حل مشکل معلمان و همه اقشار و نیز معرفی توانمندی و ظرفیت این مجموعه بزرگ ما را یاری دهند چراکه با اندیشه معلمان می‌توان جامعه را برای پیشرفت کمک کرد و فرهنگیان توان، تخصص و تعهد، جایگاه و ظرفیت لازم را دارند.

غلامرضا فاتح‌نژاد دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان فارس نیز در بازدید از خبرگزارى فارس گفت:  اعلام کردند که هر ساله در شهریور ماه شیوه‌نامه پروژه مهر از طرف وزارت متبوع و اداره کل اموزش و پرورش فارس و نواحى آموزش‌وپرورش به مدارس ابلاغ می‌شود تا آماده‌سازی‌های لازم در مدارس اتفاق بیافتد از جمله ساماندهى، برنامه‌ریزی، جذب نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات و تعمیرات لازم که در مقایسه با سنوات گذشته بسیار کمرنگ و نامحسوس است.

در بعضى از مدارس دولتی، رقمی بالا به عنوان شهریه اخذ می‌شود که در این زمینه پیشنهاد ما درجه‌بندى و تصویب شهریه از طرف ادارات تابعه  است تا مدیران مدارس و مردم از بلاتکلیفی نجات پیدا کنند

وی با اشاره به بخشنامه تعدیل نیروی انسانی در آستانه بازگشایی مدارس گفت: در بخشنامه از حذف معاون آموزشی در مدارس گفته شده و این پست در مدارس پرجمعیت دارای اهمیت بالایی بوده که وزارتخانه باید نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان فارس در خصوص هزینه ثبت‌نام مدارس متذکر شد: بر اساس قانون اساسی، آموزش در جمهوری اسلامی ایران رایگان است، اما شاهد دریافت  وجوهی از والدین دانش‌آموزان هستیم که این رویه در حال پررنگ‌تر شدن است.

فاتح‌نژاد با ذکر اینکه حتی مدارس دولتی نیز مشارکت از والدین دریافت می‌دارند‌، گفت: در بعضى از این مدارس رقمی بالا گرفته می‌شود که پیشنهاد ما درجه‌بندى و تصویب شهریه از طرف ادارات تابعه  است تا مدیران مدارس و مردم از بلاتکلیفی نجات پیدا کنند.

این فعال انقلابی در خصوص بیمه عمر عنوان کرد: هر ساله مبلغی از حقوق فرهنگیان به عنوان بیمه عمر کسر می‌شود که این مبلغ سال گذشته با امسال قابل مقایسه  نیست و آموزش و پرورش فارس باید در این خصوص به فرهنگیان  اطلاع‌رسانی کند.

 رویکرد آموزش و پرورش ما به جای آموزشی-تربیتی، سیاسی شده که این روند موجب آشفتگى و ناکارآمدى مسئولین شده است

این فعال فرهنگی جبهه انقلاب با اشاره به سیاسی شدن آموزش و پرورش عنوان کرد: مدیران کل   آموزش‌وپرورش فارس به‌ جای پیگیری و تقویت نظام تعلیم و تربیت به دنبال مسائل سیاسی و جناحى راه افتاده‌اند و این سیاست‌زدگی در ارکان ستادی آموزش‌وپرورش در استان فارس مشهود است.

فاتح‌نژاد با مقایسه آموزش و پرورش‌های موفق در سطح جهان با آموزش و پرورش در ایران و استان فارس اذعان کرد: متاسفانه رویکرد آموزش و پرورش ما به جای رویکرد آموزشی-تربیتی؛ سیاسی شده که موجب آشفتگى و ناکارآمدى مسئولین شده است.

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان فارس تصریح کرد: طبق فرامین رهبر معظم انقلاب، مسئله فرهنگ و آموزش باید سرآمد مسائل باشد، اما متاسفانه هیچ توجهی در این مجموعه مدیریتی صورت نگرفته که تاوان آن را خانواده‌ها و جامعه باید بدهند.

سیاسی‌زدگی سمی مهلک برای مجموعه آموزش و پرورش است

مهدی علی پور دبیر جمعیت اسلامی فرهنگیان فارس نیز در این بازدید گفت: نظام آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین حوزه فرهنگ‌ساز باید وظیفه آموزش ارزش‌ها، نگرش‌ها، آداب و سنن ‌و مهارت‌ها را برعهده داشته باشد تا بتواند وسیله‌ای برای رشد فرهنگ عمومی باشد که در این صورت  نتیجه آن چیزی جز جامعه‌ای نظم‌پذیر، پویا، هدفمند و قانونمند نخواهد بود‌.

وی با اظهار تاسف از اینکه در آموزش و پرورش شاهد پدیده سیاست‌زده‌ای هستیم که روی نظام تعلیم وتربیت سایه انداخته است و آموزش را تحت تاثیر خود قرار داده است، تصریح کرد: فعالیت سیاسی با سیاست‌زدگی متفاوت است.

این فعال سیاسی فرهنگی جبهه انقلاب بیان داشت: ما معتقدیم در نهاد آموزش و پرورش باید مباحث سیاسی و درک و فهم مسائل سیاسی وجود داشته باشد اما سیاسی‌بازی وجود نداشته باشد چراکه سیاسی‌بازی کاملا متفاوت با بحث‌های سیاسی است.

علی‌پور تصریح کرد: یک جریان از بیرون از آموزش و پرورش در درون آموزش‌وپرورش می‌تواند ظاهر شود و نیات خودش را از زبان آموزش‌وپرورشی‌ها بیان کند و این خیلی بد است.

دبیر جمعیت اسلامی فرهنگیان فارس خاطرنشان کرد: تصمیمات خارج حیطه کارشناسی و صرفا سیاسی آفت و سم مهلکی بر پیکره نظام تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگیان آموزش تربیت اسلامی دبیر حسینی فاتح نژاد فارس نیروهای انقلابی جامعه اسلامی فرهنگیان اسلامی فرهنگیان فارس رهبر معظم انقلاب سند تحول بنیادین نیروهای انقلابی فعال فرهنگی نیروهای انقلاب آموزش و پرورش آموزش وپرورش استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

پانصد و هفتاد پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف رفع مشکلات و چالش‎ها بازگشت و احیا واحد‌هایی تولیدی به چرخه فعالیت در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این نشست گفت: این نشست در راستای اهتمام در وضعیت موجود واحد‌های فعال، کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی، توسعه سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار، افزایش ظرفیت تولید کیفی و اشتغال پایدار تشکیل و موضوعات ۲۰ بنگاه اقتصادی در خصوص ترخیص ۹۰ درصدی کالا، تعیین تکلیف بدهی و... با زمینه فعالیت انواع شمش فولادی، تولید انواع البسه بیمارستانی، انواع ورق و کارتن، پیمانکار طرح‌های عمرانی (پروژه ساختمانی) بررسی و با ارائه راهکار‌های قانونی نیز تصمیمات لازم اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به بررسی مشکلات تعداد ۱۶ بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حل و فصل مسائل تعداد ۴ بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی گفت: با توجه به رویکرد دولت درجهت حمایت از تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی و رفع موانع تولیدکنندگان لذا تشکیل جلسات، کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مطالبات سرمایه‌گذاران نقش مهمی در رفع مشکلات دارد که در اداره صمت و مجموعه اقتصادی استان با همه توان و ظرفیت برای حمایت از تولید و اشتغال تلاش می‌شود.

او با تاکید براینکه رفع مشکلات و موانع تولید سرمایه‌گذاران مهم‌ترین هدف و ماهیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، افزود: با توجه به اختیارات گسترده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مصوبات این کارگروه در تحقق شعار سال بسیار راهگشاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند