Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@08:00:49 GMT

پیشرفت ۹۸ درصدی احداث تصفیه خانه فاضلاب اژیه

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۵۵۲۸

پیشرفت ۹۸ درصدی احداث تصفیه خانه فاضلاب اژیه

ایسنا/اصفهان تصفیه خانه فاضلاب اژیه با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش مکانیکال و سازه ای در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

مدیر آبفا جلگه با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان اژیه با اعلام این خبر، گفت: بیش از ۱۸ میلیارد تومان برای اجرای تاسیسات فاضلاب در این شهرستان هزینه شده و این رقم از اعتبارات عمرانی و جاری تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی عباسی افزود: در سال ۹۶ اجرای شبکه جمع آوری و احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان اژیه در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون ۲۲ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر اژیه اجرا شده و تنها ۸ کیلومتر دیگر باقی مانده تا اجرای شبکه فاضلاب این شهر تکمیل شود.

وی اجرای تاسیسات فاضلاب در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: عمق آب های زیرزمینی در شهر اژیه بسیار کم است به طوری که با حفر کمتر از دو متر آب در دسترس می باشد، چراکه جنس زمین در این منطقه به گونه است که آب جذب نمی شود و مردم مجبور هستند برای دفع فاضلاب حداقل هر ماه چاه های فاضلاب را تخلیه کنند که برای آنها بسیار هزینه بر است.

به گزارش ایسنا، مدیر آبفا جلگه ادامه داد: جلوگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی و سطحی، ارتقاء بهداشت و سلامت عمومی مردم، جلوگیری از بوی نامطبوع و استفاده مجدد از آب، از مزیت های اجرای کامل طرح های فاضلاب شهری است.

عباسی افزود: در مناطق کویری به ویژه در شهرستان اژیه که در شرق استان قرار دارد کمبود آب به شدت احساس می شود و یکی از زیر ساخت های توسعه با توجه به صنعتی بودن استان بحث آب است و صنایع به میزان معینی نیاز به آب دارند که در نتیجه قرار است پساب حاصل از تصفیه فاضلاب عمدتا به صنایع اختصاص یابد.

مدیر آبفا جلگه اظهار کرد:  اجرای پروژه های فاضلاب پر هزینه است و با اعتبارات دولتی شاید حدود ۳۰ تا ۴۰ سال طول بکشد تا طرح به طور کامل اجرا شود، با این وجود طی دو سال اجرای تاسیسات فاضلاب در شهرستان اژیه با اعتبارات جاری و عمرانی به منظور خدمات رسانی بهتر به مردم عملیاتی شد.

عباسی پیرامون روش تصفیه، در تصفیه خانه فاضلاب شهر اژیه، توضیح داد: روش تصفیه در این تصفیه خانه به صورت لجن فعال با حذف ازت و فسفر A۲O است که یکی از پیشرفته ترین روش های تصفیه در دنیا محسوب می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت تصفیه ۷۲۰ مترمکعب در روز است و پساب تولیدی مطابق با استاندارد تعریف شده ازسوی نهادهای ذی صلاح است و با اجرای تاسیسات فاضلاب در این شهرستان بیش از ۵ هزار نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می گیرند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تصفيه خانه فاضلاب اجرای تاسیسات فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب فاضلاب شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت چشمگیر طرح جامع فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم

استاندار خوزستان گفت :درسال‌های گذشته ماندگاری آب خیلی زیاد بود و گاهی تا یک هفته آب‌گرفتگی ادامه داشت، اما در دو سال فعالیت دولت سیزدهم طرح فاضلاب اهواز و کارون که در حدود سی سال ۳۰ درصد اجرا شده بود به ۶۲ درصد رسید و۳۱۷کیلومتر لوله‌گذاری داشتیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی ‌اکبر حسینی‌ محراب، اظهار داشت: در روزهای اخیر دو باران شدید و رگباری به فاصه چند ساعت داشتیم که یکی 17.5 میلیمتر و دیگری 44 میلیمتر بود. در واقع این بارندگی به اندازه 90 درصد بارش سالانه در یزد، 67 درصد بارش سالانه در کرمان و 70 درصد بارش سالانه در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: اخیراً بارش‌های مشابهی در امارات و عربستان که ادعا می‌کنند یک زیرساخت قوی دارند منجر به سیل و تخریب زیرساخت‌های شهری شد، اما خوشبختانه در اهواز با لطف خداوند اتفاق خاصی رخ نداد و با آمادگی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده و بهبود زیرساخت فاضلاب موفق شدیم آب‌های سطحی را تخلیه کنیم.

حسینی محراب بیان کرد: البته موضوع آب‌های سطحی و فاضلاب دو مقوله جدا است، در برخی نقاط می‌شود فاضلاب و آب‌های سطحی را به صورت ترکیبی دفع کرد، اما باید تمام توان خود را برای دفع آب‌های سطحی بگذاریم و شهرداری در این خصوص مسئولیت دارد و باید حتما برنامه‌ریزی لازم را برای جمع‌آوری آب‌های سطحی با ایجاد زیرساخت‌ها به شکل‌های مدرن، سنتی و ترکیبی انجام دهد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در بارش اخیر نزدیک به 10 میلیون متر مکعب در اهواز ریزش داشتیم و طبعا تخلیه آن نیاز به زمان داشت و برخی مناطق دچار آبگرفتگی شدند که با کمک آبفا، شهرداری و بسیج امکانات آبگرفتگی‌ها تخلیه شد.

وی گفت: در سال‌های گذشته ماندگاری آب خیلی زیاد بود و گاهی 36 ساعت تا یک هفته آبگرفتگی ادامه داشت، اما در دو سال فعالیت دولت سیزدهم طرح فاضلاب اهواز و کارون که در حدود سی سال 30 درصد اجرا شده بود به 62 درصد رسید و 317 کیلومتر لوله‌گذاری در این مدت داشتیم که این امر منجر به کاهش مدت آبگرفتگی‌ها شده است.

حسینی محراب ابراز امیدواری کرد: ادامه این طرح با تخصیص بودجه‌های لازم با شتاب بیشتری پیشرفت داشته باشد، اجرای این طرح در دفع آب‌های سطحی موثر است با این وجود یک طرح بزرگتری برای دفع آب‌های سطحی لازم داریم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزودی تکمیل می‌شود
  • صالحی: پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز اولویت دولت در خوزستان است
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر
  • پیشرفت چشمگیر طرح جامع فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • «چغازنبیل» بزرگترین اثر معماری شناخته شده از تمدن ایلام میانه
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • پیشرفت ۷۴ درصدی فاز یک طرح رینگ شهری یزد + عکس
  • پیشرفت ۹۸ درصدی فاضلاب شهر بیرجند