Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-کارشناس حقوق جزا و جرم شناسی با انتشار پیامی در فضای مجازی روایت متفاوتی از گروگانگیری در شیرینی فروشی در تهران داشته است.

خبرگزاری میزان - محمد شهریاری، دکتری حقوق جزا و جرم شناسی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود درباره گروگانگیری در شیرینی فروشی در خیابان آزادی تهران نوشت:

گروگانگیری شیرینی فروشی

بهمن ۱۳۹۸ بود عصر روز دوازدهم بهمن ماه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردی هوا محسوس بود خیابان نواب رو به سمت شمال میومدم که پلیس تماس گرفت و از گروگان گیری در مغازه شیرینی فروشی خیابان آزادی خبر داد. نزدیک به موقعیت بودم. تجربه صحبت با گروگانگیر رو داشتم. میدونستم اولین مطالبه او کارت شناسایی قضاوت است. کارت شناسایی خود رو آماده کردم. وارد خیابان آزادی شدم و به سمت میدان آزادی حرکت.

ماموران پلیس و مردم زیادی حضور داشتند. وارد مغازه شیرینی فروشی که شدم دیدم در پشت ویترین مغازه مردی ۳۵ ساله سلاح به دست به همراه ریموت در حال تهدید است. دختر جوانی که لباس زرد رنگ به تن داشت در کنار او ترسان و لرزان ایستاده بود. مامورین مسلح عقب‌تر ایستاده بودند. اولویت نجات جان خانم گروگان بود. به سمت ویترین حرکت کردم گروگان گیر فریاد زد که جلو نیا و الا شلیک میکنم. خودم رو معرفی کردم.

گفت کارت شناسایی باید نشون بدی. کارتم رو به سمتش انداختم. نگاهی کرد و گفت من پایان راه هستم الان با فشار دادن این ریموت کل مغازه به هوا خواهد رفت بهتره شما هم از اینجا برید. باید ارتباط کلامی باهاش بر قرار می‌کردم، گفتم مشکل چیه؟ کمک میکنم بهت. بالاخره با چند جمله حرف زدن و قول مساعدت، ارتباط کلامی برقرار شد. گفت که به خاطر این دختر زنش رو طلاق داده، قرار بوده ازدواج کنن، اما دختره الان زده زیرش.

بیشتر بخوانید: یک کودک خردسال در شهرستان ایرانشهر از چنگ آدم ربایان آزاد شد

از طرفی زنش هم بعد طلاق ازدواج کرده، الان از همه جا رانده وامانده. گفتم این راهش نیست بذار با خانواده دختر صحبت می‌کنیم و ازدواج مهیا میشه. اول قبول نمی‌کرد، اما کم کم نرم شد. گفتم ریموت رو بده گفت الکیه، ریموت در خونه هست. باید سلاح کمری رو ازش میگرفتم. گفتم سلاحت رو بده. گفت امکان نداره. گفتم من بیام جلو میزنی یعنی. گفت اره نیا. به سمت پشت ویترین رفتم، تهدید کرد، اما نزد.

البته گفت که، چون با من طرف نیستی نمیزنم. حالا فاصله ما یک متر شده بود اون سلاح به دست من هم سلاح کمری توی جیب آماده. باهاش حرف زدم تمام فرضیات رو بهش توضیح دادم؛ و در نهایت قانعش کردم که سلاح رو تحویل بده با هزار دو دلی که داشت بالاخره تحویل داد. هنوز دختر جوان پشت سرش بود و از شدت ترس رنگش پریده بود. گفتم کار عاقلانه‌ای کردی.

هنوز تسلیم نشده بود. من بودم و اون و دختر جوان. گفت سر قول‌هایی که دادید هستید گفتم حتماً. هر کمکی که بشه بهت میکنم. نگاهی کرد و گفت قول قول؟. گفتم اره. دیدم سلاح دوم را که ما بیخبر بودیم رو دراورد و داد. گفتم سلاح دوم هم مگر داشتی؟

گفت اره گذاشته بودم ببینم بعد خلع سلاح اول سر حرف و قولتان هستید یا نه. سلاح دوم رو هم تحویل داد و بعد هم سلاح سوم! و مهمات زیادی که در جلیقه داشت و زیاد بود به اندازه زدن و کشتن همه ما. دستش رو گرفتم و به همراه دختر جوان به این سمت میز که پلیس ایستاده بود اومدیم و تحویل پلیس دادم؛ که در فیلم مشاهده می‌شود. در پسا ماجرا گرچه جلساتی که با خانواده دختر داشتیم مثمر ثمر نبود و دختر حاضر به ازدواج نشد، اما گفتم بهش که سر قولم برای کمک قضایی و غیر آن هستم. صداقت داشته باشیم. به وعده‌هایمان عمل کنیم. همین و بس.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

برچسب ها: گروگانگیری در تهران قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گروگانگیری در تهران قوه قضاییه شیرینی فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۳۰۰ دختر کاراته‌کا در همدان+فیلم

۲۳۰۰ کاراته‌کا در بخش بانوان به مدت ۶ روز در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان به رقابت پرداختند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مونا نبیلی نایب رئیس شورای داوران فدراسیون کاراته در حاشیه این رقابت‌ها اظهار داشت: برای مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته برای مسابقات آسیایی فیلیپین و جهانی ایتالیا میهمان استان همدان هستیم و مسابقات در سطح بالایی ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: 120 داور از استانهای کشور با بالاترین درجات جهانی، آسیایی و کشوری در این مسابقات حضور دارند.

قهرمانان سه وزن نخست کاراته دختران زیر 21 سال کشور (رده سنی امید) با برگزاری یک دوره مسابقه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان معرفی شدند.

در این پیکارها 2 هزار و 300 کاراته‌کا به مدت 6 روز در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر 21 سال و بزرگسالان تا ششم اردیبهشت ماه جاری رقابت داشتند.

 

.

 

شروع این مسابقات در رده سنی زیر 21 سال دختران در سه وزن 61-، 68- و 68+ کیلوگرم آغاز شد که نتایج نهایی اعلام شد:

وزن 61- کیلوگرم
طلا: مهرنگار احمدی از استان کرمان
نقره: مرجان ملک پور از استان تهران
برنز: زهرا علیزاده از استان تهران
برنز: فاطمه اصل زارع از استان تهران

وزن 68- کیلوگرم
طلا: هانا حسین پور از استان مازندران
نقره: . فاطمه بداق از استان لرستان
برنز: ریحانه عزیزی از استان فارس
برنز: الینا صفاجو از استان سمنان

وزن 68+ کیلوگرم
طلا: آتنا محبوب بشری از استان گیلان
نقره: حنانه صالحی از استان مازندران
برنز: زهرا رحیم پور از استان تهران
برنز: بهار آقازاده از استان تهران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۳۰۰ دختر کاراته‌کا در همدان+فیلم
  • اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند»
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • دختران حق دارند شادی کنند/ همه هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • دو روایت متفاوت ضدانقلاب از یک حادثه
  • آخرین وضعیت پلمب شیرینی فروشی قدیمی در خیابان انقلاب/ عکس
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!