Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@19:04:37 GMT

به زودی صدای پایتان می پیچد روی پله ها

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۰۸۷۳

به زودی صدای پایتان می پیچد روی پله ها

بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران روز یکشنبه، ۲۳ شهریورماه با حضور هادی مظفری ـ مدیرکل هنرهای تجسمی ـ در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، کارگاه های آنلاین جشنواره عصر یکشنبه، ۲۳ شهریور ماه آغاز به کار کرد و هنرمندان جوان از دوشنبه صبح می توانند با حضور در نرم افزار جشنواره با استادان کارگاه کار خلق آثار خود را شروع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی مظفری، رییس جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با اشاره به آنلاین بودن این دوره از جشنواره گفت: سلامت هنرمندان جوان و استادان برای ما اهمیت داشت و با این حال نباید جشنواره تعطیل می شد. بنابراین بهترین راه این بود که کارگاه های هنری را به صورت مجازی و برخط برگزار کنیم.

مدیرکل هنرهای تجسمی در ادامه گفت: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، فارغ از جنبه جشنواره ای، اهمیت آموزشی و کشف استعداد دارد. استادان کارگاه و داوران در جلسات بررسی آثار رسیده به جشنواره، بهترین استعدادها را برای شرکت در کارگاه ها انتخاب می کنند. از این رو این دوره از جشنواره نیز مانند گذشته، استعدادهای هنرهای تجسمی را به جامعه هنری معرفی می کند.

پیام معاون هنری به جشنواره

هنر به هیچ بهانه ای متوقف نمی شود

سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان نوشت: آرزومندم این دوره از جشنواره، تمرین مدارا و مسابقه­ی مداومت باشد که هنر به هیچ بهانه، متوقف نمی­گردد.

سید مجتبی حسینی در پیام خود آورده است: جان هر جشنواره، آنات گفتگو و اوقات آموختن است و خوش­تر آن که غنیمت کشف استعدادها،ارزش افزوده­ی آن باشد. جشنواره­ی هنرهای تجسمی جوانان در همه­ی ادوار خود کوشیده است آبادی جان­بخشی باشد که جستجوگران جوان هنر به شوق، از مصاحبت عالمان این هنر بهره­مند شوند و به برگ و بار تجربه های خویش بیفزایند. از جمله­ی علل اعتلای روزافزون این هنر، خجستگی این جشنواره  و میمنت کارگاه­ها و نمایشگاه­هایی است که دریچه ­ی گفتگو و مجال تبادل توانش بوده ­اند.

معاون امور هنری افزوده است: این دوره از جشنواره در دشواری­های روزگار کرونا برگزار می­شود. رویدادی غیرحضوری که متولد امید است و مصمم است که بگوید هنر، دشواری وظیفه است و اگر امروز مشق مشقت می ­نویسد، فرصت فردا را پیش روی دارد و هیچ از رفتن و رسیدن کوتاه نمی­آید.

کوشیده ­ایم که با کوچ به جهان مجازی و تدارک بسترهای برخط، بی هیچ کاستی و کسری، کارگاه­ های آموزشی برگزار شود و تجربه ­ای نو در ادامه­ ی نزدیک به سه دهه ­ی گذشته رقم بخورد.

در پیام معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: خوشحالم که جان جوانان این سرزمین به کیمیای امید جوشان است و بر آنند تا نقش امروز را با الهام از این وعده­ی ناگزیر که "فان مع العسر یسرا" به فردا بسپرند.

آرزومندم این دوره از جشنواره، تمرین مدارا و مسابقه­ی مداومت باشد که هنر به هیچ بهانه، متوقف نمی ­شود.

***

پیام دبیر جشنواره

در بدترین شرایط هم زنجیره این دوست داشتنی ترین جشنواره ملی هم گسسته نخواهد شد

رضوان صادق، دبیر بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در پیامی به این دوره از جشنواره نوشت: علیرغم همه خطراتی که پیشروست، برگزار نکردن این دوره از جشنواره برای ما به نوعی تسلیم شدگی محض در برابر خطر بود.

رضوان صادق زاده ـ نقاش و استاد دانشگاه ـ دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در پیام خود نوشته است: صبح سوم شهریور سال ۱۳۹۸ وقتی زیر درختان بلوط در شهر خاطره انگیز ایلام، ساعاتی پیش از اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، نیمرو و عسل و خامه برای صبحانه می خوردیم، شاید به ذهنمان خطور نمی کرد که داشتن چنین لحظاتی، جزیی از آرزوهایمان باشد، ولی شد.

تصور ما این بود که مهمترین هدف جشنواره جوانان، یعنی دور هم جمع شدن استادان و هنرمندان جوان به مدت یک هفته، در شهر ارومیه اتفاق بیفتد ولی نشد.

به قول نظامی گنجوی:

کآسمان را ترازوی دو سر است     در یکی سنگ و در یکی گهر است

از ترازوی او جهان دو رنگ         گه گهر بر سر آورد گه سنگ

گاهی آید ز گوهری سنگی         گاه لعلی ز کهربا رنگی

با این همه علیرغم همه خطراتی که پیش روست، برگزار نکردن این دوره از جشنواره برای ما به نوعی تسلیم شدگی محض در برابر خطر بود. بخشی از خطر را استادان گرانقدر به جان خریدند تا جوانان شجاع این مرز و بوم این بار نه در استانی خاص و نه در کنار همدیگر، بلکه هر یک در خانه خود و با بیشترین فاصله اجتماعی، در این آوردگاه سالانه که جشنواره نامش نهاده ایم، شرکت کنند. تا نشان دهند در بدترین شرایط هم زنجیره این دوست داشتنی ترین جشنواره ملی هم گسسته نخواهد شد.

از صمیم قلب از مسئولان برگزاری این جشنواره، داروان عزیر و شرکت کنندگانِ جان سپاسگزارم.

با آرزوی بر افتادن عفریت کووید ۱۹، به امید دیدارتان در بیست و هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در سال ۱۴۰۰ در استانی که از هم اکنون چشم به راه شماست.

***

پیام مدیرکل هنرهای تجسمی

به زودی صدای پایتان می پیچد روی پله ها

هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی در پیامی به بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران نوشت: نمی خواستیم تسلیم شویم در برابر ویروسی که اهل کوتاه آمدن نبود و نمی شد گذشت از  دیدنِ صورت ِماه بهترین جوانان هنرمند ایران که برخی شان چشم کشیده بودند پانزده ساله شوند و برخی شان، سال آخری بود که می آمدند در این جشن.

متن کامل این پیام به شرح زیر است: پارسال، توی هواپیمایی که ما را از ایلام می آورد تهران و بر بلندایِ کوههای زاگرس، با هم تصمیم گرفتیم جشنواره بعدی را حسابی مفصل برگزارکنیم.

صبح ها کارگاه، عصرها نشست و نقد و نظر و شبها، شب نشینی هنرمندانه تا پاسی از شب.

گفتیم با جوان های هنر ایران می رویم شیراز یا اصفهان تا جوان های ١٥ تا٢٤ ساله هنرشان را به رخ همگان بکشند. از ماهها پیش که کوید١٩ آمد و اول، همه را ترسانید، گفتیم می مانیم تهران تا اساتید، کمتر چمدان ببندند و قدری از خطرهای سفر کم شده باشد. وقتی ماسک های سفید و آبی، صورت همه ی ما را شبیه حجره هایی کرد که کرکره اش تا نیمه پایین است و انگار نیمه تعطیل، گفتیم می رویم اردوگاه منظریه. در دل کوه های کُلکچال و شمال تهران و بوستان سنگی جمشیدیه که هوا ساکن نماند و جوان ها با فاصله بنشینند زیر درختانِ زبان گنجشک و تیوپ رنگ ها را بچینند روی بلوک های سیمانی. حتی اتاق ها و تخت ها را برای هر نفر جداگانه تدارک دیدیم و چیدیم که خیال همه مان راحت باشد.

ولی مگر راحت می شد خیالمان؟

وقت ِتنهایی، فکرهایی می ریخت توی سرمان که اگر بازی کرده باشیم با جان بچه ها و اساتید و کادر اجرایی چه؟ اگر حتی یک نفر از بچه ها تب و سرفه ای ببرد به شهرش چه؟

نمی خواستیم تسلیم شویم در برابر ویروسی که اهل کوتاه آمدن نبود و نمی شد گذشت از  دیدنِ صورت ِ ماه بهترین جوانان هنرمند ایران که برخی شان چشم کشیده بودند پانزده ساله شوند و برخی شان، سال آخری بود که می آمدند در این جشن.

به ناگزیر لپ تاپ ها را برداشتیم و آمدیم "خانه ی هنرمندان ایران "که باید چراغش روشن بماند برای همیشه ی هنر این خاک.

این روزها زیاد طولانی نیست که اساتید هنر این دیار شما و آثار پر از نبوغ تان را توی صفحه ی ١٧ اینچ ببینند!

دفعه بعد، دیوار  ِگالری های تابستان و زمستان و میرمیران، ایستاده اند تا آثارتان را بیاویزید روی سینه شان و پله های طبقات همین خانه، لحظه شماری می کنند برای صدای پاهای شما که روزی شرکت کننده جشنواره جوانان تجسمی بودید و آن روز،  پوسترهای توی حیاط وعده کرده اند برای آیین گشایش نمایشگاه شما.

کجا؟

تهران. خانه ی هنرمندان ایران.»

بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران روز یکشنبه، ۲۳ شهریور آغاز به کار کرد.

کارگاه های آنلاین در رشته های ده گانه هنرهای تجسمی از روز دوشنبه ۲۴ شهریور تا چهارشنبه ۲۸ شهریور ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدیرکل هنرهای تجسمی دوره از جشنواره کارگاه ها برخی شان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر انگلیس: به زودی با نتانیاهو گفتگو خواهم کرد

نخست‌وزیر انگلیس با ادعای این که ایران با پاسخ مشروع خود به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش تنش‌ها در خاورمیانه بود، از تل‌آویو خواست در قبال حمله ایران خویشتن‌داری کند.

به گزارش ایسنا، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در میان تلاش‌های جهانی برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه در پی حمله تلافی‌جویانه ایران به نقاطی در اراضی اشغالی، خواستار خویشتن‌داری رژیم صهیونیستی در مقابل ایران شد.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، طی عملیات «وعده صادق» بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک را به سمت اهدافی در اراضی اشغالی شلیک کرد.

روزنامه گاردین گزارش داد که سوناک در اولین حضور خود در مجلس عوام از زمان حمله ایران به نمایندگان انگلیسی گفت که در حال همکاری با متحدان این کشور برای جلوگیری از هرگونه گسترش تنش‌ها است.

اظهارات سوناک در پی درخواست‌های مشابهی از سوی «جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا و «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه و برگزاری جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای بحث درباره گزینه‌های حمله متقابل مطرح می‌شود. جلسه کابینه جنگ بدون رسیدن به تصمیمی مشخص پایان یافت.

سوناک گفت که در تماس با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مستقیما، خواستار حفظ خونسردی خواهد شد، اگرچه، به گفته منابع مطلع، احتمال ندارد که چنین درخواستی روز دوشنبه انجام شود.

نخست‌وزیر انگلیس به نمایندگان مجلس عوام گفت: به زودی با نخست‌وزیر نتانیاهو گفتگو خواهم کرد تا هم‌بستگی‌مان با اسراییل در مواجهه با این حمله را اعلام کنم و درباره چگونگی جلوگیری از گسترش بیشتر تنش‌ها گفتگو کنیم. تمامی طرفین باید خویشتن‌داری کنند. ما با همکاری با متحدانمان برای ترغیب به حفظ آرامش و تنش‌زدایی ادامه خواهیم داد.

سوناک با خودداری از انتقاد از اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق که پاسخ تلافی‌جویانه مشروع ایران را به همراه داشت، مدعی شد: شامگاه شنبه، ایران به دنبال این بود که خاورمیانه را به بحرانی جدید بکشاند.

او گفت: گستره این حمله و این که مستقیما اسراییل را هدف قرار داده بود، به کلی بی‌سابقه است.

هواپیما‌های جنگنده انگلیس به رژیم صهیونیستی در دفاع در برابر پهپاد‌ها و موشک‌های ایران کمک کرده و چند پهپاد را سرنگون کردند که تعداد آن مشخص نیست. سوناک جزئیات کاملی درباره مشارکت ارتش انگلیس اعلام نکرد، اما گفت که هواپیما‌های ارتش این کشور «جاسوسی اطلاعات و پشتیبانی اکتشافی مهمی برای شرکای خود» ارائه کرد.

سوناک همچنین گفت که با شرکای گروه هفت (آمریکا، کانادا، ژاپن، ایتالیا، انگلیس، فرانسه آلمان) برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران همکاری می‌کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم
  • نخست‌وزیر انگلیس: به زودی با نتانیاهو گفتگو خواهم کرد
  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان
  • ساخت ۷۰ واحد مسکونی برای جوانان روستای هندوآباد
  • حضور ایران در بینال ونیز با آدم‌های جشنواره فجر چگونه است؟
  • نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود
  • هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند
  • درخشش نگار‌گری ایرانی در مجامع جهانی
  • صدای کودکان شهید غزه در موزه هنرهای معاصر تهران پیچید