Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@20:04:54 GMT

ساخت مسکن در سیستان و بلوچستان یک نوع کار فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۵۴۶۸

ساخت مسکن در سیستان و بلوچستان یک نوع کار فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت الله مصطفی محامی در دیدار مدیر عامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از پشتیبانی و حمایت‌های صورت گرفته از این منطقه، اظها ر داشت: ساخت مسکن از جمله کارهای خیری است که در این استان با توجه به محرومیت موجود اثر مضاعف دارد و یک نوع کار فرهنگی محسوب می‌شود زیرا خدمات نظام و انقلاب را برجسته و گرد و غبار محرومیت را از چهره نظام در استان می‌زداید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان افزود: در سیستان‌وبلوچستان خدمات بی شماری از سوی نظام ارائه شده اما به جهت محرومیت تاریخی موجود در استان، هنوز فاصله زیادی با دیگر نقاط کشور وجود دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به تنوع قومی و قبیله‌ای در استان افزود: دشمنان و مخالفان با تبلیغات گسترده و بزرگنمایی محرومیت‌ها در صدد تشویش اذهان عمومی هستند تا القا کنند علت عدم رسیدگی به استان، مسائل قومی و مذهبی است که این موضوع از پایه و اساس باطل و این نگاه نظام نیست.

وی با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی در برخی شهرهای سیستان و بلوچستان و تذکر نسبت به اینکه پروژه‌های مسکن نباید تبدیل به زمینه‌ای برای حاشیه‌نشینی شود، گفت: کمبود امکانات و عدم رسیدگی از مهمترین عوامل مهاجرت مردم از روستاها به حاشیه شهرهاست.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: اگر افراد پس از مدتی حاشیه‌نشینی، خود را مالک زمین بدانند این باعث ترغیب دیگران به حاشیه‌نشینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ضعف مدیریتی و کم‌کاری در دوره‌های مختلف باعث گسترش حاشیه‌نشینی شده، افزود: اگر طبق مقررات با متخلفان برخورد و نیازمندی‌ها تأمین می‌شد این معضل شکل نمی‌گرفت و مسئولان باید با برنامه‌ریزی به گونه‌ای عمل کنند تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

امام جمعه زاهدان مساعده‌گیری را یکی از عوامل آسیب زا در سیستان و بلوچستان دانست و عنوان کرد: مساعده گیری منجر به تضعیف فرهنگ کار در استان شده و افراد به سمت مشاغل کاذبی از جمله قاچاق رفته و حاضر نیستند از دسترنج تلاش خود استفاده کنند.

وی مشارکت نیروهای بومی منطقه در انجام پروژه‌ها را ضروری دانست و گفت: باید در انجام پروژه‌های مختلف از نیروهای بومی استفاده کرد تا به رشد اشتغال کمک کند و این امر نیازمند تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضعف مدیریتی در قسمت‌های مختلف استان را از دیگر مشکلات اساسی دانست، افزود: مسؤولان مرکز با پیگیری دقیق و برخورد سخت‌گیرانه به دنبال تسریع امور در این منطقه باشند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به خدمات بی شمار نظام در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: با وجود خدمات بی شمار ارائه شده از سوی نظام نه تنها رضایتمندی صورت نگرفته بلکه نارضایتی‌هایی هم وجود دارد که بخشی از آن مربوط به نحوه کار و عدم اطلاع‌رسانی صحیح به مردم است و باید با تبلیغ، توجیه و تبیین، شبهات مردم برطرف شود.

کد خبر 5023249

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس بوشهر آمار کرونا محرم 99 شهرکرد گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی توهین به پیامبر کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی شیوع کرونا سیستان و بلوچستان حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی سیل به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، روح الله سرگزی در امروز پنجشنبه در بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر بارش‌های شدید رگباری اخیر علاو بر مسدوی راه‌های ارتباطی آب سدکهیر در جنوب این استان با ظرفیت ۳۴۳ میلیون متر مکعب سرریز کرده است.

وی توصیه کرد: شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • سیل‌زدگان بلوچستان مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشند
  • سیل ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی سیل به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • رژه ۲۹ فروردین روز ارتش در سیستان و بلوچستان
  • جزئیاتی از جان باختن ۳ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان | ۳ مصدوم در منطقه عسلویه | هشدارهای سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است