Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@09:14:41 GMT

روف گاردن چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۷۳۱۳

روف گاردن چیست؟

روف گاردن یا بام سبز بهترین روش برای بازسازی پشت بام و استفاده از فضای غیر قابل کاربرد بوده که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید محیطی مناسب و دوستانه را در نزدیک‌ترین محل به مکان زندگی داشته باشید. در صورتی که برای طراحی پشت بام از شرکت‌های معتبر فعال در این زمینه کمک بگیرید، بدون شک این امکان فراهم است تا طراحان از کمترین فضای موجود، بهترین استفاده جهت ایجاد مکانی خصوصی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روف گاردن چیست؟

روف گاردن که به بام سبز نیز معروف است، شیوه‌ای مدرن و کارآمد در طراحی و بازسازی پشت بام بوده که این روزها طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است. روف گاردن بامی است که گیاهان برروی سطح آن کشت شده، به نحوی که تمام یا قسمتی از آن را هر گونه پوشش گیاهی مثل: چمن، بوته، درختان و موارد مشابه در کنار سایر عناصر می‌پوشاند.

سقف روف گاردن پاسخی به طبیعت‌‌دوستی انسان شهرنشین است تا لذت پرورش گل و گیاه و باغبانی در محیط‌های شهری را تجربه کند. اولین بار در کشور آلمان این ایده به کار گرفته شد و سپس در کل اروپا و آمریکا گسترش یافت؛ در ایران نیز چند سال اخیر روف گاردن مورد توجه قرار گرفته است.

بام سبز طی سالیان اخیر به دلیل فواید و تاثیرات مثبت در روحیه افراد و همچنین پاکسازی هوای شهر در کشورهای پیشرفته با استقبال بی‌شماری روبرو شده است. در کشور ما نیز اجرای بام سبز روز به روز روبه پیشرفت و همگانی شدن است. همچنین از نظر زیباشناسی و طراحی منظر هم باید به طراحی بام سبز توجه کرد.

بنا به سلیقه مشتری، بازدید میدانی کارشناسان، وضعیت سازه، وضعیت اقلیمی محل اجرا، موارد استفاده از روف گاردن و البته بودجه درنظر گرفته شده برای این امر، طرح‌های پیشنهادی اولیه توسط نرم‌افزارهای گرافیکی تهیه، پس از تبادل نظر با مشتری و رسیدن به طرح نهایی، نقشه‌های فنی و اجرایی طراح، آماده می‌شود. با این حال اگر تصمیم به اجرای روف گاردن دارید برای این کار نیاز به افراد حرفه‌ای و مراجعه به شرکت‌های معتبریست که در این زمینه فعالیت دارند.

چوب پلاست چیست؟

چوب پلاست محصولی نوین از ترکیب دو ماده پایه و اصلی یعنی چوب و پلاستیک است که جایگزینی مناسب برای چوب طبیعی بوده و از متریال‌های کاربردی در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌آید. ضمن این که محصولات چوب پلاست چند منظوره بوده و امکان استفاده و اجرا در زمینه‌های متعددی همچون موارد زیر را دارد:

طراحی و اجرای نرده طراحی و اجرای کفپوش طراحی و اجرای سقف کاذب طراحی و اجرای روف گاردن طراحی و اجرای مبلمان فضای باز طراحی و اجرای نمای داخلی و خارجی

علاوه‌براین محصولات چوب پلاست امکان ایجاد هارمونی و یکپارچگی در محیط را برای کاربر فراهم خواهد کرد. بنابراین شما می‌توانید با توجه به محیط مورد نظر به طور همزمان از چندین المان متفاوت استفاده نمایید؛ برای مثال می‌توان از چوب پلاست در طراحی ورودی ساختمان که این روزها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است جهت کفپوش یا درب و همچنین نمای چوبی استفاده کرد.

کاربرد چوب پلاست در روف گاردن چیست؟

با توجه به این که محصولات چوب پلاست در زمینه‌های متعدد استفاده می‌شوند، بنابراین کاربرد چوب پلاست در روف گاردن بسیار گسترده خواهد بود. طراحی روف گاردن توسط معماران حرفه‌ای انجام می‌شود و بنا به درخواست کارفرما و با توجه به بودجه‌ای که برای روف گاردن پشت بام در نظر گرفته شده است، طراحی انجام خواهد شد.

اجرای المان‌های متعددی همچون: آلاچیق یا پرگولا (سایبان)، کفپوش پشت بام، فلاورباکس برای ایجاد فضای سبز، نرده یا حصار چوبی جهت جانپناه یا استفاده در مرز بندی فضای سبز، مبلمان فضای باز که خود شامل موارد متعددی از جمله: نیمکت چوبی، مبل و میز، آتشدان و ... خواهد شد. همگی از موارد استفاده چوب پلاست در بام سبز محسوب می‌شود.

بنابراین می‌توانید با در نظر گرفتن هزینه روف گاردن و همچنین با توجه به قیمت چوب پلاست عناصر دلخواه و مورد علاقه خود را برای طراحی و اجرا برروی بام سبز انتخاب نموده و با طراح در میان بگذارید تا هزینه‌های را برای شما برآورد نماید.

چرا چوب پلاست گزینه مناسبی برای استفاده در فضای باز است؟

ضد‌آب بودن محصولات چوب پلاست باعث ماندگاری بالا در برابر باران، رطوبت هوا و در کل هرنوع شرایط فیزیکی- محیطی… می‌شود. مقاومت بالای محصولات تولید شده از چوب پلاست در برابر ضربه و پرت‌شدن و شکستن و … طول عمر بالا و همچنین کاهش هزینه‌های مرتبط با نگداری و تعمیر این محصولات را تضمین می‌کند. المان‌های قابل اجرا با چوب پلاست در برابر حشرات و آفات چوب نفوذ ‌ناپذیر هستند و عمر بالایی دارند.

این محصولات همچنین به دلیل بازیافتی بودن جزو مواد دوستدار محیط ‌زیست محسوب می‌شوند. تنوع بالای عناصر قابل اجرا با چوب پلاست باعث می‌شود دست طراح و کارفرما در اجرای طرح‌های مختلف برای روف گاردن، محوطه‌سازی و دکوراسیون باز باشد تا با خیالی آسوده طرح و رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایند. علاوه‌براین چوب پلاست از نظر اقتصادی به صرفه بوده و قیمت مناسبی دارد.

شرکت چوپکس

شرکت چوپکس از سال ۱۳۸۲ به عنوان اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست (Wood Plastic Composite) در ایران، فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت با بیش از 18 سال سابقه درخشان، در این صنعت توانسته سهم چشمگیری از بازار داخلی این محصول را به خود اختصاص دهد. شرکت چوپکس با بهره‌گیری از خطوط تولید به روز و کادر مجرب دفتری، توانسته پروژه‌های متعددی در اقصی نقاط ایران و دیگر کشورهای همسایه همچون: عراق، امارات، عمان و قطر طراحی و اجرا نماید. در حال حاضر این مجموعه با تولید انواع سطح مقطع پروفیل چوب پلاستیک (محصولات چوپکس) و همچنین برخورداری از تیم‌های مجرب فروش، طراحی و اجرا قابلیت ارائه خدمات متنوع در سراسر ایران را دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات آمریکا آیت الله صانعی روف گاردن طراحی و اجرای چوب پلاست طراحی و اجرا روف گاردن پشت بام بام سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه باید سند چشم‌انداز بلند مدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود گفت: استان ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم امروز در نشست هم‌اندیشی و صمیمی با فعالین حوزه زیارت و گردشگری گفت: هتل‌داران و فعالین این حوزه به عنوان بازوی توانمند مدیریت استان در موضوع جذب گردشگر هستند.

وی با اشاره به اهمیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران افزود: این 2 مکان مقدس سهم چشم‌گیر و مهمی در مسائل جذب گردشگران داخلی و خارجی در قم دارند.

حسینی عنوان کرد: مسئله افزایش گردشگر و توسعه زیرساخت‌های این حوزه همواره مورد تاکید استاندار قم بوده و ما باید با همکاری سرمایه‌گذار‌های فعال در حوزه گردشگر برنامه‌های متنوعی را طراحی کنیم.

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه این استان ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری دارد، گفت: در راستای افزایش گردشگر باید یک سند چشم‌انداز موثر و بلند مدت طراحی شده تا سهم قم در مسائل جذب گردشگر تا سه برابر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • مسابقه طراحی قطار در ازبکستان
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • ترندهای دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۴
  • پوستر «مست عشق»، سوژه خنده کاربران شد
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان