Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@12:55:08 GMT

تپش قلب شیر در پرستاره‌ترین لیگ آسیا

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۴۷۲۶

تپش قلب شیر در پرستاره‌ترین لیگ آسیا

شیجیاژوانگ برای اولین بار در تاریخ خود به رتبه سوم جدول سوپرلیگ رسیده است.

به گزارش "ورزش سه"، شیجیاژوانگ با پیروزی مقابل ووهان زال دوباره خود را به جمع چهار تیم برتر سوپرلیگ چین رساند. این نتیجه در حالی رقم خورد که دستکم در نیمه دوم این بازی تیم حریف بیش از 10 موقعیت گل داشت اما خط دفاعی و دروازه بان شیجیا مقاومت قابل توجهی را از خود نشان دادند و توانستند با ایستادگی برابر حریف سرخپوش، سه امتیاز شیرین را به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

افشین قطبی سرمربی شیجیاژوانگ که فصل گذشته در میانه راه این تیم را تحویل گرفت و به لیگ برتر برگرداند، در این باره می‌گوید: «اول از همه می‌خواهم از بازیکنان، کادرفنی و اعضای تیم تشکر کنم که تمام تلاششان را کردند. در بازی با ووهان روحیه و شجاعتی را از خود نشان دادند که به پیروزی در مقابل این تیم قدرتمند کمک کرد. فراموش نکنیم ووهان تیم قدرتمندی است و فصل گذشته هم در رتبه ششم لیگ را به پایان رساند و قبل از شروع با ما هم در رده سوم بود. تعداد افراد کمی خوش بین بودند که ما برنده شویم اما تیم جوان شیجیاژوانگ تاریخ سازی کرد.»

 

قطبی سرمربی 56 ساله ایرانی عملکرد بسیار خوبی را در چین داشته است. پس از یک دوره چند ماهه حضور در ایران، او به چین بازگشت و حتی در دوره کرونا نیز این کشور را ترک نکرد و با برنامه ای منظم به هدایت تیمش پرداخت و حالا مزد زحماتش را می‌گیرد. تیم قطبی در پایان هفته دهم با کسب 16 امتیاز در رتبه سوم جای دارد و شانس صعود به پلی آف سهمیه و قهرمانی محسوب می‌شود.

 

 

 

 

نفر اول نیمکت تیم ملی ایران در سال 2011 با اشاره به پیروزی مقابل ووهان گفت: «دوست دارم این برد را به نفر دوازدهم تیم شیجیاژوانگ یعنی هواداران تقدیم کنم. ما در این بازی برای اولین بار در لیگ سه پیروزی متوالی کسب کردیم و صادقانه بگویم بسیار خوشحالم که سرمربی چنین تیمی هستم. ما استانداردهای تاکتیکی خوبی را از خود به نمایش گذاشتیم.»

 

افشین قطبی که همیشه با هیجان تیمش را هدایت می‌کند، حالا با موهای سپید روی سرش چهره ای جذاب بین مربیان نام آشنای چینی به حساب می‌آید؛ کسی که یک قهرمانی در لیگ برتر ایران را در رزومه خود دارد و در ژاپن، ایالات متحده و همین چین دست به کارهای بزرگی زده است. او در حالی تیمش را به سمت رتبه سوم هدایت کرد که رسانه های چینی واکنش های مثبتی را به عملکرد تیمش نشان داده اند و شنیده ها حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال چین هم نگاه ویژه ای به قطبی دارد.

 

شیجیآوزانگ در حالی ووهان را شکست داد که در غیاب موریکی، کاپیتان 37 ساله این تیم ماتئوس گل پیروزی بخش را به ثمر رساند. قطبی با تمجید از کاپیتان تیمش گفته است: «او یک کاپیتان واقعی است، من در سال 2017 وی را ملاقات کردم و آن زمان هم در تیمم بود. ماتئوس پیروزی را بیشتر از هرچیزی دوست دارد و فرقی نمی‌کند که تمرین باشد یا بازی رسمی یا حتی تنیس روی میز؛ فقط می‌خواهد برنده شود. ما خوش شانس هستیم که در این سن هنوز می‌تواند به تیم ما کمک کند و باید بگویم که با افزایش سن، توانایی او نیز افزایش پیدا می‌کند.»

 

چرا شیجیاژوانگ که تیمی تازه لیگ برتری شده است، این نتایج درخشان را کسب کرده؟ این سوالی است که خبرنگاری چینی از افشین قطبی پرسید و او گفت: «مشخصا سه دلیل برای این نتایج وجود دارند. اولین این که ما دوره آماده سازی فوق العاده ای را پشت سر گذاشتیم. دوم این که مدیریت، بازیکنان، کادرفنی و اعضای تیم همگی قدرت ذهنی بالایی دارند و با تمرکز به سمت هدفشان حرکت می‌کنند. ما در ترکیب تیم نیز بسیار متعادل هستیم و سطح بازیکنان حمله و دفاع یکسان هستند.»

 

 

 

 

در فوتبالی که بازیکنان بزرگ نظیر هالک و اسکار خریداری، کاناوارو، لیپی و... برای سرمربیگری جذب شده و میلیون ها دلار پول هزینه شده، افشین قطبی چگونه تیمش را به سمت رتبه های بالای جدول هدایت می‌کند؟ سرمربی ایرانی توضیح داده: «ما در حال ساخت تیممان در تمرینات هستیم، ما هرروز تلاش می‌کنیم تا سطح خود را ارتقا دهیم و فکر کنم نگاه هواداران فوتبال در چین باید نسبت به ما تغییر کند. روشمان می‌تواند به کل فوتبال چین گسترش پیدا کند، یک تیم فوتبال به 11 بازیکن احتیاج ندارد، بلکه به یک تیم نیازمند است».

 

لازم به توضیح است که 4 هفته بعد مرحله گروهی سوپرلیگ چین به اتمام می‌رسد و 4 تیم نخست رودررو با 4 تیم گروه اول برای کسب سهمیه آسیایی و قهرمانی می‌جنگند و چهار تیم پایینی هم برای فرار از سقوط تلاش خواهند کرد.

افشین قطبی شیجیاژوانگ چین

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: افشین قطبی شیجیاژوانگ چین افشین قطبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریف بعدی تیم ملی در جام ملت‌ها مشخص شد

به گزارش ورزش سه، ملی‌پوشان فوتسال ایران و بخت اول قهرمانی جام ملت‌های آسیا با سه پیروزی برابر افغانستان، بحرین و کویت به مرحله حذفی راه یافتند و برای صعود به جام جهانی و حضور در جمع چهار تیم پایانی، جدال جذاب و سرنوشت سازی را مقابل قرقیزستان خواهند داشت.

تیم ملی قرقیزستان که از شگفتی سازهای هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود با پیروزی برابر ژاپن مدافع عنوان قهرمانی و کسب دو تساوی برابر تاجیکستان و کره جنوبی، با پنج امتیاز به عنوان تیم دوم گروه سه موفقیت تاریخی را برای خود رقم زد، اما برای صعود به جام جهانی فوتسال نیاز به معجزه و پیروزی در رویارویی با ایران دارد.

برنامه مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به سرخ ذیل است؛

چهارشنبه؛ پنج اردیبهشت ۱۴۰۳

تاجیکستان – افغانستان ؛ ساعت ۱۰:۳۰
ایران – قرقیزستان ؛ ساعت ۱۲:۳۰
تایلند – عراق ؛ ساعت۱۴:۳۰
ازبکستان – ویتنام ؛ ساعت ۱۷:۳۰

دیگر خبرها

  • قطبی: می‌خواهیم بازی به بازی پیشرفت کنیم
  • خودداری کرسپو از اظهارنظر درباره النصر و الهلال
  • مسعود یوسف: در آخر قهرمانی آسیا را می‌خواهیم
  • وحید شمسایی و تیمش باج نمی‌دهند
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت
  • حریف بعدی تیم ملی در جام ملت‌ها مشخص شد
  • تمجید انریکه از مارکینیوش پس از پیروزی قاطع تیمش مقابل لیون
  • آنچلوتی: نمی‌خواهم درباره صحبت‌های ژاوی اظهارنظر کنم
  • مگوایر: همه چیز دست به دست هم داده بود تا کاونتری به فینال برسد