Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:18:06 GMT

خرید بلیط هواپیما کیش سیستمی یا چارتر؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۱۸۱۰

خرید بلیط هواپیما کیش سیستمی یا چارتر؟

در این مطلب با انواع بلیط هواپیما کیش و روش‌های خرید ارزان بلیط هواپیما کیش آشنا خواهید شد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ره بال آسمان، شما هنگام خرید بلیط هواپیما کیش به چه نکاتی دقت می‌کنید؟ بسیاری از مسافران که اطلاعاتی از یک بلیط هواپیما ندارند، هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما دچار سردرگمی می‌شوند و سؤال‌های بسیاری برای آن‌ها پیش می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب با انواع بلیط هواپیما کیش و روش‌های خرید آن آشنا خواهید شد.

جزیره کیش یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری در ایران محسوب می‌شود. از این روست که خرید بلیط هواپیما کیش در تمامی ایام و فصول طرفدار دارد و مسیر پروازی آن بسیار پرتردد است. اگر شما هم عازم این جزیره زیبا هستید، همراه ما باشید تا با بلیط هواپیما کیش آشنا شویم.

انواع بلیط هواپیما کیش

هنگام خرید بلیط هواپیما، چه نوع بلیطی را خریداری می‌کنید؟ از تفاوت‌های هرکدام از بلیط‌ها خبر دارید؟ در ادامه با انواع بلیط هواپیما کیش آشنا می‌شویم.

. بلیط چارتر کیش

هنگام خرید بلیط هواپیما، بلیط چارتر کیش به شما اجازه فکر کردن درباره سایر بلیط‌ها را نمی‌دهد. در مسیر پرطرفداری همچون کیش، چارترکنندگان فراوانی فعالیت می‌کنند که بلیط‌های رقابتی آن‌ها، به دل هر مسافری می‌نشیند. اما بلیط چارتر چیست؟

بلیط‌های چارتر با پیش‌خرید تمام یا تعدادی از بلیط‌های یک هواپیما توسط چارترکننده و در یک مسیر پروازی به وجود می‌آید. مسئولیت قیمت‌گذاری و فروش این بلیط دست آژانس چارترکننده است. از این رو با نوسان قیمتی زیادی روبه‌رو است.

به‌طور مثال، هم‌زمان با فصل سفر به کیش و برپایی فستیوال‌ها و رویدادهای گوناگون در این جزیره، قیمت بلیط چارتر کیش گران می‌شود؛ اما در ایامی که از حجم مسافران کاسته می‌شود، قیمت این بلیط رو به ارزانی می‌رود.

. بلیط سیستمی کیش

هر زمان از سال که قصد سفر به کیش را داشته باشید، بلیط سیستمی کیش موجود است تا با خیال راحت سفر کنید. حتی اگر برنامه سفر خود را از مدت‌ها قبل آماده کرده باشید و بخواهید زودتر از زمان موعد بلیط هواپیما خود را خریداری نمایید.

شرکت‌های هواپیمایی با برنامه‌ریزی معینی بلیط‌هایی را در مسیرهای پروازی که در آن فعال هستند؛ تعریف می‌کنند. بلیط‌های سیستمی در نتیجه سیاست‌های ایرلاین‌ها شکل می‌گیرد که قیمت‌گذاری و فروش آن ‌هم به عهده خود شرکت‌های هواپیمایی‌ است.

بلیط‌های سیستمی نوسان قیمتی کمتری را نسبت به بلیط‌های چارتر تجربه می‌کنند؛ اما با نزدیک‌شدن به روز پرواز قیمت آن گران می‌شود.

. بلیط لحظه آخری کیش

بلیط چارتری و لحظه آخری سفر به جزیره کیش

بلیط لحظه آخری کیش همان بلیط‌های سیستمی و چارتر به فروش نرفته است که ایرلاین‌ها و چارترکنندگان برای آن که مسافران احتمالی را تشویق به سفر و از ضرر خود جلوگیری کنند؛ به صورت لحظه آخری درمی‌آورند.

این بلیط را می‌توانید در بازه‌های کم مسافر، ارزان بخرید؛ اما در زمان اوج مسافران کیش، یا بلیط لحظه آخری گیرتان نمی‌آید یا قیمت آن گران است.

مسافران جزیره کیش می‌توانند با مراجعه به سایت ره بال آسمان، بلیط هواپیما کیش را در هر زمان از شبانه‌روز خریداری کنند.

بهترین قیمت بلیط هواپیما کیش

برای آن که بلیط هواپیما کیش را با بهترین قیمت بتوانید بخرید، باید به چندین عامل توجه داشته باشید. شاید مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در ارزانی و گرانی قیمت بلیط هواپیما، نوع بلیط (سیستمی، چارتر و لحظه آخری) و کلاس پروازی (اکونومی و بیزینس) باشد؛ اما از دیگر پارامترهای اثرگذار بر محدوده قیمتی بلیط هواپیما کیش می‌توان به عوامل زیر نیز اشاره کرد:

۱. فصل سفر (زمان اوج سفر یا زمان کاهش مسافران به کیش)؛

۲. فاصله مبدأ تا مقصد؛

۳. زمان پرواز.

در فصول کم‌سفر کیش، ممکن است شانس با شما یار باشد و بتوانید بلیط هواپیمایی را با قیمت پایین و خدمات ایده آل دریافت کنید.

بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما کیش

کیش با موقعیت اقتصادی، بازرگانی و تفریحی خود در تمام ایام سال از مسافران پرشماری، پذیرایی می‌کند. منطقه آزاد تجاری از یک‌سو باعث شده بازرگانان و بیزینس‌من‌های بسیاری برای انجام کارهای خود به کیش سفر کنند و از سوی دیگر، مکان‌های توریستی و مراکز خرید آن، گردشگران را به سمت این جزیره زیبا سوق می‌دهد.

پس برای آن که بلیط هواپیما کیش ارزان بخرید، سفر خود را به فصل تابستان موکول کنید که گرمای هوا، از شدت مسافران تا حدود زیادی می‌کاهد. صبح زود یا نصفه‌شب هم زمان مناسبی برای خرید ارزان بلیط هواپیما است.

چند راه حل برای خرید ارزان بلیط هواپیما کیش

۱. روزهای وسط هفته و یا زمان‌هایی را که اکثر مسافران علاقه به سفر در آن ساعت ندارند را انتخاب کنید؛

۲. کلاس پروازی اکونومی برای شما ارزان‌تر از کلاس پروازی بیزینس تمام می‌شود؛

۳. سفر به کیش در ایام تعطیل سال را فراموش کنید؛

۴. بلیط خود را آنلاین و از سایت ره بال آسمان بدون واسطه خریداری کنید.

فرودگاه بین‌المللی کیش

تصویر هواپیما کیش ایردر فرودگاه بین المللی کیش

یکی از فرودگاه‌های پر رفت‌وآمد ایران که پذیرای مسافران بسیاری در طول روز است؛ فرودگاه بین‌المللی کیش است. این فرودگاه علاوه بر پروازهای داخلی، پروازهای خارجی به مقاصدی همچون دبی و مسقط نیز دارد.

روش‌های خرید بلیط هواپیما کیش

خرید بلیط هواپیما کیش

می‌توانید بلیط هواپیما کیش را به دو صورت حضوری و آنلاین خریداری کنید. اگر قصد خرید آنلاین بلیط هواپیما کیش را دارید؛ به سایت ره بال آسمان مراجعه کرده و با سرچ‌کردن مسیر پروازی خود، کامل‌ترین برنامه پروازی کیش را در تاریخ دلخواه خود مشاهده کنید.

در این سایت، شما می‌توانید به مقایسه قیمتی انواع بلیط هواپیما کیش بپردازید و مناسب‌ترین آن‌ها را خریداری نمایید.

چرا پیشنهاد می‌کنیم بلیط سفر به کیش را از ره بال آسمان بخرید؟

۱. خرید شما در بستری مطمئن و ایمن انجام می‌شود؛

۲. راحتی استفاده از سایت؛

۳. فروش بی‌واسطه بلیط هواپیما که افزایش قیمت روی آن اعمال نمی‌شود؛

۴. پشتیبانی ۲۴ساعته؛

۵. امکان کنسلی بلیط هواپیما کیش و استرداد وجه به صورت آنلاین و تلفنی.

این‌ها از جمله دلایلی بودند که باعث می‌شود خرید بلیط هواپیما کیش از ره بال آسمان را به شما پیشنهاد کنیم.

با توجه به شرایط فعلی اپیدمی کرونا ویروس، تابع قوانین و مقررات اعلامی وزارت بهداشت در مورد محدودیت و ممنوعیات اعلامی هستیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید بلیط هواپیما کیش خرید بلیط هواپیما کیش بلیط هواپیما کیش ره بال آسمان بلیط چارتر هنگام خرید سفر به کیش لحظه آخری برای آن خرید آن بلیط ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها

تین نیوز محمد‌صادق داودی مقدم* :

در سال­ های اخیر بارها موضوع آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از سوی برخی مسئولان و کارشناسان با هدف بهبود وضعیت اقتصادی شرکت ­های هواپیمایی برای ارائه خدمات با کیفیت مطلوب­ تر و به صرفه ­تر برای عموم مردم مطرح شده است. حال باتوجه به اهمیت موضوع و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی گسترده این اقدام و به جهت پرهیز از تکرار برخی سیاست ­های غلط (مشابه اقدامات گذشته بروی نرخ گذاری سوخت خودرو)، بررسی تجربه دیگر کشورها حائز اهمیت است. دراین رابطه بسیاری از کشورها ازجمله ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا و استرالیا نسبت به آزادسازی قوانین و مقررات حمل و نقل هوایی اقدام نموده­ اند. در ادامه به بررسی اقدامات مشابه و نتایج آن در ایالات متحده امریکا اشاره شده است.

در سال 1938، کنگره ایالات متحده امریکا، باهدف تنظیم نرخ بلیت هواپیما، نظارت بر اعطای مسیرهای پروازی به شرکت ­ها و محدود کردن ورود شرکت های هواپیمایی جدید، نسبت به ایجاد هیئت فدرال هوانوردی غیرنظامی[1] اقدام نمود. پس از مدتی، بسیاری از تحلیل­گران بازار نگرانی ­هایی را در مورد ساختار سیستم حمل و نقل هوایی این کشور ابراز کردند. این نگرانی ها شامل موانع زیاد برای ورود شرکت های هواپیمایی نوپا، پاسخ­ کند دولت به تقاضاهای شرکت های موجود، و برخی دیگر اقدامات انحصاری بود. به منظور رسیدگی به این نگرانی های فزاینده، پس از گذشت نزدیک به چهل سال از ایجاد مقررات نظارتی بر حمل و نقل هوایی، در 6 فوریه سال 1978 قانون " اصلاح مقررات حمل و نقل هوایی" پس از طرح موضوع در سنای امریکا و تصویب در مجلس نمایندگان، در 24 اکتبر همان سال تحت عنوان قانون " مقررات زدایی خطوط هوایی " توسط رئیس جمهور وقت جیمی کارتر امضا شد. به موجب این قانون فدرال، به منظور افزایش رقابت و کاهش قیمت، شرکت ­های هواپیمایی از نظارت حاکمیت بروی نرخ بلیت، مسیرهای پروازی و ورود شرکت ­های هواپیمایی جدید خارج شدند. این قانون به تدریج منجر به حذف هیئت هوانوردی غیرنظامی نیز گردید. البته اختیارات نظارتی اداره هوانوردی فدرال[2] در تمام جنبه ­های ایمنی هوانوردی تغییری نیافت.

به دلیل نگرانی از اثرات نامطلوب این قانون بروی دیگر مدهای حمل و نقلی امریکا در بلندمدت از جمله حمل و نقل ریلی، دولت ایالات متحده امریکا، حذف محدودیت های مورد اشاره در صنعت حمل و نقل هوایی را برای یک بازه " چهار ساله"  و به طور تدریجی برنامه ­ریزی نمود. قطعاً هر اصلاح بزرگی مشکلات جدید و گاه پیش بینی نشده­ ای را به همراه دارد. در پی اجرای قانون مقررات زدایی، شرکت­ های هواپیمایی استراتژی­ های جدیدی را اتخاذ کردند و این موجب شد تا مصرف کنندگان نیز بازار جدیدی را تجربه کنند. بلافاصله پس از مقررات زدایی، بسیاری از شرکت­ های هواپیمایی بزرگ به سیستم توزیع قطب و اقماری[3] روی آورند. در این سیستم، با اتصال چندین مسیر کوچک به یک مسیر بزرگ­تر در یک فرودگاه مرکزی، میزان تقاضا در پروازها افزایش و متقابلا هزینه ها و قیمت بلیت کاهش یافت. در این میان نیز مدل ترانزیت نقطه به نقطه قدیمی به سرعت توسط نسل جدید شرکت های هواپیمایی ارزان[4] به وجود آمد. در نهایت با کاهش هزینه­ های پرواز و به تبع کاهش قیمت بلیت، تقاضای سفر هوایی افزایش یافت و انجام بسیاری از مسیرهای کوچک­تر را توجیه پذیر نمود.

در پی کاهش قیمت بلیت در برخی مسیرها و زمان­ های پروازی، حمل و نقل هوایی با رشد چشم­گیر تقاضای سفر هوایی روبرو شد. این میزان از تقاضا منجر به ایجاد گلوگاه ­های جدیدی شد که پیش بینی نشده بود. به طور نمونه، ایجاد رقابت سنگین بین شرکت ­های هواپیمایی منجر به کاهش شدید کیفیت خدمات هوایی شد. همچنین افزایش بیش از اندازه تقاضا موجب ازدحام در فرودگاه ­ها و تاخیرهای غیرمنتظره ­ای گردید. به گونه ای که به گفته مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز، شرکتی که زمانی یکی از رهبران جهانی بود، اکنون در شاخص ­هایی از جمله سن ناوگان، کیفیت خدمات و محبوبیت بین ­المللی به شدت تنزل کرده، پروازهای کمتری به موقع انجام شده و شکایت مسافران به شدت افزایش یافته است. ازطرف دیگر فشار ناشی از فضای رقابتی منجر به عدم افزایش مناسب سالانه حقوق کارکنان این شرکت ­ها و درگیری با اتحادیه های کارکنان خطوط هوایی شد.

حال سوال اینجاست که در شرایط کنونی حمل و نقل هوایی کشور که به شدت تحت تاثیر تحریم­ های غیرقانونی است، چه اقدامی از سوی دولت می­ تواند موثر و موجب توسعه و رونق صنعت حمل و نقل هوایی کشور گردد؟

بدیهی است که اصل آزادسازی به عنوان یکی از اصول اقتصادی پذیرفته شده است. لیکن یکی از شروط اساسی اجرای موفق این طرح، تعادل در عرضه و تقاضا می ­باشد. مطابق آمارهای موجود داخلی و بین­ المللی، " سرانه هواپیمای فعال " به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت در دنیا برابر 3.2 فروند و در ایران برابر 1.6 فروند هواپیما است. بنابراین وضعیت فراوانی هواپیمای مسافری در ایران در حدود نصف نرم جهانی است و ناوگان هواپیمایی کشور به دلیل کمبود هواپیما توان پاسخ به نیاز فعلی مسافران داخلی را ندارد.

از سوی دیگر، باتوجه به برآوردهای انجام شده، حذف کامل و آنی یارانه سوخت موجب افزایش قیمت بلیت در حدود 50 درصد می ­گردد که این اقدام پیامدهای اقتصادی و اجتماعی احتمالی را در پی خواهد داشت. بر این اساس و باتوجه به تجربه دیگر کشورها، هرگونه آزادسازی قیمت بلیت و لغو تخفیفات تکلیفی به طور کامل و آنی در شرایط کنونی به نفع مصلحت عمومی نبوده و به منظور اجرای سیاست آزادسازی کامل می­ بایست ابتدا نسبت به اصلاح ساختار قیمت­ گذاری و تدوین برنامه اجرایی جهت آزادسازی تدریجی نرخ بلیت (به طور مثال در یک بازه سه ساله) همراه با کاهش تدریجی حمایت ­ها و یارانه ­های دولتی، متناسب با توان حمل و نقل هوایی کشور اهتمام شود.

در این راستا پیشنهاد می­ گردد ابتدا ساختار قیمت گذاری جدید و برنامه اجرایی آن با حضور نمایندگان ذی نفعان و ذی­ اثران صنعت در شورای عالی هواپیمایی وزارت راه و شهرسازی طرح و مصوب گردیده و سپس فرایند قانونی آن از طریق سازمان حمایت تعیین و جهت تصویب و ابلاغ به شورای اقتصاد منعکس گردد. همچنین پیشنهاد می­ گردد از محل حذف تخفیفات تکلیفی نظیر یارانه سوخت هوایی به بخش ­های غیررقابتی صنعت هوایی و نیازمند حمایت ­های مستقیم دولتی ازجمله توسعه هوانوردی عمومی و دیگر بخش ­ها، مشوق های حمایتی اعطاء ­گردد.

پاورقی: 

[1] CAB

[2] FAA

[3] Hub-and-Spoke

[4] Low Cost Airlines

 

* محمد صادق داودی مقدم، تحلیلگر مسائل صنعت هوایی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • ماجرای خودروی شراکتی دکتر معتمدی و دکتر مرندی و خرید بلیت قسطی هواپیما
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟