Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سعید ترکمان دهنو رییس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان، گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی استان سمنان برای ادامه فعالیت نیازمند واردات برخی از کالا‌ها هستند، اما مشکلات بازگشت ارز و اختلال در فروش آن، سبب بروز مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی جدی برای صنایع استان سمنان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ابراز داشت: واحد‌های کوچک و متوسط صادرکننده منابع مالی محدود دارند و باید کالای تولیدی را صادر کرده و با سود حاصل از آن اقدام به تامین مواد اولیه یا ماشین آلات کنند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان با اشاره به مشکلات سامانه جامع تجارت، ادامه داد: سامانه جامع تجارت مشکلاتی در صدور و تمدید کارت بازرگانی دارد که باید به صورت ملی برای آن چاره‌اندیشی شود تا واحد‌های تولیدی صادرکننده بتوانند هر چه سریع‌تر ارز حاصل از صادرات را به مسایل مورد نیاز همچون مواد اولیه، ماشین آلات و هزینه‌های بنگاه صنعتی تبدیل کنند.

سعید ترکمان با بیان اینکه با شبیه سازی می‌توان برای مواقع بحران برنامه‌ریزی کرد، افزود: متولیان امر مانند بانک مرکزی برای چنین شرایطی باید برنامه‌ریزی کنند و زیرساخت‌ها را ارتقا دهند و اجازه ندهند تا مشکلی پیش آید و سپس به دنبال راه چاره باشند.

او ابرازداشت: قبل از اینکه سامانه جامع تجارت به‌صورت ملی فراگیر و عملیاتی شود، بهتر بود در چند استان به صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شد تا بعد از رفع اختلال فنی، به صورت ملی به اجرا درآید.

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان، به ضرورت استفاده از روابط خوب بین المللی به سود صادرات و توسعه کشور اشاره و بیان کرد: ریل‌گذاری سیاست خارجی کشور با محوریت دیپلماسی اقتصادی برای تقویت صادرات بهترین کمک به اقتصاد کشور و رونق تولید واحد‌های تولیدی و صنعتی است.

او گفت: با توجه به تحریم‌های سختگیرانه، اعتماد و اتکا بین دولت و بخش خصوصی به منظور رفع مشکلات در صادرات واحد‌های تولیدی و صنعتی باید بیش از پیش باشد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان به ضرورت حمایت حاکمیت از بخش خصوصی تاکید کرد.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا واحدهای تولیدی واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار و ۵۰۰ بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام انجام شد

یادگار محمدی سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام اظهار کرد: طی سال گذشته تعداد پنج هزار و ۸۱۸ فقره بازرسی و ۷۱۱ فقره نمونه برداری از واحد‌های تولیدی، خدماتی و مراکز عرضه استان انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۹۷ فقره بازرسی از خدمات و تجهیزات بازی و زمین‌های بازی توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام هدف از نمونه برداری و آزمون کالا‌های تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استاندارد‌های ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استاندارد‌های ملی با واحد‌های متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

محمدی اظهار کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • ۶ هزار و ۵۰۰ بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام انجام شد
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی
  • دستگیری گروگان گیر در یک واحد صنعتی در ایوانکی