Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست بررسی مشکلات شهر نوسود که با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر فنی استانداری و مدیران کل دستگاه‌های میراث فرهنگی، آب و فاضلاب، آب منطقه ای، راه و شهرسازی و فرماندار پاوه، شهردار و شورای شهر نودشه برگزار شد؛ گفت:طرح جامع تفضیلی شهر نودشه قبلا تصویب شده و توسعه شهر بر اساس آن اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یادآور شد: شهردار و یا شورای جدید نمی‌توانند مصوبات شورای قبلی در مورد طرح جامع را نادیده بگیرند، زیرا اگر این رویه متداول شود مدیران بعدی هم مصوبات فعلی را لغو می‌کنند که تبعات بسیار بدی برای توسعه شهر‌ها در پی دارد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: یکی از راه‌های تشویق مردم به حفظ و نگهداری این بناها، تعریف ضوابط مناسب و قابل پذیرش است، زیرا قرار دادن ضوابط سفت و سخت تنها منجر به خالی شدن این بافت‌ها از جمعیت و متروک شدن و ویرانی آن‌ها می‌گردد. در همین راستا مقرر شد ضوابط فعلی مورد بازنگری قرار گیرند.

بازوند بیان کرد: میراث فرهنگی باید طی حداکثر ۱۵ روز به استعلام‌های مربوط به بنا‌های موجود در این بافت تاریخی جواب بدهد.

او تاکید کرد: ساکنان بافت‌های تاریخی باید ثمرات گردشگری را در سفره‌های خود ببینند، در حفظ این بنا‌ها کوشا خواهند بود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: دمیراث فرهنگی همایشی با حضور ساکنان این بافت‌های تاریخی در نودشه برگزار کند و در این برنامه به ترویج مزیت‌های اقتصادی بوم گردی و معرفی تسهیلات ارزان قیمت و امتیازات این حوزه بپردازد.

مدیر ارشد استان بیان کرد: در واقع با ایجاد شغل و رونق اقتصادی، این مردم هستند که از تخریب این بافت‌ها جلوگیری می‌کنند طرح‌های گردشگری در سد داریان باید با اولویت را سرمایه گذاران بومی واگذار شود تا مردم منطقه از ثمرات اقتصادی آن بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه های گردشگری مکان های تاریخی بافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود يکهزار هکتار بافت تاریخی در شهر موزه‌ها

به گزارش خبرگزاري صداوسيما مرکز يزد ، مدیرپایگاه پژوهشی میبد گفت:شهرستان میبد با بیش از  يکهزار هکتار بافت تاریخی این روز‌ها پذیرای مسافران نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی است.
مهناز کوچکی میبدی افزود: ۷۰۰ هکتار از هزار هکتار بافت تاریخی میبد به ثبت ملی رسیده است. 
کوچکی با اشاره به بنا‌های شاخص شهرستان میبد گفت: نارین قلعه میبد با هفت هزار سال قدمت از مهمترین قلعه‌های این شهرستان است که دژحکومتی بوده و بر روی تپه ایی در مرکز شهر و پنج طبقه ساخته شده است.
وی قلعه بارجین، قلعه مهرجرد، قلعه وزیر رکن آباد، کاروانسرای شاه عباسی، چاپارخانه، یخچال خشتی و کبوتر خانه با ۴ هزار لانه کبوتر را از بنا‌های شاخص شهرستان میبد برشمرد و گفت: علاوه بر اینها در میبد تک بنا‌های ارزشمندی همچون خانه برونی دوره ایلخانی را داریم که هرسال به ویژه در ایام نوروز مورد بازدید مسافران نوروزی قرار می‌گیرند.
مدیرپایگاه پژوهشی میبد تصریح کرد: شهرستان میبد از شهرستان‌هایی است که در استان یزد، شهر آسیاب‌های آبی شناخته می‌شود و آسیاب آبی دو سنگی، آسیاب تک سنگی، آسیاب بیده و یخدان از جمله آسیاب‌های این شهرستان است.
کوچکی میبدی افزود: شهرستان میبد به شهرموزه‌ها هم معروف است و موزه مردم شناسی، زیلو، سفال و علوم طبیعی از موزه‌های پربازدید محسوب می‌شوند. 
وی خاطرنشان کرد: از نظر صنایع دستی هم شهرستان میبد یکی از شهر‌های جهانی محسوب می‌شود که هنرصنعت زیلو به عنوان هنرصنعت جهانی در این شهر به ثبت رسیده است و در تولید سفال و سرامیک با ۳۷ کارگاه سفالگری حرف اول رادر استان می‌زند که سفال‌هایی با نقش‌های خورشید خانم، مرغ و ماهی در کارگاه‌های سفال این شهرستان تولید می‌شود که مورد استقبال مسافران نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی است. 
مدیرپایگاه پژوهشی شهرستان میبد گفت:  تا امروز بیش از ۷ هزار بازدیدکننده  از کهندژ نارین قلعه داشته ایم که به همین نسبت هم دیگر بنا‌های ارزشمند تاریخی ميبد مورد بازدید مسافران نوروزی قرارگرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • وجود يکهزار هکتار بافت تاریخی در شهر موزه‌ها
  • زیارتگاه‌هایی که برای توسعه روستاها هم حاجت می‌دهند
  • قطعه‌ای از بهشت گمشده در این نقطه از ایران
  • قطعه‌ای از بهشت گمشده در این شهر
  • انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری
  • هیرکان دالانی برای گذر در رمز و راز‌های تاریخ/ گلستان فقط جنگل و دریا نیست
  • تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • طاق‌ بستان، پربازدیدترین جاذبه تاریخی کرمانشاه
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز