Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، برای دومین بار در یک ماه گذشته یک طوفان سهمگین در حال نزدیک شدن به خلیج مکزیک و سواحل فلوریدای آمریکاست. به این دلیل شرکت‌های نفتی مجددا در حال تخلیه تاسیسات نفتی خود هستند.

بر همین اساس روند تخلیه تاسیسات دو شرکت شورون و مورفی از روز گذشته روند تخلیه تاسیسات نفتی  وگازی خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های دیگر نظیر رویال دات شل، بریتیش پترولیوم و هس اعلام کردند در حال نظارت دقیق برای شرایط هستند و در صورت لزوم در این زمینه اقدام خواهند کرد.

طوفان فصلی سالی شب گذشته به نزدیکی سواحل فلوریدار رسید و در حال رفتن به شرق خلیج مکزیک است.

بر اساس آخرین گزارش سازمان ملی طوفان آمریکا، سرعت این طوفان به 129 کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.

شورون تخلیه تمام کارگر و کارمندانش از تاسیسات بلایند فیت را آغاز و روند توقف تولید نفت در این تاسیسات را شروع کرده است.

17 درصد تولید نفت در آمریکا و 5 درصد تولید گاز این کشور از خلیج مکزیک انجام می‌شود.

حدود یک ماه پیش یک طوفان دیگر به این خلیج رسید و یک و نیم میلیون بشکه تولید نفت آمریکا از خلیج مکزیک را کاهش داد.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طوفان سالی طی روزهای آینده قدرتمندتر خواهد شد و به جنوب شرق آمریکا بین آلاباما و لوئیزیانا خواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طوفان تولید نفت در خلیج مکزیک شرکت های آمریکایی خلیج مکزیک تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد

اسفندیار دریکوندی گفت: این میزان صادرات در قالب تعداد ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه و به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.

مدیرکل گمرکات قم با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تجاری در رشد اقتصادی استان، بیان کرد: در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.

او ادامه داد: لیست کالا‌های صادراتی استان قم به بازار‌های جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آنها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی، شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالا‌ها را دربر می‌گیرد.

دریکوندی همچنین با اشاره به روند خوب واردات کالا‌ها در گمرکات قم برای پاسخ به نیاز استان و کشور گفت: در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه و به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

گفتنی است با توجه به وضعیت رو به رشد فعالیت‌های صنعتی در قم، به طور حتم حجم صادرات استان مسیر رو به رشدی را طی می‌کند و صنعتگران قمی که توانسته‌اند در تولید بسیاری از محصولات با نمونه‌های خارجی رقابت کنند، موقعیت خوبی برای موفقیت در زمینه صادرات و حضور در بازار‌های جهانی دارند.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • جنگ غزه نشان داد که جبهه حق پیروز است
  • آوردگاه جنگ غزه نشان داد که جبهه حق پیروز است
  • گل دیدنی تیلر آدامز در دیدار آمریکا و مکزیک / فیلم
  • رئیس گشت مرزی آمریکا: اوضاع مرز با مکزیک تهدیدی علیه امنیت ما است
  • شکسته شدن دو تیر برق و آسیب به تاسیسات برقِ خرمشهر پیامد طوفان
  • شکستن دو تیر برق و آسیب به تاسیسات برقِ خرمشهر پیامد طوفان
  • روزی که نظامیان آمریکایی را از تیرهای برق آویزان کنند، نزدیک است