Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@09:07:39 GMT

مقایسه مزدا 323 و هیوندای ورنا + مشخصات فنی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۴۹۰۴

مقایسه مزدا 323 و هیوندای ورنا + مشخصات فنی

به گزارش اکوفارس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، مزدا 323  و هیوندای ورنا است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی مزدا 323: 

مزدا 323 یک ماشین خانوادگی کوچک است که بین سال‌های ۱۹۶۳ تا ۲۰۰۳ توسط Mazda تولید می‌شد. کمتر خودرویی در بازار ایران پیدا می‌شود که این‌گونه آرام و سر به زیر، مطیع، باکیفیت، پرقدرت، بی دردسر و زیبا باشد. در آن سوی آب‌ها به مزدا «فامیلیا» معروف است؛ وجه تسمیه‌ای که به‌ شدت درست است و اشاره خوبی به خانوادگی بودن آن دارد. در ژاپن و برخی بازار‌های دیگر به آن ۳۲۳ می‌گویند.

از اوایل دهه ۷۰ شمسی که تولیدش در گروه بهمن آغاز شد و تا اواسط دهه ۸۰ ادامه پیدا کرد، یکی از بی‌نقص‌ترین‌های بازار خودروی کشور بود. سدان محبوبی که هنوز هم اگر کسی نسخه‌تر و تمیز آن را داشته باشد، تمایلی به فروشش ندارد. با آن موتور کم سر و صدایش قدرت خوبی را فراهم می‌کرد.

اگر خوش‌شانس می‌بودید و یکی از نسخه‌های اتوماتیک ۳۲۳ را می‌خریدید، الان دیگر نیازی به هزینه بسیار زیاد برای خرید کره‌ای‌ها نداشتید. در ابتدای عرضه مزدا ۳۲۳ ، نمای جلو خودرو متفاوت و ساده‌تر بود به‌طوری‌که چراغ‌های جلو طراحی ساده‌تر با زوایای شکسته و راهنمای جدا، جلوپنجره ساده‌تر، سپرهای صاف‌تر با دهانه‌ای عریض‌تر و پیوسته و در موتور صاف با دو خط که برجستگی کمی داشتند جای خود را به چراغ‌های سربالا با طراحی منحنی شکل، جلوپنجره هماهنگ با طرح مزدا، سپرهای زیباتر با دهانه کوچک‌تر و مه‌شکن‌های جداشده از دهانه و در موتور با خطوط عمق داده‌شده در نمونه جدید و بهبودیافته، دادند.

نمای جانبی مزدا ۳۲۳ ساده بوده و گلگیرها با لبه‌های برجسته طراحی‌شده‌اند. نیمه پایینی درها نسبت به نیمه بالا کمی برجسته شده و نوار ضربه‌گیر باریکی بر روی آن نصب‌ شده است. 

مشخصات هیوندای ورنا :

هیوندای در سال ۱۹۹۴ کلید محصولی را به اسم «هیوندای اکسنت» یا «ورنا» را زد که نسل سوم آن را در ایران با اسم ورنا و دیگر نسل‌های آن را با نام اکسنت شناخته می‌شود و تا سال ۲۰۱۱ ادامه داشته است. هیوندای ورنا با موتور‌های متفاوتی تولید شده و در ایران نیز با دو موتور ۱.۶ و ۱.۵ لیتری و با دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک نیز یافت می‌شود. این خودرو در چهار نسل وارد بازار شده که نسل سوم آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تولید این خودرو از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ به طول انجامید و در این سال‌ها سه بار فیس‌لیفت شده که آخرین ورژن آن در ایران مونتاژ شده است. هیوندای ورنا در کل به کم استهلاک بودن، کم‌مصرف بودن و کم هزینه بودن و با طراحی ساده در‌عین‌حال کارآمدی که دارد مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

در نمونه‌های موجود در ایران هیوندای ورنا دارای دو پیشرانه‌ی چهار سیلندری ۱.۵‌لیتری و ۱.۶‌لیتری با توان‌هایی به ترتیب ۹۲ اسب‌بخاری در دور ۵۵۰۰ و ۱۰۶ اسب‌بخاری در دور ۵۵۰۰ و با گشتاور‌هایی معادل ۱۳۲ نیوتن بر متر مربع در دور ۲۹۰۰ و گشتاور ۱۴۵‌نیوتنی را در بر دارد که این نیرو را از طریق یک جعبه دنده‌ی چهار سرعته‌ی اتوماتیک یا پنج سرعته‌ی دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی ورنا در هر صد کیلومتر برابر ۶.۶ لیتر است.

از نظر ایمنی خودرو هیوندای Verna دنده‌ای سال ۲۰۰۴ موفق به دریافت ۳ ستاره ایمنی از EuroNCAP و ۴ ستاره از NHRSA شده است و دارای دو عدد کیسه هوای ایمنی، سیستم ترمز ضد قفل ABS است. همچنین قفل مرکزی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو، تنظیم دستی صندلی‌های جلو در ۴ جهت و مه شکن عقب از آپشن‌های هیوندای ورنا به شمار می‌رود.

خودرو مزدا 323 هیوندای ورنا کشور سازنده   ژاپن   کره جنوبی سال (طراحی) 2000 2004 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 12 سوپاپه حجم موتور 1598سی سی 1600سی سی حداکثر قدرت 106 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 105 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 145 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 144 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه جعبه دنده 5 دنده دستی 5 دنده دستی شتاب 0 تا 100 11.6 ثانیه 12.5 ثانیه حداکثر سرعت 182 کیلومتر در ساعت 175 کیلومتر در ساعت وزن 1073 کیلوگرم 934 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4365 طول - 1705 عرض - 1410 ارتفاع 4260 طول - 1680 عرض - 1395 ارتفاع فاصله بین دو محور 2610 میلیمتر 2441 میلیمتر مصرف سوخت داخل شهر 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت خارج از شهر 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر 7 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 55 لیتر 45 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 4 یورو 3 میزان تولید CO2 ندارد 167 گرم در هر کیلومتر سیستم صوتی رادیو پخش 4 بلندگو رادیو پخش 4 بلندگو

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: صد کیلومتر هیوندای ورنا دور در دقیقه مصرف سوخت مزدا 323

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در محور فومن به سراوان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گیلان از کشف ۲۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه خودرو نیسان در محور فومن به سراوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، محمد خوش‌خلقت با بیان اینکه مبارزه با قاچاق سوخت یکی از اولویت‌های کاری مجموعه انتظامی است اظهار کرد: پلیس با اقدامات همه جانبه و رصد محورهای مواصلاتی از قاچاق و به تاراج رفتن این سرمایه ملی جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از اقدامات انجام شده مشخص شد یک دستگاه خودرو باری نیسان در حال حمل سوخت قاچاق در مواصلاتی فومن به سراوان است، افزود: حین کنترل نامحسوس مسیر مورد نظر این خودرو شناسایی و متوقف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گیلان از کشف ۲۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت خبر داد و خاطرنشان کرد: در این خصوص متهم ۴۵ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 746921

دیگر خبرها

  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • کشف بیش از ۹ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • کشف ۲۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در محور فومن به سراوان
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه
  • نخستین تمدن‌ها و سرانجام هستی
  • توقیف ۲۵ هزار لیتر گازوییل قاچاق در بوانات
  • مقایسه تعداد تعطیلات در ایران با دیگر کشورها / در ساماندهی تعطیلات به افزایش مصرف سوخت و گردشگری خودرو محور توجه شود
  • مشخصات سوخو-۲۴ جنگنده ضربتی مافوق صوت نسل سوم + تصاویر