Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@02:34:12 GMT

معلم پويا و خلاق محور توسعه است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۷۹۷۳

معلم پويا و خلاق محور توسعه است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت الاسلام والمسلمین پور ذهبی، نماینده، ولی فقیه در استان کردستان،در نشست با مدیر کل آموزش استان  وجمعی از مسئولان اداره کل و مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج  به سابقه فعالیت خود در آموزش و پرورش به عنوان معلم، مدیر مدرسه و حضور در بخش‌های مختلف حوزه تعلیم و تربیت و سپس دانشگاه اشاره کرد وگفت:به فعالیت خود در حوزه تعلیم و تربیت افتخار می کنم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از معلم به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت نام برد و با تاکید بر گزینش افراد کیفی برای فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت افزود: کیفیت و نوع تدریس خیلی مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، پویایی معلم را در روند تعلیم و تربیت تاثیر گذار دانست و بر کیفی نمودن فعالیت‌ها به ویژه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی تاکید کرد.

حجت الاسلام پور ذهبی با اشاره به سال‌ها حضور خود در آموزش و پرورش و دانشگاه، گفت: برای دنبال کردن مسائل معنوی دانش آموزان و منویات مقام معظم رهبری باید نهادی در آموزش و پرورش باشد که پیگیری کند و کمیته همکاری‌ها در این راستا می‌تواند موثر باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان هم چنین با تاکید بر توجه به آموزش قرآن در مدارس و امور مذهبی و مسائل دینی دانش آموزان و برنامه ریزی برای بهره گیری درست از فضای مجازی، گفت: ان شاء الله با تعامل و با استقرار معاونت فرهنگی دفتر، برنامه‌ها پیگیری و کمک‌های لازم انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش کار مقدسی است ،گفت: دانشگاه، حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش رکن فعالیت‌های فرهنگی ما خواهند بود.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیزدر ادامه این نشست به تشریح وضعیت آموزش و پرورش استان در شاخص‌های عملکردی و آماری پرداخت و گفت: در استان بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز در ۱۵ هزار کلاس درس و سه هزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول تحصیل هستند و ۲۴ هزار فرهنگی در سطح استان فعالیت دارند.

او با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌های این حوزه می توان به برگزاری جلسات فصلی، برنامه ریزی و برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و پیگیری برنامه‌های مربوط به اقامه نماز و معارف قرآنی  اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به دستاورد‌های آموزش و پرورش کردستان در شاخص‌های مختلف پرداخت و گفت: علی رغم کمبود امکانات و عدم برخورداری در برخی تجهیزات و ... آموزش و پرورش استان در مجموع جزو استان‌های موفق در خیلی از شاخص‌ها بوده و در عملکرد شاخص ها، حائز رده اول تا دهم کشوری است.

قربانی با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در افتتاحیه سی و چهارمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش کشور و تاکید معظم له بر توجه به استعداد‌های نخبه، گفت: خوشبختانه کردستان در بخش المپیاد‌های دانش آموزی کارنامه درخشانی دارد و جزو استان‌هایی است که دارای جایگاه اول تا پنجم کشوری است.

او با بیان اینکه استان کردستان در المپیاد نانوی دانش آموزی رتبه اول کشوری را دارد؛ گفت: در مرحله اول المپیاد نانو امسال ۱۰۳ نفر از دانش آموزان به مرحله دوم راه یافته و نفر اول مسابقات کشوری نیز از استان کردستان است.

قربانی جایگاه استان کردستان در جشنواره جوان خوارزمی را در بین رتبه‌های دوم تا پنجم کشوری، در کنکور سراسری در رتبه هشتم تا دهم کشوری و کسب عناوین برتر کشوری در مسابقات فرهنگی، هنری، قرانی و ورزشی را از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش استان بر شمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به چالش‌های پیش روی استان در حوزه آموزشی گفت: توزیع تا متوازن نیروی انسانی، نامناسب بودن بخشی از فضا‌های آموزشی و کمبود تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی را از مشکلات استان است.

او افزود:با اهتمام مسئولین و همراهی و همکاری فرهنگیان، موفقیت‌ها و دستاورد‌های خوبی طی چند سال اخیر در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف کسب شده است و با حمایت‌های جنابعالی و تلاش مجموعه، این موفقیت‌ها روز افزون خواهد شد.

قربانی هم چنین گزارشی از پیگیری مسکن فرهنگیان فاقد مسکن در سطح استان ارائه کرد وگفت: خوشبختانه از سال گذشته با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، همراهی مجلس شورای اسلامی و تدابیر دولت تدبیر وامید توجه خوبی به مسائل معیشتی فرهنگیان به خصوص حقوق و مزایا شده است.

مدیرکل آموزش وپرورش کردستان در پایان با ارائه گزارشی از فعالیت مدارس در ایام شیوع کرونا گفت: در حال حاضر مدارس با اولویت آموزش حضوری دایر و کلاس‌های درس در حال برگزاری است و علاوه بر آن، آموزش‌های تلویزیونی، آموزش در بستر شاد و تولید محتوا نیز به دانش آموزان ارایه می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعلیم و تربیت دانش آموزان آموزش و پرورش آموزش و پرورش کردستان آموزش و پرورش استان استان کردستان تعلیم و تربیت دانش آموزان فعالیت ها شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تلاش آموزش و پرورش برای انجام حرکت های خوب قرآنی در مدارس استان اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم شرایط آشنایی همه دانش آموزان را با قرآن فراهم کنیم، لازم است کلاس‌هایی با زبان ساده برای دانش آموزان برگزار شود و معرفتی در این زمینه برای آنها ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای گرفتن هویت جوانان و نوجوانان از آنهاست و در فضای مجازی تلاش ویژه ای در این زمینه می کند، افزود: با آموزش قرآن و تفسیر ساده قرآن می توان هویت الهی به آنها بخشید.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: این مهم باید در اولویت قرار گیرد و لازم است آموزش و پرورش استان یزد در این زمینه پیگیری های لازم را از وزارت آموزش و پرورش انجام دهد زیرا کوتاهی در زمینه تقویت دین و تربیت دینی کودکان و نوجوانان، خیانت به آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم کار ویژه روی معلمان در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: برخی معلمان نسبت به تربیت دینی و تقویت قدرت تفکر و تعقل در دانش آموزان نا آگاه و برخی نیز بی تفاوت هستند و لازم است روی آنها کار شود.

وی با تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان و برنامه ریزی در این دانشگاه بیان کرد: باید کار جدی در این حوزه انجام شود و بازنگری در جذب افراد به عنوان معلم ضروری است.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: اگر معلم خوب تربیت شود و سر کلاس برود، آنگاه می توانیم به تربیت کودکان به عنوان کاری بسیار سخت و حساس، امیدوار بود.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به اینکه برخی افراد اقدامات خوبی در دانشگاه فرهنگیان آغاز کرده بودند، افزود: متاسفانه مدیران خوب در این حوزه به سرعت درگیر کارهای ستادی می شوند و اصل کار که مقوله تربیت است، مورد غفلت قرار می گیرد.

وی بر لزوم برنامه ریزی در تعلیم و آموزش معلمان تاکید کرد و گفت: این مهم باید به عنوان یک مقوله مهم و اساسی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر اعضای شورای همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود به منظور تقویت ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، حضور روحانیون واجد شرایط در آموزش و پرورش، نظارت بر اجرای برنامه های شورا پرداختند.

کد خبر 6080445

دیگر خبرها

  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ