Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@14:14:06 GMT

کرونا در ورزش چراغ خاموش جولان می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۵۷۷۲

کرونا در ورزش چراغ خاموش جولان می‌دهد

انجام تست کرونا در تیم‌های ایرانی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، از شیوع مجدد این ویروس در دو تیم پرسپولیس و سپاهان حکایت دارد.

به گزارش مشرق، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از امروز (دوشنبه) در قطر آغاز می‌شود و ۱۵ تیم حاضر در این مرحله (الوحده انصراف داد) به تناوب، به مصاف هم می‌روند. پیش از حضور تیم‌ها در قطر، نمایندگان ایران اقدام به انجام تست کرونا از بازیکنان و عوامل خود کردند که نتایج آزمایش، حکایت از ابتلای حداقل سه نفر از دو تیم سپاهان و پرسپولیس (شایان مصلح، محمدرضا حسینی و مهدی شیری) به ویروس کرونا داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه تیم‌های ایرانی بدون اعلام این اتفاق و جا گذاشتن مبتلایان در ایران، راهی قطر شدند و در آزمایش مجدد که با همکاری AFC و کشور قطر برگزار شد، به سلامت از آزمایش کرونا خارج شدند تا همانند تیم‌های سعودی و قطری دچار مشکل نشوند.

پیشگیری نمایندگان ایران چند روز قبل از اعزام به قطر در حالی است که تیمی مانند الهلال عربستان و حتی الدحیل قطر که جزو ثروتمندترین تیم‌های آسیا به شمار می‌روند و از مراکز بهداشتی و تمرینی بسیار پیشرفته و مجهزی برخوردارند، در تست کرونای AFC با چند نمونه مثبت مواجه شدند. آن‌ها هم مانند تیم‌های ایرانی، چند روز قبل تستی را انجام داده بودند اما مورد مثبتی مشاهده نشده بود یا حداقل اگر مبتلایی هم وجود داشت، به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نکردند!

بیشتر بخوانید:

کرونا عامل غیبت بازیکن پرسپولیس

* وقتی تست کرونا فراموش شده بود

شایع‌ترین حالت ویروس کرونا در مبتلایان، دارای هیچ علامتی نیست و فرد مبتلا شده بدون هیچ مشکل خاصی به فعالیت‌های روزمره خود می‌پردازد و ممکن است به عنوان ناقل این بیماری، سایرین را هم - چه بسا افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای - مبتلا کند.

با توجه به ماهیت ورزشی مانند فوتبال که دارای فعالیت‌های گروهی است، انجام تست کرونا در فواصل زمانی کوتاه یک امر بدیهی به شمار می‌رود و نیازی به گوشزد کردن مسئولان کنترل کننده نیست ولی بعد از اتمام مسابقات فصل جاری از جمله لیگ برتر و جام حذفی، تیم‌های ایرانی تاحدود زیادی فتیله سخت‌گیری‌های خود را پایین کشیدند و به علت نداشتن مسابقه و در خلال تمرینات، توجهی به انجام این تست نداشتند.

در واقع از اوایل شهریور که لیگ برتر تمام شده تاکنون تیم‌ها کمتر، مدت زمان انجام این تست را رعایت کردند و بازیکنان هم بعضا بدون داشتن ماسک یا سایر وسایل بهداشتی، در رستوران‌ها و اماکن مختلف شهری تردد می‌کردند.

در شرایط کنونی لزوم انجام تست‌های کرونا بسیار احساس می‌شود. در واقع اگر چه این کار هزینه و زحمت اضافه بر دوش فوتبالیست‌ها و تیم‌های فوتبال می‌گذارد اما از یک ضرر احتمالی بزرگتر یعنی ابتلای بازیکنان و مربیان و در نتیجه رفتن آن‌ها به قرنطینه پیشگیری می‌کند. با توجه به اینکه ویروس کرونا تا مدت های مدیدی در جامعه جولان خواهد داد، تیم‌های فوتبال برای همزیستی مسالمت‌آمیز با این ویروس، نباید دست از انجام تست و رعایت موارد پیشگیری کننده بردارند تا از برهه کنونی عبور کنیم.

ویروس کرونا مختص به تیم های ایرانی هم نیست که از تجهیزات پیشرفته ورزشی و پزشکی کمتری نسبت به تیم های عربی و حتی اروپایی برخوردارند. در روزهای گذشته از تیم‌هایی مانند پاری‌سن‌ژرمن و اتلتیکومادرید که از تیم‌های بزرگ اروپا به شمار می روند افرادی مانند دیگو سیمئونه یا کیلیان ام‌باپه مبتلا شده‌اند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین ویروس کرونا لیگ قهرمانان آسیا محمدرضا حسینی شایان مصلح تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال سپاهان آمار مبتلایان به کرونا تیم های ایرانی ویروس کرونا انجام تست تست کرونا تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ خواب هایی الهام گرفته از گل (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی
  • چراغ خواب هایی الهام گرفته از گل (عکس)
  • (ویدئو) جولان خودرو چینی جدید گلزار در سطح شهر
  • (ویدیو) جولان خودرو چینی جدید گلزار در سطح شهر
  • قهرمان اروپا جدایی ستاره ایرانی‌اش را اعلام کرد
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • آیت‌الله سعیدی: شعار سال چراغ راه مسئولان باشد
  • قاتل خاموش جان ۴ عضو یک خانواده را گرفت
  • قاتل خاموش جان ۴عضو یک خانواده را گرفت