Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید شیرانی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا این استان افزود: به طور میانگین روزانه ۱۰۰ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در استان شناسایی می‌شود که چنانچه مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام جدی نداشته باشند، همین روند افزایشی را در تعداد بیماران بستری در پیش خواهیم داشت.
وی ادامه داد: این استان همچنان از استانهای گرفتار در موج دوم بیماری است به طوری که در هفته دوم و سوم شهریور در شاخص میزان مرگ و میر در ردیف سوم و در بروز ویروس در ردیف هشتم استانهای کشور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 شیرانی تصریح کرد: هرچند در هفته سوم روند افزایشی شیوع تا حدی متوقف شد اما به سبب افزایش تعداد بیماران سرپایی در استان طی روزهای پایانی هفته گذشته انتظار روند افزایشی شیوع کرونا همچنان وجود دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد بیماران شناسایی شده در استان از ابتدا تاکنون را ۶ هزار و ۷۱۵ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد پنج هزار و ۲۹۳ مورد سرپایی و یکهزار و ۴۲۳ مورد بیمار بستری هستند و ۲۰۳مورد تاکنون جان خود را از دست دادند.
شیرانی، شهرکرد را پرگرفتارترین شهرستان استان در شیوع کرونا اعلام کرد و افزود: پس از آن شهرستانهای بن، بروجن و فارسان بیشترین گرفتاری را دارند.
وی میزان بروز ویروس کرونا در مناطق شهری را ۸۲ درصد و مناطق روستایی را ۱۷ درصد اعلام کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در استان در رده سنی بین ۱۶ تا ۴۵ سال سن قرار دارند.
شیرانی بر لزوم جدی تر پروتکل های بهداشتی در استان تاکید و تصریح کرد: با وجود ارائه آموزش‌های بسیار و فراگیر اما همچنان برخی افراد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی‌توجه هستند.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.\

46

کد خبر 1432019

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری تعداد بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی

بهنام روندی، مسئول واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هموفیلی یک بیماری ارثی است که به دلیل اختلال فاکتور‌های انعقادی، روند انعقاد خون در آنها به کندی انجام می‌شود.

وی بیماری هموفیلی را در ۲ نوع A و B را براساس کمبود فاکتور‌ها تعریف کرد و افزود: اگر این بیماران دچار زخمی شوند به علت اینکه فاکتور‌هایی در خون کم دارند، خونریزی بند نمی‌شود.

مسئول واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از بیماران این کمبود فاکتور در خون را به صورت دارو (فاکتور انعقادی خون) که اکثرا تزریقی است، دریافت می‌کنند تا جایگزین کمبود مورد نظر شود.

وی ادامه داد: دریافت فاکتور‌های انعقادی خون بستگی به شدت بیماری و نوع فاکتور کمبود در خون دارد؛ ممکن است بیماری هفته یک‌بار و یا بیماری ۶ ماه یک‌بار نیاز به دریافت فاکتور داشته باشد

روندی با اشاره به ارائه خدمت مرکز جامع بیماران خاص به بیماران هموفیلی، تصریح کرد: طبقه سوم کلینیک بوستان واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه از سال ۱۳۹۸ مختص بیماران خاصی است، تمام خدمت فوق به بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، ام. اس و شیمی‌درمانی اطفال به طور اختصاصی و رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمت رایگان ۲ پزشک فوق‌تخصص خون استان در مرکز جامع بیماران خاص، گفت: بیماران هموفیلی به دلیل دریافت خدمات تخصصی، پرستار مخصوص خود را دارند.

روندی با بازگو کردن یکی از دغدغه‌ها و مشکلات این بیماران، خاطرنشان کرد: تمام خدمات و دارو‌ها ایرانی ارائه شده به بیماران رایگان است، اما برخی از این بیماران دارو‌های خارجی مصرف می‌کنند که دیگر شامل خدمات رایگان نمی‌باشد.

وی در خصوص تعداد بیماران هموفیلی در استان، گفت: طبق آخرین آمار، دانشگاه علوم پزشکی استان به ۱۹۸ بیمار هموفیلی خدمات ارائه داده، اما هستند بیمارانی که به دلایل مختلف درمان خود را از دیگر استان‌ها دریافت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد
  • دستگیری اراذل و اوباش خیابان کاشانی شهرکرد
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • پاسخگویی به بیش از ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در چهارمحال و بختیاری
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال وبختیاری