Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@04:55:35 GMT

ایران، منشا کشت زعفران به جای مواد مخدر در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۰۷۲۳

ایران، منشا کشت زعفران به جای مواد مخدر در افغانستان

رئیس گروه پلیس پیشگیری دانشگاه نیروی انتظامی امین، ایران را منشا کشت زعفران به جای مواد مخدر در افغانستان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه پایش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی عزیزی رئیس گروه پلیس پیشگیری دانشگاه نیروی انتظامی امین صبح امروز به‌عنوان داور در نشست مجازی بررسی برنامه علمی نیروی انتظامی اظهار کرد: در حوزه مواد مخدر سه بخش تولید، ترانزیت و توزیع حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بخش تولید عوامل مؤثری هم چون اشتغال وجود دارد. اکنون برادران افغانستانی  به‌جای مواد مخدر، زعفران کشت می‌کنند که منشأ این امر از ایران بوده و برادران افغانستانی که در ایران بودند زعفران را به کشور خود بردند.

عزیزی با تأکید بر اینکه در حوزه تولید مواد مخدر باید افزایش عوامل بازدارندگی موردتوجه قرار گیرد؛ گفت: مبنای بازدارندگی هزینه فایده است. هم‌چنین در حوزه بین‌الملل نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد. بخشی از مواد مخدر از داخل کشور ما ترانزیت و به کشورهای همسایه به‌ویژه ترکیه و اروپا ارسال می‌شود و بخشی از توزیع مواد مخدر در کشور ما منطقه‌ای است و از طریق دریا به برخی از کشورهای همسایه توزیع می‌شود.

رئیس گروه پلیس پیشگیری دانشگاه نیروی انتظامی امین عنوان کرد: در بخش بین‌المللی باید برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت بگیرد یکی از کلیدواژه‌های مهم این بخش ائتلاف‌سازی پلیس‌ها و قوه قضاییه کشورها با یکدیگر است. هم‌چنین در این حوزه پلیس اینترپل می‌تواند به‌خوبی نقش ایفا کند.

 عزیزی ادامه داد: در حوزه توزیع مواد مخدر نیز فرهنگ‌سازی، مردم محور کردن تقبیح مواد مخدر و ایجاد بسترهای لازم برای نشاط و سلامت روانی سالم و مؤثر در جوامع فقیر و غنی نقش بسزایی دارد. هم‌چنین در این حوزه باید اقدامات سلبی صورت گیرد که این بخش مربوط به‌تصریح قوانین بازدارنده و اقدامات پلیسی است.

تبدیل تهدیدات مواد مخدر به فرصت

وی با اشاره به تبدیل تهدیدات مرزی در حوزه مواد مخدر به فرصت افزود: دریکی از اسناد بالادستی ستاد مبارزه با مواد مخدر ناجا پیشنهاد شده است که از متریال اولیه مواد مخدر، دارو تولید شود. این مواد بدون واسطه و سریع از مرز کشور به کارخانه‌های تولید دارو منتقل شوند. این امر منجر به اشتغال‌زایی و جلوگیری از ابتلای افراد جامعه به مواد مخدر می‌شود.

 مردم محور شدن قبح مواد مخدر

رئیس گروه پلیس پیشگیری دانشگاه نیروی انتظامی امین یکی دیگر از راهبردهای کنترل مواد مخدر را مردم محور شدن قبح آن دانست و بیان کرد: در همین راستا باید سازمان‌های مردم‌نهاد باید این موضوع را پیگیری کنند به‌ویژه در مقاطع تحصیلی دبستان، راهنمایی و دبیرستان که هرکدام از آن‌ها می‌توانند اقدام‌های تأثیرگذاری انجام دهند.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: سرقت و آسیب‌های اجتماعی از پیامدهای اعتیاد است. همه سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌بایست برای حل معضلات اجتماعی اقدام کنند تا به یک جامعه امن و خالی از معضلات اجتماعی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: پایش علی عزیزی دانشگاه انتظامی امین مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۰۰ کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ابراهیمی اظهار داشت: در پیگیری‌های اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مشخص شد یک قاچاقچی مواد افیونی قصد دارد از طریق یک دستگاه کامیون حامل تره بار، محموله مواد مخدر را از یک استان جنوبی به قزوین منتقل کند، بنابراین بررسی موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی استان به محور مواصلاتی مورد نظر اعزام و با کنترل تردد خودروها، کامیون موصوف با بار خیار، پیاز و گوجه فرنگی را شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: با انتقال خودرو به یگان و در نتیجه بازرسی از آن، ۱۰۱ کیلو گرم تریاک در قالب ۱۱ بسته کشف و راننده دستگیر شد.

ابراهیمی در پایان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت‌های مأموریتی پلیس است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر، موضوع را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6081428

دیگر خبرها

  • طرح آرامش در نیشابور اجرا شد
  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • از دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر تا کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • دستگیری زنی که با موتور موادفروشی می‌کرد
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر / کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر قزوین
  • کشف بیش از ۱۰۰ کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت تریاک پخش می‌کرد
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر