Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:02:34 GMT

روحانی: هیچ فضایی نقادتر از فضای دانشجویی نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۹۵۴۲

‍‍‍‍‍‍

دریافت 89 MB

44*45

برچسب‌ها ویروس کرونا بازگشایی دانشگاه ها دولت حسن روحانی پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بازگشایی دانشگاه ها دولت حسن روحانی ویروس کرونا بازگشایی دانشگاه ها دولت حسن روحانی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود

استاندار کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای ایجاد دانشکده‌های جدید در کرمانشاه خبر داد و گفت: ایجاد دانشکده هنر و دانشکده میراث فرهنگی و گردشگری یکی از ضرورت های بسیار مهم برای تربیت نیروی انسانی توانمند در این حوزه‌ها است که اجرای این دو طرح با کمک دانشگاه رازی و دانشگاه آزاد در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در نشست صمیمی هم اندیشی با اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد که در سالن همایش‌های این مجموعه علمی برگزار شد؛ از مجموعه‌های دانشگاهی تقاضا کرد که در حل مشکلات استان نقش آفرینی کنند و در ادامه اظهار کرد: دانشگاه‌های استان بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به گره‌گشایی از مشکلات استان بپردازند.

وی گردشگری را یکی از ظرفیت‌های تحول آفرین و ممتاز استان دانست و گفت: دانشجویان و تشکل‌های مرتبط با دانشگاه وارد عرصه شوند و به معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف طبیعی، مذهبی، سلامت و تاریخی بپردازند. استانداری کرمانشاه هم از راهکارهای کارشناسی دانشگاهیان استقبال می‌کند و زمینه حضور آنها در اجرای ایده‌ها را هم فراهم می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: امکانات و زیرساخت‌های مرز خسروی در حوزه جریان تمدنی اربعین با دیگر مرزها قابل مقایسه نیست ولی این مرز تاریخی نیازمند معرفی بیشتر توسط همه کرمانشاهی‌ها از جمله جامعه دانشجویی و دیگر اقشار و گروه‌های دغدغه‌مند است.

وی گفت: با سازمان حج و زیارت رایزنی‌هایی داشته و پیگیریم تا مرز خسروی فعال‌تر شود و شرکت‌های حمل و نقل برای تردد کاروان‌های زیارتی پای کار بیایند.

صحرایی در مورد تشکیل شورای منتخب دانشجویی عنوان کرد: تشکیل این شورا اولین بار توسط مدیریت ارشد استان مطرح شده و همچنان منتظر و امیدوارم با تشکیل این مجموعه مشورتی یک تعامل پویا میان مدیریت ارشد استان و بدنه دانشگاهی استان برقرار شود.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه برای حل مشکلات خویش نیازمند راهکارهای خلاقانه و راهگشا است در ادامه عنوان کرد: در نشست‌های دانشجویی باید با گذر از مباحث جاری و توصیف مشکلات، به سمت طرح راهکارهای مشخص برای حل مشکلات اساسی گام برداریم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: حدود دو سال پیش زمانی که به استان آمدم، فرودگاه کرمانشاه به عنوان یک زیرساخت ارتباطی مهم از وضعیت نابسامانی رنج می‌برد و با وجود اینکه تا چند سال قبل می‌شد تنها با ۸۰ میلیارد تومان آن را بهسازی کرد، اما این اتفاق نیفتاده بود و شرایط آن به حدی بغرنج شده بود که مجبور شدیم آن را از اساس شخم بزنیم و دوباره احداث کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود صدها میلیارد تومان صرف بهسازی فرودگاه کرمانشاه شده، گفت: امیدواریم اوایل تابستان فرودگاه کرمانشاه دوباره زیر بار برود.

صحرایی در ادامه به افتتاح نمایشی راه آهن کرمانشاه در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه راه آهن کرمانشاه را به صورت ناقص افتتاح کرده‌اند، امکان افزایش سرعت آن وجود ندارد. به این معنا که ایمنی لازم را برای سرعت بالای ۶۰ کیلومتر ندارد.

به گفته وی رفع نواقص راه آهن کرمانشاه هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در بحث راه‌های جاده‌ای نیز سال گذشته به برکت اربعین توانستیم اعتبارات خوبی را برای این حوزه بگیریم و حدود ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های استان را بهسازی کنیم. همچنین از همین محل از ۱۹ نقطه حادثه خیز جاده‌ای در استان ۱۰ نقطه رفع خطر شد و مقرر شده که ۹ نقطه حادثه خیز دیگر تا شهریور ماه رفع خطر شود.

وی در ادامه در پاسخ به انتقاد دانشجویی مبنی بر برچیده شدن دانشکده فرهنگ و هنر در کرمانشاه، گفت: در این زمینه شخصاً پیگیری‌هایی داشته و مقرر شده که دانشکده هنر در دانشگاه آزاد و رشته‌های میراث فرهنگی و گردشگری هم در دانشگاه رازی راه اندازی شود.

صحرایی در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد حواشی و اختلافات موجود در شورای شهر و شهرداری نیز گفت: با توجه به مشکلاتی که شورای شهر داشت، نشستی را با اعضای شورا برگزار کرده و فرصت سه ماهه‌ای پیش رویشان قرار دادیم که در حال حاضر به روزهای پایانی این فرصت نزدیک شده‌ایم و احتمالاً طی یکی دو هفته آینده نشست دیگری را با آنها خواهیم داشت و یک جمع بندی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: متأسفانه این حواشی باعث شده تا بودجه شهرداری کرمانشاه هنوز تصویب نشود و این نارسایی‌ها در زندگی مردم تأثیرگذار خواهد بود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به آمار بالای ساخت و سازهای غیرقانونی و ناایمن در شهر کرمانشاه، عنوان کرد: این آمارها قابل قبول نیست و باید کاهش پیدا کند.

وی در ادامه به ظرفیت‌های کرمانشاه در حوزه توریسم سلامت هم اشاره داشت و افزود: در کرمانشاه بروز ترین تجهیزات درمان ناباروری را در هر دو بخش دولتی و خصوصی در اختیار داریم که می‌تواند به زوجین نابارور زیادی که در صف درمان قرار گرفته‌اند، کمک کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در ابتدای این برنامه در قالب نشست پرسش و پاسخ تعدادی از اساتید و نمایندگان تشکل‌ها و انجمن اسلامی فعال دانشجویی به طرح مباحث و دغدغه‌های خود پرداختند و استاندار کرمانشاه به این پرسش‌ها که در حوزه‌هایی مانند اختصاص بودجه دولتی به دانشگاه آزاد، ساماندهی فرودگاه، کریدور گردشگری همدان- کرمانشاه- کردستان، رسیدگی به تخلفات و مفاسد، تشکیل شورای دانشجویی، تکمیل زیرساخت‌های اربعین، معرفی مرز خسروی، حمایت از تشکل‌های دانشجویی، ساماندهی شهرک‌های حاشیه‌ای، واگذاری بیمارستان سینا به دانشگاه آزاد، استفاده از ایده‌های دانشجویی و فراهم کردن بسترها برای نقش آفرینی جوان‌ها در عرصه‌های مختلف، مطرح شدند، پاسخ گفت.

استاندار کرمانشاه در این خصوص با یادآوری نشست‌ها و دیدارهایی که طی دو سال گذشته با جامعه دانشگاهیان استان داشته، عنوان کرد: انتظار داریم دانشگاهیان از توان علمی خود برای نقش‌آفرینی در حل مشکلات استان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای نمونه دانشگاه آزاد می‌تواند روی برخی مسائل استان متمرکز شود و گام به گام برای رفع آن قدم بردارد، روی آن پژوهش انجام دهد و در نهایت راهکار اجرایی برای رفع آن به مجموعه مدیریت استانی ارائه دهد.

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از عملیات بزرگ و هوشمندانه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم جعلی اسرائیل، عنوان کرد: امروز همه ما در دنیا افتخار می‌کنیم که ایرانی هستیم و این افتخار حاصل رشادت‌های فرزندان دلیر و شجاع این سرزمین است.

وی یادآور شد: ۵ دهه پیش شاه ادعا کرد که به دروازه تمدن رسیده و در اوج قدرت است ولی همان موقع در جنگ ۱۹۷۳ به ملت مظلوم فلسطین و ملت‌های مسلمان خیانت کرد و در شرایطی که همه رژیم صهیونیستی را تحریم کرده بودند، نفت اسرائیل تضمین کرد و با آن پول کثیف به دنبال عیاشی‌های خود رفت اما اندکی بعد از آن پول هنگفت هم چیزی نماند و حتی مملکت بدهکار شد.

استاندار کرمانشاه گفت: امروز ایران اسلامی به سطحی از اقتدار دست یافته‌است که صدها پهپاد و موشک را با اعلام قبلی به سوی یک پایگاه نظامی در سرزمین‌های اشغالی می‌فرستد و لایه‌های پیچیده دفاعی قدرت‌های بزرگ را پشت سر می‌گذارد و اهداف مورد نظر خود را نابود می‌کند و همزمان تمامی رسانه‌های دنیا نظاره‌گر این اقتدار بی نظیر بودند.

وی تاکید کرد: حمله موشکی به رژیم صهیونیستی سرآغاز تغییرات بزرگ تمدنی در دنیا است و دانشگاه‌های ما باید به تبیین ابعاد این پیروزی عظیم در سطح جامعه بپردازند.

کد خبر 747057

دیگر خبرها

  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان
  • اعلام مبلغ وام‌های شهریه نیمسال دوم دانشگاه پیام نور/ ثبت‌نام آغاز شد
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد