Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دهه فجر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها قرار بود فروردین‌ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار شود که شیوع ویروس کرونا سبب تعویق آن شد و نهایتاً مسئولان سازمان اوقاف تصمیم به برگزاری رقابت‌ها به صورت مجازی گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال که برگزاری مجازی این رقابت‌ها سبب کاهش هزینه‌های مسابقات می‌شود این سازمان قصد دارد با پول حاصل از صرفه‌جویی در هزینه‌های این رقابت‌ها صندوقی با عنوان صندوق رفاهی قرآنیان راه‌اندازی کند.

کمک ۵ میلیونی به فعالان قرآنی آسیب‌دیده از کرونا

مهدی قره‌شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام این خبر گفت: از ابتدای شیوع کرونا و با دستور رئیس سازمان اوقاف موضوع کمک به فعالان قرآنی که به همین دلیل آسیب دیده‌اند در دستور کار قرار گرفت و با شناسایی برخی از افراد حقیقی فعال در عرصه قرآن کریم نفری ۵ میلیون تومان به آنها کمک شد.

تشکیل صندوق رفاهی قرآنیان با صرفه‌جویی در مسابقات بین‌المللی

وی ادامه داد: این همه برنامه ما نبود. باتوجه به برگزاری مجازی مسابقات بین‌المللی محاسبه کردیم که هزینه‌های ما حدود یک سوم کاهش داشته است، از این رو طرحی به رئیس سازمان اوقاف ارائه کردیم تا با باقی‌مانده بودجه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم صندوقی با عنوان صندوق رفاهی قرآنیان ایجاد کنیم.

اختصاص ۵ میلیارد تومان به صندوق رفاهی قرآنیان

قره‌شیخلو از اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان از طرف اوقاف برای این صندوق خبر داد و گفت: طرح تشکیل صندوق مورد موافقت رئیس سازمان قرار گرفت و از سوی ایشان ابلاغ شد. همچنین مقرر شد تا بانک عامل هم ۲.۵ میلیارد تومان به این امر اختصاص دهد و نهایتاً این صندوق با اعتباری معادل ۵ میلیارد تومان تکیل شود تا بتوان بوسیله آن به فعالان قرآنی نیازمند کمک تسهیلات اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن صرفه جویی بین المللی مهدی قره شیخلو مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی ۵ میلیارد تومان سازمان اوقاف رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش

به گزارش همشهری آنلاین، از حالا به بعد توربین‌ها بیشتر کار می‌کنند تا برق بیشتری تولید شود و کولرها زمان طولانی‌تری روشن بماند. اما خودمانیم، در این کم آبی و بی‌ابری آسمان، زور توربین‌ها آنقدر نیست که بتواند کولرهایمان را ۲۴ساعته روشن نگه دارد. یک جایی برق کم می‌آید و آن وقت است که خاموشی‌ها شروع می‌شود، برق می‌رود و ما می‌مانیم و هرم گرما. برای همین است که مسئولان، همین اول بهار توصیه‌هایشان را آغاز می‌کنند که حواستان به میزان مصرف برق باشد.

ضمن اینکه در طرح جدیدی، مسئولان شرکت توانیر قصد دارند برای ۸۰۰هزار مشترک بدمصرف که ۹۰۰هزار کیلووات‌ساعت و حتی بالاتر برق مصرف می‌کنند، کنتور هوشمند نصب کنند. نصب کنتورهای هوشمند باعث خواهد شد که این مشترکان از میزان مصرف خود به‌صورت برخط مطلع شوند و برای کاهش آن برنامه‌ریزی کنند. در همین راستا طرح تشویقی مشترکان تجاری نیز اجرا می‌شود که این گروه درصورتی‌که مصارف خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند، مورد تشویق قرار گرفته و جوایز ارزنده به آنان داده شود.

این توصیه‌ها را هم برای صرفه‌جویی در مصرف برق بخوانید بد نیست، با عمل به این توصیه‌ها می‌توانید جزو مشترکان کم‌مصرفی شوید که مورد تشویق شرکت توانیر قرار می‌گیرند:

۱- یکی از راهکارهای اصلی و کلیدی صرفه‌جویی در مصرف برق استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی و کم‌مصرف است. این لامپ‌ها علاوه بر میزان روشنایی مناسب، مصرف برق بسیار کمی دارند به همین دلیل تا حد زیادی در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود. علاوه بر این از روشن کردن بی‌مورد لامپ کم‌مصرف خودداری و لامپ‌های اضافی را خاموش کنید. شاید این کار کمی ساده به‌نظر برسد، اما در طولانی مدت و رعایت همگانی موجب صرفه‌جویی بهینه در مصرف برق می‌شود.

۲- یکی دیگر از اصول مهم برای صرفه‌جویی در مصرف برق، خاموش کردن به‌موقع وسایل برقی است. علاوه بر این بعضی از وسایل برقی میزان مصرف انرژی بیشتری نسبت به سایر تجهیزات برقی دارند. به همین دلیل نباید از آنها در ساعات اوج مصرف و افزایش بار برق استفاده کرد. به‌عنوان مثال از اتو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، سشوار و... در ساعات پایانی شبانه‌روز استفاده نکنید. از این وسایل می‌بایست در طول روز یعنی از اوایل صبح تا ظهر و عصرها استفاده کرد. پس از انجام کار با وسایل برقی نظیر تلویزیون، کولر و... حتما آنها را خاموش کنید و از برق بکشید.

بیشتر بخوانید: با کولرهای آبی مهربان باشیم

۳- این روزها در تمامی ادارات، بیمارستان‌ها، محیط‌های فرهنگی، تجاری و به‌خصوص منازل کامپیوتر وجود دارد. این وسیله برقی به لحاظ استفاده از مانیتور ال‌ای دی میزان مصرف برق پایینی دارد اما در کل بی‌مصرف نیست و تا میزان مشخصی برق مصرف می‌کند. درصورتی که کارتان با کامپیوتر تمام شده، حتما آن را خاموش کنید.

۴- هر یک از وسایل برقی و لوازم خانگی موجود در بازار رده مصرف انرژی متفاوتی دارند. به‌عنوان مثال چندین مدل از یک برند خاص کولر در فروشگاه‌ها وجود دارد. دلیل این امر میزان مصرف انرژی متفاوت آنهاست. این موضوع برای دیگر وسایل و تجهیزات برقی نیز صدق می‌کند. بنابراین برای خرید یک محصول باکیفیت و درپی آن صرفه‌جویی و کاهش مصرف برق به رده مصرف انرژی آن دقت کنید.

۵- با تنظیم درجه کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد، میزان مصرف برق و هزینه‌های خانواده خود را کاهش دهید. دمای آسایش بدن انسان بین ۲۳ تا ۲۵درجه سانتی‌گراد است، در نتیجه با تنظیم صحیح ترموستات کولرهای گازی، هم سرما نمی‌خورید و هم برق کمتری مصرف می‌شود.

۶- زمانی که از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنید، درها و پنجره‌ها را عایق کنید تا انرژی هدر نرود. از همه مهم‌تر از تردد نابجا و بی‌مورد به داخل و خارج از محیط خودداری کنید؛ چراکه این امر موجب هدر رفتن انرژی و افزایش مصرف برق می‌شود.

کد خبر 844715 برچسب‌ها قطعی برق برق قیمت - برق

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره
  • ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داروهای جدید
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در فصل گرم سال
  • صرفه‌جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتری مصرف بنزین در منطقه ایلام
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه _ بصره
  • هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش