Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، "در برخی نقاط مانند محله سنگ سیاه یا محله لب‌آب جا دارد انسان از شدت محرومیت گریه کند. مردم توقع دارند که در این مکان‌ها عدالت نمود پیدا کند." اینها سخنان آیت الله دژکام امام جمعه شیراز در مورخ ۱۶ شهریورماه است که در جمع مدیران شهرداری شیراز بیان شده و گوشه ای از واقعیت ناپیدای این شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت آن است که شورا و شهرداری شیراز در حالی آخرین سال فعالیت خود را سپری می کنند که مفاهیمی چون عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت و محرومیت زدایی ازجمله واژگان مهم و مغفول در دوران حاکمیت شورای پنجم بر شهرداری شیراز است.

در چنین شرایطی و در حالی که همگان انتظار دارند شهرداری شیراز و شورای شهر در واپسین روزهای فعالیت خود، اثری ماندگار در حوزه تامین عدالت اجتماعی از خود بر جای بگذارد، معاون سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز در مورخ ۲۰ شهریورماه در گفتگو با خبرگزاری ایرنا از احداث با موزه مشاهیر موسیقی و نصب مجسمه آهنگسازان و موسیقی دانان برجسته در آن خبر می‌دهد و می‌گوید: «قرار بر این شد ابتدا فراخوان منتشر شود و بعد با صدور یک اطلاعیه، فهرستی از هنرمندان شیرازی و نیز بانوان آهنگسازی که در حوزه‌های محتوایی و زیربنایی موسیقی فعال بوده‌اند ارائه شود، در حال حاضر این فهرست در دست تهیه است و به زودی انتشار می‌یابد.»

جناب آقای شهردار! در شرایطی که محرومیت و فقر و حتی کوچه های آسفالت نشده در محلاتی چون سنگ سیاه، لب آب، آستانه، کوشک میدان، سلطان آباد، ترکون، شرقون، حجت آباد و ... عدالت را فریاد می زند و در حوزه آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه زنان اقدام و سرمایه‌گذاری چندانی در طی چهار سال گذشته صورت نگرفته، ساخت مجسمه زنان آهنگساز در شیراز چه دردی از دردهای فراوان این شهر را درمان می کند؟

آیا شهردار محترم با خود تصور کرده‌اند با هدر دادن بیت‌المال در چنین طرح‌هایی، فرهنگ مغفول مانده در سومین حرم اهل بیت(ع) به تعالی می‌رسد و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مرتفع خواهد شد؟

در شرایط اقتصادی و معیشتی امروز کشور که منابع مالی و نقدینگی با محدودیت‌های فراوان مواجه است، آیا صحیح است که بودجه شهرداری شیراز به جای تلاش برای محرومیت‌زدایی و کمک به توزیع عادلانه ثروت و امکانات، برای ساخت مجسمه موسیقی‌دانان و آهنگسازان هزینه شود؟

خبرگزاری فارس آمادگی خود را جهت درج پاسخ شهردار محترم شیراز اعلام می‌دارد و امیدوار است در این زمینه، شفاف سازی مناسبی صورت پذیرد.

انتهی پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار شیراز عدالت اجتماعی شفاف سازی فارس شیراز مجسمه شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز

یکصد و پنجاهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با دو نطق و یک تذکر کتبی و طرح سوال یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از شهردار برگزار شد و افسانه خواست خدایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در در تذکر کتبی خود به شهردار شیراز با موضوع باغات بانوان اظهار کرد: در تاریخ یکم آذر ماه سال ۱۴۰۰ طرح احداث و راه اندازی باغات بانوان در سطح مناطق یازده گانه شهرداری شیراز مصوب شد و در همین سال نیز شهرداری شیراز به جدیت بر پیگیری این موضوع در کمیسیون فرهنگی تاکید داشتند.

او افزود: بیش از دو سال و نیم از اجرای این مصوبه می‌گذرد و ضرورت این موضوع برای اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و خواسته کمیسیون فرهنگی و قرار گرفتن ردیف‌های بودجه این مصوبه که در هر سال به مصوبه بودجه تعیین شده اختصاص یابد، مطرح است. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: طی جلسات مکرر برگزار شده با شهردار شیراز و شهرداران مناطق یازده گانه شهر شیراز، اما علی رغم مصوبه و پیگیری‌ها و جدیتی که شورای اسلامی شهر شیرار بر اجرا و تحقق این موضوع داشته است متاسفانه در حال حاضر دو باغ بانوان بهره برداری شده در سطح شهر شیراز نیز در اختیار بانوان قرار نمی‌گیرد و این فضا‌ها نیز حتی به شکل عمومی هم در استفاده شهروندان قرار نمی‌گیرد.

خواست خدایی تصریح کرد: احداث چنین فضا‌هایی یکی از نیاز‌های بانوان شهر شیراز است، اما متاسفانه جز دو مجموعه باغ بانوان که در سطح دو منطقه ۱۱ و ۶ مورد بهره برداری قرار گرفت پیشرفت سایر مجموعه‌ها در حال حاضر در طرح اولیه قرار دارد. 

او با اشاره به اینکه باغات بانوان پس از بهره برداری، به صورت صحیح مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، خاطر نشان کرد: از شهردار شیراز در خواست دارم تا اجرای این مصوبه را در اولویت خود قرار دهند. این در حالی است که شورا و شهرداری احداث باغات بانوان را که به مردم وعده دادند به درستی این موضوع محقق نشد و در اجرای این مصوبه نقص وجود دارد. 

خواست خدایی اظهار کرد: شهرداری شیراز ظرف مدت یک هفته نسبت به اقدامات صورت گرفته پیرامون طرح احداث باغات بانوان در سطح مناطق یازدگانه شیراز و دلایل عدم اجرای این طرح پاسخگو باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز