Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@05:34:38 GMT

شرایط شرکت در بخش‌های مختلف سینماحقیقت مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۹۴۰۷

شرایط شرکت در بخش‌های مختلف سینماحقیقت مشخص شد

بخش ویژه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت به موضوع پاندمی کرونا و تأثیرات مختلف این بیماری اختصاص یافته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، بخش ویژه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به موضوع پاندمی کرونا، تأثیرات مختلف این بیماری و تلاش جامعه درمانی کشور در مقابله با این ویروس مهلک اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخش که به شکل رقابتی برگزار می‌شود، فیلم‌های مستند تولید شده با موضوع همه‌گیری بیماری کرونا و تأثیرات مختلف آن در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری انتخاب شده به نمایش درآمده و مورد داوری قرار می‌گیرند.

جوایز بخش ویژه کرونا «سینماحقیقت» به این شرح است:

جایزه اول: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال

جایزه دوم: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال

جایزه سوم: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال

جایزه ویژه هیأت داوران: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال

متقاضیان حضور در این بخش ویژه جشنواره می‌بایست تا روز ۵ مهرماه، فرم شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» را روی وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir و یا نشانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی www.defc.ir به صورت آنلاین تکمیل کرده و نسخه نهایی فیلم خود را حداکثر تا ۱۵ مهرماه ۹۹ از طریق لینک یا به شکل فیزیکی به دبیرخانه «سینماحقیقت» ارائه کنند.

بخش ویژه «کرونا» جشنواره «سینماحقیقت» با همکاری رویداد «کرونا- روایت» سازمان نظام پزشکی برگزار می‌شود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم در آذرماه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

کد خبر 444060

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سینما حقیقت سینما سینما ایران جشنواره جشنواره سینمایی سینمای مستند فیلم مستند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی لوح تقدیر و مبلغ میلیون ریال بخش ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت

به گزارش همشهری آنلاین، مستند-انیمیشن کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار» در چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند جایزه بهترین انیمیشن کوتاه به همراه جایزه نقدی را دریافت کرد.

با توجه به اینکه جشنواره کلیولند از رویدادهای واجد شرایط اسکار در بخش فیلم کوتاه است، فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» با دریافت این جایزه واجد شرایط حضور در رقابت اسکار فیلم کوتاه در سال آینده میلادی خواهد بود. چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند از ۱۵ تا ۲۵ فروردین (۳ تا ۱۳ آوریل در آمریکا) برگزار شد. این فیلم به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش مستند بین‌المللی با آثار مهمی از سینمای جهان رقابت می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «در ۵ آبان ۱۳۹۹، یک قایق بادی سواحل دانکرک فرانسه را ترک می کند تا ۱۹ مهاجر غیرقانونی را به انگلستان برساند اما پس از چند دقیقه واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق می‌شوند، پنج نفر آنها یک خانواده کرد-ایرانی به نام ایران‌نژاد بودند که در آرزوی زندگی بهتر به این سفر سخت رفته بودند و این فیلم در مورد آن خانواده است.»

این فیلم ۱۷ دقیقه‌ای ساخته جدید بهزاد نعلبندی است که ساخته قبلی او با عنوان «کاغذ پاره‌ها» در جشنواره‌های سینمایی جهان و ایران حضور داشت و جوایزی کسب کرد.

«آنیتا، گمشده در اخبار» پیش از این در جشنواره‌های جیلاوا کشور چک، توکیو انیمه ژاپن، هیوستون آمریکا، بیست و هشتمین جشنواره فیلم انیمیشن کاتالونیا؛ انیماک، بیرمنگام انگلستان، جشنواره انیمیشن هند و چهل‌وسومین دوره جشنواره استانبول ترکیه حضور داشته است.

عوامل مستند- انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» عبارتند از طراح صدا: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، پخش بین المللی: شرکت مستقل‌های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی.

کد خبر 844876 منبع: ایسنا برچسب‌ها جایزه اسکار سینمای ایران پویا نمایی - انیمیشن

دیگر خبرها

  • مستند‌ساز لرستانی برگزیده جشنواره سراسری مدرسه عشق
  • رونمایی از مستند «قوی‌دل» همزمان با روز جهانی هموفیلی/ فیلم‌های مستند، مهجور هستند
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه
  • اکران مستندی از یک پرونده جنجالی و قضایی
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید