Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،چند هفته‌ای است که موضوع جذب دستیار در شهرداری تهران مطرح است و حتی زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای شهر تهران می‌گوید که شهرداری نیاز به نیروی متخصص دارد و تعداد نیروی متخصص فعلا در شهرداری کم است. 65 هزار نیرو در شهرداری داریم که برخی از آنها متخصص و برخی هم تخصص کمی دارند و نیازمندیم که از دانشگاه‌های معتبر و فارغ‌التحصیلان و کسانی که تخصص دارند در شهرداری استفاده کنیم، به همین منظور مجوز جذب دستیار را به شهرداری داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسات متعددی در خصوص جذب دستیار در شهرداری تهران برگزار شد و در نهایت پیروز حناچی شهردار تهران روز گذشته از برگزاری آزمون دستیاری در شهرداری تهران خبر داد و گفت: برخورداری کارکنان و مدیران شهرداری از بالندگی فکری، توانایی فیزیکی و نیروی جوانی لازم برای پیش بردن مأموریت‌های سازمانی ضروری به نظر می‌رسد.

۵ درصد کارکنان شهرداری زیر ۳۰ سال هستند

به گفته شهردار تهران 5.31 درصد از کارکنان شهرداری را افراد زیر 30 سال تشکیل می‌دهند، به نظر می‌رسد این میزان تا 10 درصد کل شاغلین قابل ارتقاء باشد و شایسته است همواره در این سطح حفظ شود.

حناچی هم از جذب نیرو در شهرداری خبر می دهد و هم از اهتمام به چابک سازی!

وی با تأکید بر این که اهتمام نسبت به چابک‌سازی و کاهش نیروی انسانی مورد توجه است، گفت: همزمان نیز بر اساس برنامه سوم ابلاغی شهرداری می‌تواند 50 درصد از تعداد خروجی خود را از نیروهای جوان، تحصیل کرده و پرانرژی و خلاق به کار گیرد.

حناچی جذب دستیار را یک طرح استعدادیابی و شایسته گزینی اعلام کرد و گفت: در آینده این طرح بر اساس مطالعات کارشناسی دقیق برای انتخاب افراد مستعد و کارآمد انجام شده و مبتنی بر یک برآیند استاندارد و تعریف شده‌ای است که داوطلبان در ابتدا با یک آزمون کتبی از نظر توانمندی‌های ذهنی، فکری و تحلیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

انتخاب بر اساس مدل شایستگی خاص

وی ادامه داد: در مرحله بعد بر اساس مدل شایستگی خاص متناسب با وظایف دستیاران، توانمندی‌ها و شایستگی‌های مدیریتی آنان مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد. به موازات آن نیز به مدیرانی که نیاز به دستیار دارند آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی به اختیارات قانونی شهرداری اشاره کرد و گفت: مطابق با برنامه سوم توسعه شهر تهران و بودجه سال 99 شهرداری تهران، شهرداری اجازه دارد به میزان 50 درصد افراد بازنشسته نیرو جذب کند.

البته حناچی تأکید کرده است دستیاران در فرایندی کاملا شفاف و ضابطه مند انتخاب می‌شود و هیچ رابطه و وابستگی در انتخابشان دخیل نخواهد بود. بعلاوه فرایند انتخاب کاملا شایسته سالارانه است و می‌توان به توانایی و کارآمدی دستیاران اطمینان داشت.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود تلاطم‌های سیاسی در مدیریت شهری اثر زیادی روی نقش و جایگاه دستیاران نداشته باشد؛ چراکه در هر دوره‌ای و مستقل از رویکردهای سیاسی حاکم بر مدیریت شهری، نیروهای کارآمد و توانمند مورد نیاز و منشأ اثر هستند و هیچ مدیری افراد شایسته، مستقل و کارآمد را کنار نخواهد گذاشت.

مدیران فعلی مدام گله مند چاق بودن بدنه شهرداری در دوره قبل بودند

زمانی که در سال 96 مدیریت فعلی شهری روی کار آمد، مدام اعلام می‌کردند که شهرداری تهران فربه شده و بدنه چاقی دارد، جذب بالای نیروی انسانی در شهرداری باعث شده که بخش عمده‌ای از هزینه‌های شهرداری صرف حقوق و دستمزد شود.در همان مقطع هم تعدادی از نیروهای شهرداری را به این بهانه از سیستم اخراج کردند و بارها اعلام کردند که مدیران قبلی در سال پایانی خود تعداد زیادی نیرو جذب کرده‌اند.

جای تعجب است افرادی که می گفتند بدنه چاق است چرا خودشان در سال پایانی نیرو جذب می کنند

پرویز سروری عضو شورای چهارم شهر تهران امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در خصوص جذب نیرو در شهرداری تهران گفت: جای تعجب است همان افرادی که وقتی بر مسند شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران نشستند و ادعا می‌کردند که نیروی انسانی در شهرداری بسیار زیادتر از نیاز شهر است و به همین بهانه نیروهای کیفی، باتجربه و توانمند را از شهرداری اخراج کردند.

در ماه های پایانی مدیریتشان هوس کردن نیروهای شایسته خودشان را بیاورند!

سروری افزود: امروز که سال آخر مسندنشینی آنهاست و چند ماه هم بیشتر به پایان مسئولیت‌شان نمانده، هوس کردند خیل عظیم نیروهای شایسته خودشان را و به تعبیر ما نیروهای هم حزبی و پشت در مانده شهرداری را استخدام کند.

به بهانه چاق بودن بدنه بسیاری از نیروهای انقلابی را اخراج کردند/مدعیان اجازه دهند مدیران جدید در این باره تصمیم بگیرند

وی به موارد قانونی که حناچی برای جذب نیرو مطرح کرده بود اشاره کرد و گفت: سؤال این است که مگر در گذشته همین اتفاق نمی‌افتاد؟ شما اگر به برنامه‌های شهرداری نگاه کنید، همین دستورات بود. خروجی‌ها و ورودی‌ها مشخص بود. می‌توانید ببینید. سؤال ما این است؛ آن همه داد و فریاد و وا اسفا در ابتدای شروع مدیریت خود چه بود که بسیاری از نیروهای انقلابی را از شهرداری اخراج کردید و امروز خودتان همان روند را ادامه می‌دهید و قرار است درصد قابل توجهی از نیروهای خودتان را آن هم در سال آخر مدیریت وارد شهرداری کنید؟ شما که مدعی هستید اجازه دهید مدیریت جدیدی که قرار است بیاید آنها در این زمینه تصمیم بگیرند. شما که فقط چند ماهی بیشتر از عمر کاری‌تان باقی نمانده است.

مدیران فعلی می گفتند تناسبی بین نیرو و نیاز شهر نیست/ مدعی بودن با نیروی کم می توانند شهر را اداره کنند؛ بفرمایید اداره کنید

سروری اضافه کرد: شما مگر مدعی نبودید که شهرداری متورم شده است و با این نیروهای انسانی نمی‌شود کار منطقی کرد و تناسبی بین نیرو و نیاز شهرداری نیست و با نیروهای کمتری می‌توانید شهرداری را اداره کنید. خب، اداره کنید. چرا امروز به دنبال این هستید که با بهانه واهی نیروهای پشت در مانده‌تان را وارد شهرداری کنید؟

ناکارامد کردن شهرداری با نیروهای وارداتی/اقدامات موثر برای مردم کم است

این عضو سابق شورای شهر گفت: با مدیریت‌تان شهرداری را ناکارآمد کرده‌اید و با نیروهای وارداتی‌تان شهرداری ناکارآمدتر می‌شود. این نشان می‌دهد فشارهای زیاد و اقدام‌های مؤثر برای خدمت به مردم اندک و محدود است. مدیران شهرداری تهران بهتر است به کارنامه خودشان نگاه کنند و یک توضیح به مردم بدهند که در این مدت چه کردند.

دریافت ۱۰۰ هزار تومان از متقاضیان بیشتر شبیه کسب در امد است

وی با اشاره به این که قرار است 100 هزار تومان از متقاضیان برای شرکت در این آزمون دریافت کنند اشاره کرد و گفت: این کار بیشتر شبیه منبع درآمد است تا بتوانند خزانه خالی‌شان را که به علت ناکارآمدی خالی شده پر کنند. از طرفی همان منابع جذب شده هم در خدمت مردم هزینه نشده است.

این آزمون برای افراد پشت در مانده‌شان است/طرح موضوع شایسته سالاری یک قصه است

وی ادامه داد: این آزمون برای افراد پشت در مانده‌شان است چون می‌دانند دولت رفتنی است و شهرداری هم با خدماتی که داده است وضعیت‌اش مشخص است، به همین دلیل تصمیم گرفتند نیروهای خودشان را وارد کنند و طرح موضوع شایسته سالاری یک قصه است.

نیروهای متخصص را خانه نشین کردند و یا در اتاق های حبس کردند/نیروهای ناکارآمد به مسند‌های شهرداری تکیه زدند

عضو سابق شورای شهر گفت: در همین مدت چقدر از نیروهای شایسته و کارآمد شهرداری را یا بیکار کردند یا خانه نشین و یا در اتاق‌هایی محبوس شدند و بسیاری از نیروهای ناکارآمد به مسند‌های شهرداری تکیه زدند.

شعارمحوری مهم ترین خصوصیت مدیریت فعلی است

سروری تأکید کرد: تاکنون نتیجه هر چه بوده آقایان حاضر نشدند یک گزارش شفاف از عملکردشان بدهند. شعارمحوری مهم ترین خصوصیت مدیریت فعلی است.

در مدیریت فعلی شهری شایسته سالاری و تخصص گرایی دیده نشده است

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از اعضای شورا معتقدند که نیروهای متخصص در شهرداری کم است و این کار به همین دلیل در حال انجام است، گفت: من برعکس این نظر را دارم. شما ببینید! خروجی اینها در اوایلی که کار انجام می‌دادند چه بوده است و بسیاری از نیروهای متخصص را بیکار یا بی انگیزه کردند. اساسا در مدیریت شهری فعلی شایسته سالاری و تخصص گرایی دیده نشده است و شهرداری را هم فربه کرده‌اند. اقدامات شان در شهرداری نشان می‌دهد مشکل از مدیریت و برنامه است. مشکل رخوت و بیحالی است و بی انگیزگی که امروز در شهرداری حاکم شده است. با توجه به وضعیتی که دارند اگر تمام متخصصان را هم بیاورند باز هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

جذب دستیار در شهرداری با روش فعلی باعث شد برخی نمایندگان مجلس هم واکنش نشان دهند. جعفر قادری نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره گفته است: سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری جهت جذب دستیار جوان برای مدیران شهرداری تهران نامه‌ای نوشته است. این نامه خطاب به معاونان و مشاوران شهردار تهران، شهرداران مناطق 22 گانه، مدیران کل سپاهی و رؤسا و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه نوشته شده است.

وی ادامه داد: جذب دستیار جوان برای مدیران شهری کار خلافی است و باید جلوی آن گرفته شود؛ چراکه شهرداری امکان جذب نیروی شرکتی را ندارد.

نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس به یکی از رسانه‌ها گفت: شهرداری نه تنها چنین مجوزی ندارد بلکه نباید چنین جذبی داشته باشد.

وی با اشاره به اظهارات مسؤولان شهرداری و شورا مبنی بر داشتن نیروی مازاد گفت: اگر آنها نیرو نیاز دارند باید از نیروهای موجود استفاده کنند و اگر می‌گویند شهرداری نیروی مازاد دارد پس چرا الان به این بهانه دارند نیرو جذب می‌کنند.

وی با بیان این که این اقدام مسؤولان شهرداری تهران یک کار کاملا سیاسی است، گفت: شهرداری‌ها معمولا در سال‌های آخر فعالیت خود از این دست کارها انجام می‌دهند.

جذب نیرو با وضعیت وخیم شهرداری

البته امروز حسن رسولی هم هشدار داد که وضعیت مالی شهرداری به اندازه ای وخیم است که شاید نتوانیم حقوق و دستمزد نیمه دوم سال کارکنان شهرداری را بدهیم.

۱۰۰ هزار تومان بدهید در آزمون شرکت کنید

بر اساس این گزارش قرار است شهرداری تهران جذب نیرو کند و در ازمونی افرادی شرکت کرده و با پرداخت مبلغ 100 هزار تومان در این آزمون حضور یافته و بعد مراحل را طی کنند. البته ابهاماتی در این زمینه وجود دارد؛ چراکه شهرداری بارها اعلام کرده که نیروی مازاد دارد و شهرداری فربه شده است. از سویی برخی مدیران تأکید دارند نیروی متخصص در شهرداری کم است. این درحالی است که شهرداری 65 هزار نیرو دارد و بارها و باره مدیران اعلام کرده‌اند که بیشترین هزینه در شهرداری را صرف هزینه حقوق و دستمزد می‌کنند، حال معلوم نیست داستان جذب نیرو در سال پایانی مدیریت فعلی شهرداری تهران چیست.

فارس

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

20 / 20 شهرداری تهران توان پرداخت حقوق خانه نشینی نیروهای متخصص انتخاب بر اساس مدل شایستگی خاص چاق بودن بدنه شهرداری ناکارامد کردن شهرداری دریافت ۱۰۰ هزار تومان از متقاضیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شهرداری تهران توان پرداخت حقوق بسیاری از نیروهای شهرداری تهران شایسته سالاری نیروهای متخصص پشت در مانده مدیریت شهری مدیریت فعلی جذب دستیار هزار تومان شهر تهران نیرو جذب جذب نیرو بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر

بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران قرار است بلدیه تهران پس از ۵۰ سال در محدوده میدان امام خمینی(ره) بازآفرینی شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز بازدید خبرنگاران از 3 پروژه شهری از جمله مجتمع ورزشی امامزاده یحیی، میدانگاه سبزه‌میدان و خانه بلدیه (خانه شهر) انجام شد.

مسعود حق‌لطفی؛ مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران اظهار کرد: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه 12 و در محدوده بافت فرسوده قرار دارد که احداث این پروژه پیش از این در اختیار شهرداری منطقه بود که با هماهنگی ایجاد شده فرآیند احداث این پروژه به سازمان عمرانی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران سپرده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مجموعه آبی، توپی، بیلیارد و ... در مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در نظر گرفته شده و ان‌شاءالله این مجموعه در زمان معین و مشخص به بهره‌برداری خواهد رسید.

حق‌لطفی در پاسخ به این سؤال چرا پارکینگی برای مجتمع ورزشی امامزاده یحیی(ع) پیش‌بینی نشده ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است از این مجموعه ورزشی اهالی این محله و منطقه استفاده بکنند پارکینگی برای آن پیش‌بینی نشده است.

وی تصریح کرد: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه 12 در زمینی به مساحت 1100 متر و شامل 2 بلوک است که بلوک اول دو طبقه ساخته و مجموعه مختلف ورزشی در این مجتمع در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس ورود پیدا کرده است، افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پردیس شماره سه و چهار، ساختمان شهرداری منطقه 6، احداث سوله‌های بحران، احداث شتاب‌نگاره‌ها برای مدیریت بحران، احداث میادین میوه و تره‌بار و همچنین احداث مراکز نگهداری برای مجموعه سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران جهت نگهداری معتادان متجاهر، اشاره کرد.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که در دستور کار سازمان عمرانی قرار دارد،‌ همان خانه بلدیه است. این پروژه در محدوده میدان امام خمینی در حال اجرا است.

حق لطفی در ارتباط با هزینه اجرای این پروژه گفت: پیش بینی ما از احداث و تجهیزات و بهره‌برداری از این مجموعه رقمی حدود 30 میلیارد تومان است.

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در رابطه با جزئیات احداث ساختمان شهر (ساختمان بلدیه) اظهار کرد: ساختمان بلدیه‌ای در سال 1303 در همین محدوده ساخته و در سال 1305 به بهره‌برداری رسید که بهره‌برداری آن فراتر از شهرداری بود و اقداماتی در حوزه اقتصاد و دارایی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: در سال 1348 ساختمان بلدیه تهران تخریب و جای آن را به پارکینگ اتوبوس‌های بین شهری داد و در ادامه از سال 96 بازآفرینی بلدیه یا خانه شهر در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

حق‌لطفی با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: ان‌شاءالله قبل از روز تهران و در شهریورماه امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره کاربری خانه شهر (بلدیه) تهران اظهار کرد: رویکرد و کاربری در این مجموعه فرهنگی و تاریخی است البته قرار است بخشی از روابط عمومی شهرداری تهران در این مجموعه جهت نگهداشت این ساختمان حضور پیدا کنند.

وی درباره نحوه دسترسی به خانه شهر (بلدیه) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پارکینگی برای این مجموعه پیش‌بینی نشده است و افراد می‌توانند از مترو که به این مجموعه متصل شده است استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها