Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین معاون دادستان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای مرکز استان خراسان رضوی، گفت:پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال جاری تمام مطب‌ها تحت پوشش سیستم بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی قرار گیرند و متخلفین و مستنکفین نیز بر اساس قانون مدیریت پسماند و با اعلام اداره کل محیط زیست تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد بهشتی توندری با اعلام این خبر، اظهار کرد: با حمایت و همکاری سازمان نظام پزشکی مشهد و سایر دستگاه‌های مسئول طی ۱۲ ماهه اخیر ۱۲۳۱ مطب، ۱۳۱ درمانگاه و ۸۲ آزمایشگاه  تحت سیستم  بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی  قرار گرفتند.

عضو قضایی کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم در حوزه سلامت و درمان استان، ادامه داد: بر اساس قانون مدیریت پسماند، شهرداری فقط موظف به جمع‌آوری پسماندهای عادی است و مدیریت پسماندهای ویژه از جمله پسماندهای پزشکی برعهده تولید کننده است که با ورود دادستانی به این موضوع و با حمایت سازمان نظام پزشکی و پای کار آمدن همه دستگاه‌ها از جمله معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی  و اداره کل محیط زیست استان این موضوع تقریبا در مشهد حل شد؛ پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال جاری تمام مطب‌ها تحت پوشش سیستم بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی قرار گیرند و متخلفین و مستنکفین نیز بر اساس قانون مدیریت پسماند و با اعلام  اداره کل محیط زیست تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص اقدامات مداخله‌جویانه مراکز غیردرمانی در حوزه سلامت نیز بیان کرد: یکی از مواردی که در کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم با همکاری همه  اعضا در حال انجام است، ساماندهی و برخورد با اقدامات مداخله‌گرانه  در حوزه درمان است و به طور مشخص در خصوص آرایشگاه‌های زنانه ما با مشکلات متعدد روبه‌رو بودیم. مواردی داشتیم که منجر به پلمب شد و در نهایت با  نشست مشترکی که نظام پزشکی با اتحادیه مربوطه برگزار کرد اقدامات مجاز این مراکز احصا و به صورت رسمی از طریق اتحادیه ابلاغ شد تا مداخلات درمانی به حداقل برسد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، بهشتی توندری ادامه داد: کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم در حوزه سلامت و درمان در موضوع ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب ‌رسان به سلامت عمومی نیز وارد عمل شد و توانستیم با مشارکت سازمان نظام پزشکی در حوزه رصد و برخورد با این تبلیغات و تهیه فلوچارت اقدامات موثری به عمل آوریم و در حال حاضر بدون اعطاء مجوز از سوی سازمان نظام پزشکی انجام تبلیغات در حوزه کالای سلامت‌محور غیر قانونی است و دادستانی به جد با موارد تخلف برخورد خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پسماندهای عفونی بی خطرسازی پسماندهای عفونی پیشگیری از وقوع جرم سازمان نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش وزارت بهداشت برای اخذ مجوز‌های استخدامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهروز رحیمی با اشاره به تلاش کارکنان حوزه منابع انسانی در فرآیند استخدام و تبدیل وضعیت نیرو‌ها در سال گذشته، گفت: برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت  مرهون تلاش‌های کارکنان این حوزه است و گام های وزارت بهداشت برای گسترش عدالت در نظام سلامت مستحکم تر از گذشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: مدیریت در نظام سلامت باید شفاف باشد و هرچه شفافیت بیشتر باشد، گفتگوی موثرتری بین کارمندان و مدیران سازمان ایجاد می‌شود، همچنین شفافیت باعث افزایش بهره وری، بهبود عملکرد کلی سازمان و ارتباط صادقانه می‌شود.

دکتر رحیمی همچنین بزرگترین سرمایه نظام سلامت را منابع انسانی و بزرگترین افتخار آن را توجه ویژه به اخلاقیات عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • سازمان‌های بین‌المللی برای غزه جز ابراز همدردی کاری نمی‌کنند
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • دکتر مرندی، چهره مؤثر در حوزه بهداشت و درمان کشور
  • افزایش امید به زندگی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • بزرگترین سرمایه نظام سلامت، منابع انسانی است
  • تلاش وزارت بهداشت برای اخذ مجوز‌های استخدامی
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه