Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه بحرین مدعی شد، توافق صلح بحرین با اسرائیل به منزله گامی برای بازگرداندن حقوق مردم فلسطین و اجرایی کردن طرح صلح عربی است!

به گزارش ایسنا، عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین در گفتگویی ویژه با شبکه خبری اسکای نیوز عربی مدعی شد: توافق صلحی که بحرین با اسرائیل امضا کرد، به منزله گامی برای بازگرداندن حقوق مردم فلسطین و تلاش برای اجرایی کردن طرح صلح عربی است و منطقه را امن‌تر و آرام‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الزیانی در ادامه نیز مدعی شد که توافق صلح با اسرائیل بر اساس باور شخص پادشاه (حمد بن عیسی آل خلیفه) به اهمیت حرکت در مسیر برقراری امنیت و ثبات در منطقه و برای ایجاد امید در میان جوانان و ملت‌های منطقه پس از رنج‌ها و مشکلات آنها از درگیری‌های اخیر و تعداد بالای کشته‌ها و آوارگان و پناهجویان انجام شد.

همچنین وزیر خارجه بحرین در این گفتگو با تاکید بر اینکه مساله فلسطین در واقع مساله محوری و اصلی صلح است، اظهار کرد: بحرین تلاش می‌کند به راه‌حلی برسد که موید راه‌حل دو کشوری بوده و به کشورها و ملت‌های منطقه فرصتی برای صلح بدهد.

او درباره دلایل توافق صلح میان بحرین و رژیم صهیونیستی مدعی شد: این توافق نقشه راه صلح را برای مشارکت در تحقق خاورمیانه‌ای با ثبات، امن و شکوفا برای کشورها و ملت‌های منطقه تعیین کرد. بحرین این گزینه را به عنوان راهکاری استراتژیک در پیش گرفت، همچنین اعلام این توافق به منزله پایبندی دو طرف به ادامه تلاش‌ها برای رسیدن به راه‌حلی عادلانه، جامع و پایدار برای درگیری‌های دو طرف فلسطینی-اسرائیلی است و امیدواریم که توافقنامه‌هایی در ابعاد اقتصادی، فنی و توسعه‌ای که دارای منافع متقابل برای دو طرف باشند، از آن گرفته شود.

الزیانی در ادامه بر پایبندی بحرین به موضعگیری‌های "ثابت و دائمی" خود درباره حقوق مشروع فلسطینی‌ها و لزوم دستیابی به تمامی حقوق مشروعشان تاکید کرد و مدعی شد: ما از گفتگو آغاز می‌کنیم و رایزنی با اسرائیل افق‌های جدیدی را برای گفتگو و مذاکره درباره چگونگی رسیدگی به تمامی مسایل مهم از جمله مساله حقوق فلسطینی‌ها ایجاد خواهد کرد و تلاش برای پایان دادن به درگیری‌های دو طرف فلسطینی و اسرائیلی مطابق با طرح صلح عربی و راه‌حل دو کشوری، مساله‌ای اساسی جهت برقراری صلح در خاورمیانه است.

وزیر خارجه بحرین در ادامه ضمن تشکر از کشورهایی که از توافق عادی‌سازی منامه-تل‌آویو حمایت کردند، گفت: از اینکه در کنار کشور دوست، امارات قرار گرفتیم و حضور در این لحظات تاریخی خوشبختیم، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز بابت تلاش و پشتکاری که برای تحقق این هدف داشت، تشکر می‌کنیم.

او درباره واکنش‌ها به این توافق گفت: چنین واکنش‌هایی قابل پیش‌بینی بودند، ما به راه درستی که پادشاه انتخاب کرده و مردم بحرین نیز به آن باور دارند، یعنی راه صلح و ایجاد فرصتی برای حل مساله فلسطین ادامه می‌دهیم، از دو طرف می‌خواهیم به مذاکرات بازگردند تا راه‌حلی عادلانه و جامع که همه مردم فلسطین را راضی کند، به دست آید.

این مسؤول بحرینی در پایان مدعی شد: هدف از این توافق برقراری امنیت، ثبات و شکوفایی به صورت پایدار است. مساله فلسطین مدت‌ طولانی است که ادامه دارد و همه ما باور داریم که مساله اول است و می‌خواهیم آن را حل کنیم زیرا حل آن تاثیر مثبتی بر صلح منطقه خواهد داشت و این موضعگیری ثابت ما است. دیگر ملت‌های منطقه نیز در رنج هستند، کشتار ادامه دارد و تعداد کشته‌ها و پناهجویان روبه فزونی است، جوانان به این امید نیاز دارند که ملت‌های منطقه می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی کرده و آرامش دائمی را رقم زده و فرصتی برای توسعه و زندگی محترمانه ایجاد کنند، این ملت‌ها شایسته چنین فرصتی هستند و این همان چیزی است که همه ما برای آن تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط بحرین و اسرائیل وزیر خارجه بحرین ملت های منطقه توافق صلح مدعی شد دو طرف راه حل ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست

در تماس تلفنی امشب (یکشنبه) دوم اردیبهشت خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
به گزارش ایسنا، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اینکه ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواند و تاکید کرد: ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه‌های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند.
 
وی افزود: در این راستا برخی دولت‌های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، فورا متوقف کنند. 
 
خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می‌کنیم و بسیار از ادامه این تنش‌ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هرگونه تداوم تنش می‌تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی‌ها را افزایش بدهد.
 
وزبر خارجه فنلاند همچنین از همه طرف‌ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.
 
وی ضمن تأکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی‌ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع‌تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت‌های اصلی فنلاند برشمرد. 
 
طرفین در پایان مجددا خواستار ارتقا و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • وزیر خارجه فنلاند: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند