Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، محمد حسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس بیان کرد: در جلسه امروز صبح مجلس که حدود سه ساعت طول کشید بحث‌های مفصلی در خصوص  مسائل مربوط به بازار بورس صورت گرفت. که هم از سوی مسوولان اجرایی و هم از سوی نمایندگان و کمیسیون‌های ذی‌ربط نظرات کارشناسی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رشد قابل توجه بازار بورس از اردیبهشت تا حدود یک ماه پیش و نزول ناگهانی آن در یک ماه گذشته قابل تامل است، مسائل مختلفی نظیر عرضه چند لایه برخی از شرکت‌های وابسته به دولت در بازار باعث رشد کاذب و قابل توجه این بازار شد.

وی بیان کرد: از نظر کارشناسان، دولت باید اطلاعات مربوط به شرکت‌های پر ریسک و ریسک متوسط و ریسک پایین را در اختیار افراد قرار می‌داد تا شرایط پایدارتر بوده و شاهد رشد کاذب و نزول ناگهانی نبوده و افراد با علاقه مندی در این بازار حضور پیدا کنند. همانطور که نمایندگان تاکید داشتند در حوزه سیاست گذاری، دولت مسوول تحلیل سیاست‌ها نیست بلکه مسوول اتخاذ سیاست است در این جلسه ما شاهد تحلیل سیاست‌هایی از سوی مسوولان اجرایی بودیم. در حالی که باید اتخاذ سیاست‌های صحیح در حوزه اجرایی رخ دهد.

فرهنگی افزود: مسائلی در خصوص بازار ارز نیز در این جلسه مطرح شد و نمایندگان انتقادهایی را نسبت به سیاست‌هایی که از گذشته تعیین شده بود مطرح کردند و در عین حال راهکارهای اجرایی نیز مطرح شد. ریاست مجلس تاکید داشتند برای مدیریت بازار ارز تقاضا در داخل مدیریت شود.

وی عنوان کرد:به عنوان مثال برای تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی و اقلام و نیازهای اساسی مردم می‌توان از منابع ارزی که در خارج از کشور بلوکه شده و امکان بازگشت نقدی آن وجود ندارد استفاده کرد.  با این روش می‌توان تقاضا را در بازار ارز کاهش داد و به طور مستقیم بر روی قیمت آن تاثیر گذاشت. قرار شد تا در جلسه فردا صبح رئیس مجلس با روسای کمیسیون‌های تخصصی و مسوولان اجرایی راهکارهای جامع تری برای این موضوع دیده شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برنامه‌های کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای ساماندهی بازارهای مختلف عنوان کرد: هر کدام از کمیسیون‌های مجلس دارای اولویت‌های جداگانه‌ای هستند، به عنوان مثال امروز مجلس طرح دو فوریتی در خصوص تامین نهاده‌های کشاورزی بررسی می‌کند که می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت‌ها بگذارد.  کمیسیون عمران نیز طرح دو فوریتی برای ساماندهی بازار مسکن تهیه کرده است که با عرضه مسکن  به متعادل سازی قیمت‌ها کمک می‌کند. کمیسیون فرهنگی نیز در حال کار کردن بر روی طرحی برای افزایش جمعیت و تعالی خانواده است. کمیسیون صنایع و معادن نیز در حال بررسی راهکارهایی برای بازگرداندن خودرو به جایگاه خود است.

کد خبر 548864 برچسب‌ها قیمت مسکن و زمین بورس - فرا بورس مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن و زمین بورس فرا بورس مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه همزمان با سفر رئیس جمهور و هیأت دولت سیزدهم به استان عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد، تاکید کرد: این سایت مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سایت در شهر سمنان به مساحت دو و نیم هکتار برای ۱۱ هزار واحد مسکونی محسوب می‌شود.

وی افزود: این سایت در قالب طرح قطعات مسکونی که در این سایت با تراکم مصوب به واجدین شرایط به صورت خودساز واگذار می‌شود

معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین گفت: متقاضیان می‌توانند بعد از واگذاری زمین توسط راه و شهرسازی نسبت به اخذ پروانه از شهرداری و تسهیلات بانکی از بانک مربوطه، ساخت و ساز خود را شروع خواهند کرد.

حمیدی افزود: واگذاری اراضی در این سایت مشابه سایت شهرک روزیه و به صورت خودساز خواهد بود.

به گزارش مهر، امروز استان سمنان میزبان هیأت دولت و رئیس جمهور است.

کد خبر 6081988

دیگر خبرها

  • سخنگوی هیات رئیسه مجلس: عملیات مضحک بامداد امروز یعنی نتانیاهو شکست را پذیرفته‌ است
  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس