Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@09:02:02 GMT

طرز تهیه شیرینی مشهدی بدون فر

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۲۱۹۹

طرز تهیه شیرینی مشهدی بدون فر

امروز قصد داریم دستور تهیه شیرینی مشهدی بدون فر را به شما آموزش دهیم .

مواد لازم

روغن صاف قنادی ۵۰ گرم
آرد ۳۰۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
پودر قند ۸۰ گرم
عسل ۱ قاشق سوپ خوری
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه

شیرینی مشهدی یکی از انواع شیرینی‌های سنتی ایرانی است که به اسم شیرینی آلمانی یا شیرینی مارمالاد آلمانی هم شناخته میشه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرینی مشهدی ترکیبات خاصی داره و از دو لایه تشکیل شده که بین اون‌ها مارمالاد قرار می‌گیره. این شیرینی به شکل‌های مختلف درست میشه و طعم مارمالاد داخل اون می‌تونه هر طعمی که شما دوست دارید باشه.

مرحله اول: درست کردن خمیر شیرینی مشهدی

کره و روغن صاف را در کاسه‌ای بریزید و به مدت ۲۰ ثانیه با همزن برقی هم بزنید تا بافت هر دو باز شود و یکدست شوند.

– سپس پودر قند را به آن‌ها اضافه کرده و مجددا ۵ دقیقه هم بزنید. زرده‌های تخم مرغ و وانیل را نیز به مواد افزوده و ۳۰ ثانیه با هم مخلوط کنید. با استفاده از لیسک، مواد را از دور کاسه تمیز کنید و به صورت دورانی هم بزنید.

حالا وقت اضافه کردن عسل است. عسل را به سایر مواد اضافه کنید و به مدت ۲۰ ثانیه هم بزنید.

آرد را در دو مرحله به مواد اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید. سپس همه‌ی مواد را به مدت ۱۰ ثانیه هم بزنید.

خمیر آماده شده را بین دو کیسه فریزر یا سفلون به ضخامت ۳-۴ میلی متر قرار دهید. سپس آن را به کمک وردنه باز کنید. خمیر را به همان حالت حدود ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.

کیسه نایلون رویی را از روی خمیر بردارید، کاتر برش مورد نظر خود را انتخاب کنید و خمیر را برش بزنید.

خمیر‌های برش زده را حدود ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: آماده کردن شیرینی مشهدی

یک سینی گرد کوچک انتخاب کنید، روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و شیرینی‌های قالب زده شده را روی کاغذ روغنی بچینید.

یک قابلمه‌ی بزرگ را روی شعله‌ی گاز قرار دهید تا گرم شود. کاتر برش گرد فلزی را کف قابلمه قرار دهید و سینی را روی آن بگذارید تا به کف قابلمه نچسبد سینی از کف قابلمه فاصله داشته باشد. روی در قابلمه یک دمکنی قرار دهید و در آن را ببندید تا زیر شیرینی طلایی شود.

شیرینی‌های آماده شده را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید کاملا خنک شوند. بعد از آن که شیرینی‌ها سرد شد، مارمالاد را روی یک لایه بمالید و لایه‌ی دیگر شیرینی را روی آن قرار دهید. - روی شیرینی عسل گرم بمالید و آن را به سلیقه‌ی خود را کنجد و یا پودر پسته تزیین کنید.

نکته

– اگر از فر استفاده می‌کنید می‌توانید بعد از قالب زدن خمیر شیرینی، آن‌ها را داخل فر داغ شده در دمای ۱۷۵ درجه قرار دهید و به مدت حدود ۱۵ دقیقه داخل آن بپزید تا زیر شیرینی کمی طلایی شود.

– مارمالاد را می‌توانید به صورت آماده تهیه کنید. اگر می‌خواهید خودتان مارمالاد شیرینی را درست کنید کافی است میوه را پوره کنید و به آن شکر اضافه کنید. در نهایت دو ورق ژلاتین به آن اضافه کنید تا سفت شود و خودش را بگیرد.

– اگرچه برش زدن خمیر شیرینی مشهدی به سلیقه‌ی شما بستگی دارد، اما معمولا لایه‌ی زیری شیرینی را ساده برش می‌زنند و روی لایه‌ی رویی آن یک طرح مانند گل ایجاد می‌کنند تا مارمالاد‌ها خودش را نشان دهد.

– خمیر شیرینی مشهدی نیاز به ورز دادن ندارد. همچنین اگر زیاد آن را هم بزنید، خمیر به روغن می‌افتد که برای شیرینی مناسب نخواهد بود.

– برای داخل شیرینی مشهدی می‌توانید مقداری شکلات تخته‌ای را به روش بن ماری آب کنید و بعد از آن که کمی خنک شد داخل شیرینی‌ها قرار دهید.

منبع: کی آشپزه

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شیرینی مشهدی شیرینی بدون فر طرز تهیه شیرینی سبک زندگی پارسی خبر شیرینی مشهدی خمیر شیرینی اضافه کنید قرار دهید شیرینی ها هم بزنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی مشهدی و شهرام قائدی با «بدل» به شبکه سه می‌آیند

سریال «بدل» هم اکنون مراحل پایانی تدوین و صداگذاری خود را می‌گذراند و قرار است بعد از سریال «هفت سر اژدها» به روی آنتن شبکه سه سیما برود.

در سریال «بدل» بازیگرانی همچون شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق، فرزانه سهیلی، ابوالفضل رجبی و پریسا مقتدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال به کارگردانی و نویسندگی علی مشهدی (علیرضا مسعودی) و به تهیه کنندگی رضا نصیری محصول سیما فیلم است و در فضایی طنز به تحول انسان پرداخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • علی مشهدی و شهرام قائدی با «بدل» به شبکه سه می‌آیند
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده | این حرف های بد را به خودتان بزنید لطفا!
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • جاذبه‌های طبیعی بندر زیبای خمیر