Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@18:47:17 GMT

۴۰ درصد بیماران کرونا زنان خانه‌دار هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۱۳۹۲

۴۰ درصد بیماران کرونا زنان خانه‌دار هستند

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: ۸ درصد بیماران نیز افرادی هستند که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدامی انجام نداده‌اند. تعداد بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان به ۳۲۵ نفر افزایش یافته است.

دکتر پیمان نامدار ادامه داد: بیمارستان بوعلی با ۱۸۰ بیمار بستری شده بیشترین آمار بستری‌شدگان بیماران کرونا را به خود اختصاص داده و دیگر ظرفیت پذیرش بیماران جدید را از این پس نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به رشد روزافزون بیماری کرونا، قرار شد تمامی بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و تامین اجتماعی نسبت به پذیرش این نوع بیماران اقدامات لازم را به عمل آورند. در استان به ازای هر ۱۰۰ هزار جمعیت، ۴/۱ نفر مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین، شهرهای قزوین، تاکستان، البرز و بویین زهرا دارای بالاترین میزان مبتلایان به بیماری کرونا هستند. ۴۴ درصد مبتلایان با افراد کرونامثبت در ارتباط بودند، ۳۷ درصد بیماری زمینه‌ای داشتند، ۱۵ درصد هم در مراسم عروسی و روضه شرکت کرده و ۱۵ درصد به مسافرت رفته یا از ماسک استفاده نکرده‌اند.

نامدار اظهار کرد: هم‌اکنون ۶۰ بیمار کرونا در بخش آی سی یو بیمارستانی بستری بوده و از دستگاه‌های کمک تنفسی استفاده می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم کریم آتشی آیت الله صانعی طوبی کرمانی پرونده اکبر طبری توافق اسرائیل و بحرین ابتلا به کرونا بیمارستان بوعلی زنان خانه دار دارا دوم کریم آتشی آیت الله صانعی طوبی کرمانی پرونده اکبر طبری توافق اسرائیل و بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، روش تله مانیتور از یک دوربین ToF برای اسکن خودکار پاهای کاربران جهت بررسی «ادم محیطی» یا ورم استفاده می کند. ادم محیطی یکی از نشانه های احتمالی نارسایی قلبی است که حدود 2 هفته قبل از بستری شدن دوباره بیمار در بیمارستان قابل ردیابی است. دوربین ToF می‌تواند زمان رفت و برگشت تابش پالس‌های نور مادون قرمز را محاسبه و نقشه سه‌ بعدی دقیقی را از محیط اطراف گوشی ایجاد کند.

به طور معمول بیماران پس از یک اپیزود نارسایی قلبی از بیمارستان مرخص می شوند و به آنها دستور داده می شود تا علائم به خصوص وزن را به طور روزانه رصد کنند. اما بسیاری از افراد نمی توانند خود را با این روند همخوان کنند و در نتیجه دوباره باید در بیمارستان بستری شوند.

به گفته استارت آپ مذکور هدف آنها فراهم کردن بازه ای برای دارودرمانی است تا میزان بستری شدن بیمار در بیمارستان کاهش یابد. این روش احتمالا دوباره بستری شدن را 75 درصد کاهش می دهد.

شرکت در یک پست وبلاگی نوشته است: این دستگاه را می توان به راحتی در خانه بیمار نصب کرد تا حجم پای بیمار را در گذر زمان و هر وقت که بیمار از جلوی آن می گذرد، رصد کند. از آنجا که ادم پا (ورم پا) یکی از علائم اصلی مرتبط با نارسایی قلبی است، این نشانگر برای رصد سلامت قلب کلیدی است.

دستگاه مذکور داده ها را به یک ابر رایانشی جهت تحلیل منتقل می کند و تغییرات قابل توجه در حجم پا را نشان می دهد. به این ترتیب پزشکان می توانند در زمان مورد نیاز دخالت کنند.

به گفته مدیر ارشد اجرایی استارت آپ این نسل سوم از دستگاه است و نسخه اصلی آن با دوربین های رزبری پای کار می کرد.

کد خبر 6078485 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • کاپیتان سابق استقلال تصادف کرد + عکس
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • رنج مضاعف بیماران؛ از آشوب در نوبت گرفتن تا خشونت‌های اتاق زایمان
  • خطر تعطیلی مرکز دیالیز بیمارستان شهدای آبیک+ فیلم
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • (عکس) مهدی تارتار در بیمارستان بستری شد
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش