Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 فیلم سینمایی «بی حسی موضعی» ساخته حسین مهکام در نخستین هفته از اکران خود در سینما‌های کشور به فروشی معادل ۵۰ میلیون تومان دست یافت، رقمی که نشان می‌دهد بار دیگر فیلمی در چرخه سینمای کرونایی با شکست روبرو شده است.  

اخبار چهره ها - این فیلم نخستین بار در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد و توانست نقدهای مثبتی را برای خود به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از جمله نکات حائز اهمیت و جالب این فیلم می توان به حضور «حبیب رضایی» در قامت تهیه کننده اشاره کرد. این نخستین تجربه تهیه‌کنندگی حبیب رضایی پس از سال‌ها حضور در سینما است. همچنین محمد صادق رنجکشان به عنوان سرمایه‌گذار و مجری طرح در این پروژه سینمایی حضور دارد.

حبیب رضایی، پارسا پیروزفر ، حسن معجونی و سهیل مستجابیان از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم بی حسی موضعی به ایفای نقش پرداخته اند. 

فیلم سینمایی « بی حسی موضعی » به نویسندگی و کارگردانی حسین مهکام سومین تجربه فیلمسازی این کارگردان جوان محسوب میشود، مهکام بیشتر به واسطه نگارش فیلمنامه های گوناگون خود شناخته می شود، «آزادی مشروط» و «آندرانیک» دو فیلم قبلی هستند که مهکام در کارنامه کارگردانی اش به ثبت رسانده است. 

فیلم‌نامه‌های متعددی به نویسندگی مهکام تاکنون در سینما توسط کارگردان‌های مختلفی ساخته شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به «آدم»، «بیست» و «هیچ» هرسه به کارگردانی و نویسندگی مشترک عبدالرضا کاهانی، «گهواره‌ای برای مادر» کارگردان پناه برخدا رضایی، «برف» کارگردان مهدی رحمانی، «پدر آن دیگری» کارگردان یدالله صمدی، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» با همکاری علی زرنگار، وحید جلیلوند و به کارگردانی وحید جلیلوند اشاره کرد.

در خلاصه داستان فیلم بی حسی موضعی آمده است: جلال، دانشجوی سابق رشته فلسفه، متوجه می شود خواهرش که به اختلال روانی دو قطبی مبتلاست، با مردی ثروتمند به نام شاهرخ ازدواج کرده که به شرط بندی بازی فوتبال اعتیاد دارد. جلال با عصبانیت از خانه بیرون می زند تا به خانه دوستش، بهمن، برود که یک آهنگساز زیرزمینی است. در مسیر جلال با یک راننده تاکسی به نام ناصر آشنا می شود و این دو شب عجیبی را در کنار هم سپری می کنند.

سینمای ایران از اسفند ماه سال گذشته با بحران بزرگ کرونا روبرو بوده است، بحرانی که تعطیلی چهار ماهه سینما را به همراه داشت و باعث ورشکستگی بسیاری از آثار و همچنین توقف بخش عظیمی از تولیدات هنر هفتم شد. 

بازگشایی سینما‌ها از اول تیر ماه سال جاری برای بسیاری از فیلمسازان و همچنین تماشاگران روزنه‌ای از امید را ایجاد کرد، اما این بازگشایی به سرعت شکست خورد و اکثریت آثار با فروش اندکی به کار خود پایان دادند، این وضعیت در حدی بود که دو فیلم پرفروش سال هم به سرعت از چرخه اکران خداحافظی کردند.

با این وجود سینما همچنان به اکران آثار خود ادامه می دهد و از سویی عدم فروش آثار سینمایی هیچ تغییر روندی در چرخه اکران بوجود نیاورده است، اتفاقی که شاید اگر به همین منوال پیش برود باعث ورشکستگی کامل سینمای کشور در سال جاری باشد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اکران جشنواره جهانی فیلم فجر سینما پارسا پیروزفر بی حسی موضعی پارسا پیروزفر جشنواره جهانی فیلم فجر بی حسی موضعی بی حسی موضعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش فروش نمایش طلوع خونین آغاز شد

پیش فروش اینترنتی نمایش «طلوع‌ خونین‌» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پیش‌فروش اینترنتی نمایش «طلوع خونین» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی و تهیه‌کنندگی داود زارع گاریزی، که از ساعت ۲۱:۰۰ روز دوشنبه، بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در سالن استاد فرهاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود، از امروز در سایت تیوال با تخفیف ویژه ایام پیش فروش آغاز شد.


 مسعود طیبی کارگردان تئاتر و مدرس دانشگاه که تنها کارگردان ایرانی ثبت شده در آرشیو جهانی شکسپیر با نمایش‌های افلیا، سندرم هملت و نفرین رزالین است، در خلاصه‌ای از نمایش «طلوع خونین» اینگونه اشاره می‌کند: در روم باستان دو زن برای تصاحب قدرت با یکدیگر جدال می‌کنند و در این بین با دسیسه‌هایی که این دو زن می‌چینند، افرادی، چون فرمانده‌ها و اعضایی از کاخ را برای رسیدن به هدف خود می‌کشند، در بین این دسیسه‌ها پادشاه روم باستان متوجه حیله آن دو زن شده و آن دو زن را به قتل می‌رساند و پس از به قتل رسیدن آن‌ها خود نیز خودکشی می‌کند و قدرت پادشاهی وی به پسر کوچک‌تر آن می‌رسد.


گفتنی است در این نمایش ۹۰دقیقه‌ای بازیگرانی چون؛ علیرضا جلالی‌تبار، آرام نیک‌بین، صدف بهشتی، علی یعقوبی، کیوان بهرامی، محمدجواد بهروز، یگانه محمدی، نیکی نیکخواه، دیاکو افسر، محمد جواد شیخ، سارا رحمان‌پور، نیوشا جندقیان، هوتن میرزائی، صدرا عالیجاه، علی کاظمی، علیرضا ذوالفقاری، حسام قانونی به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین عوامل نمایش «طلوع خونین»؛ (مجریان طرح: ایمان یزدی، مهدیه عابدینی، آکادمی هنر‌های نمایشی میزانسن)، (مشاور کارگردان: بانوتیر-سمیه طیبی)، (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: یزدان گرم‌آبی)، (منشی صحنه: آناهیتا آذری)، (دستیاران کارگردان: محمدمسعود قلیچ‌خانی، ریحانه چزانی، مهدی اقبالی)، (مدیر تولید: ایمان یزدی)، (طراح لباس: نسیم ملکی)، (طراح نور: علی کوزه‌گر)، (طراح صدا: عزیز اکبری)، (طراح گریم: بتسابه نعیمایی)، (طراح دکور: مسعود طیبی، محمدجواد شیخ)، (طراح گرافیک: هومان مهرآذین)، (ساخت تیزر: سیاوش مهرآذین، عرفان مهرآذین)، (مدیر صحنه: محمد پورابراهیمی)، (دستیار صحنه: الهه تیموری)، (دوخت لباس: سمیه خواسته)، (ساخت دکور: یزدان گرم‌آبی)، (عکاسان: رامتین جهانبانی، آتنا‌سادات ابریشمی)، (مدیر روابط عمومی و تبلیغات: نوید آغاز)، (مدیر امور رسانه: امیر پارسائیان‌مهر)، (همکار روابط عمومی: پارسا اسماعیلی) هستند.


این خبر در خاتمه یادآور می‌شود علاقه‌مندان به خرید اینترنتی بلیت نمایش «طلوع خونین» می‌توانند از امروز، ۴شنبه، ۸فروردین با مراجعه به سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com نسبت به خرید بلیت با تخفیف ویژه ایام پیش‌فروش اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • فرید حاجی: سینمای تاثیرگذار از درون فیلم‌ساز جوانه می‌زند نه سینمای کوتاه و بلند
  • نبض گیشه در دستان «تمساح خونی»
  • تداوم رونق سینمایی در نوروز رمضانی؛ گیشه به ۷۶ میلیارد تومان رسید
  • آمار فروش اکران نوروزی؛ یکه‌تازی تمساح خونی
  • پاندای کونگ‌فوکار در گیشه جهانی رکوردشکنی کرد
  • پیش فروش نمایش طلوع خونین آغاز شد
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • یک دهه تورم اقتصادی و رکود فکری در گیشه