Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمود ترخاصی رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: در حال حاضر ۷ نیروی فنی بخش خصوصی از فارغ التحصیلان دامپزشکی اعم از دامپزشک، کارشناس و کاردان دامپزشکی، در بخش درمان، دادر رو و مایه کوبی شهرستان در حال ارائه خدمات هستند.

او افزود: شهریور ماه امسال مجوز‌های لازم برای فعالیت یک نیروی مایه کوب بومی جهت تقویت بخش واکسیناسیون دام و طیور شهرستان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب ادامه داد: نیاز شهرستان در بخش ارائه خدمات دامپزشکی به کمک بخش خصوصی کاملاً مرتفع شده است.

ترخاصی بیان کرد: گروه مایه کوبی بخش خصوصی علاوه بر پوشش کامل واکسیناسیون دام‌ها این قابلیت را دارد که مایه کوبی بخش طیور صنعتی را هم تحت پوشش قرار دهد.

او تصریح کرد: توصیه ما به مرغداران شهرستان این است که از توان فنی این مرکز مایه کوبی نهایت استفاده را داشته باشند تا ضمن رفع نیاز در اشتغال زایی پایدار افراد بومی هم سهیم باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب تاکید کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان حمایت کاملی از این بخش طبق ضوابط انجام داده و خواهد داد و امسال قرار داد‌هایی در قالب طرح توسعه با مرکز مایه کوبی شهرستان منعقد شده است.

ترخاصی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل؛ واکسیناسیون دام‌ها بر علیه بیماری بروسلوز "تب مالت"، ppr و هاری بوده است.

او  افزود: در این طرح‌ها بیش از ۱۰ هزار راس دام سبک بصورت رایگان برعلیه بیماری بروسلوز و ppr واکسینه شده است که طی بازدید‌های انجام گرفته، عملکرد گروه مایه کوبی در خصوص تزریق واکسن ppr رضایت بخش بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب ادمه داد: در مورد واکسناسیون هاری هم ۲۰۰ قلاده سگ گله بر علیه بیماری مهلک هاری توسط این مرکز ایمن سازی خواهد شد.

انتهای پیام//ع. ظ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دام و طیور واکسیناسیون دام اشتغال زایی مایه کوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: دامپزشکی سبزوار پارسال ۱۰ هزار و ۹۲۸ بازدید در حوزه‌های مختلف نظارتی - بهداشتی انجام داد که منجر به ضبط ۱۷۹ تن فراورده غیرقابل مصرف و فاسد، سه مورد مهر و موم واحد‌ها و ارسال ۷۰ فقره از پرونده‌های تخلفات حوزه بهداشتی به مراجع قضایی شد.

 دکتر برات الله زیدآبادی افزود: بیشترین پرونده‌های معرفی شده به مراجع قضایی مربوط به عرضه کالا و فرآورده‌های خام دامی تاریخ گذشته و فاسد و استفاده نکردن از مواد اولیه باکیفیت و شرایط نگهداری نامناسب بوده است.

وی گفت: دامپزشکی نقش مهمی در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه دارد و نظارت بهداشتی مستمر در تمامی مراحل پرورش، صدور پروانه تاسیس و بهره برداری بهداشتی، حمل دام زنده و فراورده‌های خام دامی، مراکز جمع آوری شیر، کشتارگاه‌های دام وطیور، کارخانجات خوراک دام وطیور، فروشگاه‌ها و مراکز بسته بندی، توسط کارشناسان نظارت دامپزشکی در حال انجام است.

دکتر زیدآبادی افزود: متصدیان واحد‌های صنفی عرضه کننده فراورده‌های خام دامی باید در خصوص ارائه مواد باکیفیت به شهروندان احساس مسئولیت کرده و دقت لازم را داشته باشند، چون شبکه دامپزشکی در زمینه امنیت غذایی و سلامت جامعه با کسی مماشات نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند