Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@12:12:42 GMT

وضعیت سنجی کودکان کار و خیابان با آغاز سال تحصیلی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۶۴۶۳

وضعیت سنجی کودکان کار و خیابان با آغاز سال تحصیلی

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا، کودکان کار را از نظر آموزشی با دشواری‌هایی مواجه کرده است، گفت: در حال حاضر انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان در حال وضعیت سنجی کودکان است تا مشخص شود که باید برای چه تعداد کودک ظرفیت ایجاد کند و چه تعدادی از کودکان را می‌تواند به سمت آموزش رسمی کشور سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قاسم حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه توضیحاتی از وضعیت آموزشی کودکان کار و خیابان پرداخت و اظهار کرد: هر چند آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس اعلام آمادگی کرده اما با شیوع بیماری کرونا، کودکان کار را از نظر آموزشی با دشواری‌هایی مواجه  شده اند چراکه تمامی این کودکان از ابزارهای هوشمند مانند تبلت و لپ تاپ برای دریافت آموزش از راه دور برخوردار نیستند. 

 مدیر عامل انجمن حمایت از کودکان کار با بیان اینکه انجمن باتوجه به شرایط کرونا، آموزش‌های از راه دور مانند ارائه سوالات آموزشی و... در پیش گرفته است، گفت: این انجمن با داشتن پنج مرکز به فعالیت‌های خدماتی، آموزشی و حمایتی این کودکان می‌پردازد.

وی با بیان اینکه وضعیت کودکان کار و خیابان تحت پوشش انجمن به دو صورت است، اظهار کرد: برخی از کودکان کار هستند که شرایط لازم برای برخورداری از سیستم رسمی آموزشی کشور را دارند که بخش مددکاری انجمن مشکلات پیش روی این کودکان را برطرف کرده و آنها را به سیستم آموزشی رسمی کشور هدایت می‌کند، اما برخی دیگر سنشان از مقطع تحصیلی مربوطه بیشتر است و باید هرچه زودتر  آموزش‌های خود را شروع کنند که انجمن برای موضوع تحصیل آنها برنامه‌هایی دارد. همچنین انجمن برای آن دسته از کودکان کار که دچار اختلالات یادگیری هستند، کلاس‌های رفع اختلالات یادگیری برگزار می‌کند.

حسنی با بیان اینکه حدود ۱۴۰۰ کودک کار و خیابان تحت پوشش این انجمن هستند، گفت: در حال حاضر انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان در حال وضعیت سنجی کودکان است تا مشخص شود که باید برای چه تعداد کودک ظرفیت ایجاد کند و چه تعدادی از کودکان را می‌تواند به سمت آموزش رسمی کشور سوق دهد، لذا آمار دقیق‌تر از تعداد کودکان کار تحت پوشش طی هفته‌های آینده اعلام می‌شود.

حسنی با بیان اینکه هدف ما این است که باتوجه به شرایط ، تردد کودکان کار و خیابان را به داخل انجمن کاهش دهیم تا خطری آنها را تهدید نکند، ادامه داد: کودکان کار در شرایطی هستند که نمی‌توان آموزش‌های مجازی و از راه دور را در اختیارشان گذاشت و از سوی دیگر حضور این کودکان در کلاس‌ها و به صورت تجمعی از نظر بهداشتی می تواند مشکلاتی  ایجاد ‌کند، از طرفی دیگر تعطیل کردن کلاس‌ها هم به نفع آنها نیست.

وی در ادامه به کمپین مشق مهر که با هدف حمایت از کودکان کار، همزمان با شروع سال تحصیلی ٩٩ توسط انجمن حمایت از کودکان کار آغاز شده است اشاره‌ای کرد و گفت: کمپین مشق مهر هر ساله همزمان با شروع سال تحصیلی برای حمایت از کودکانی که در شرایط دشوار هستند آغاز می‌شود، اما باتوجه به بیماری کرونا امسال علاوه بر هزینه‌ ثبت‌نام مدارس بخشی از کودکان تحت پوشش، نوشت‌افزار، تامین اقلام بهداشتی مانند مواد ضدعفونی کننده، ماسک و... را در دستور کار قرار داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کودکان کار و خیابانی بازگشایی مدارس در شرایط کرونا سال تحصیلی 1399 ـ 1400 انجمن حمایت از کودکان کار کودکان کار و خیابان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: یک تیم ۳ نفره در یکی از استان‌های غربی کشور که اقدام به جعل مدارک تحصیلی و آموزشی و سپس تبلیغ و فروش آنها از طریق فضای مجازی می‌کردند دستگیر شدند.   معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کلاهبرداری با شگرد اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی، گفت: با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن این کارت‌ مشخص می شود.   سرهنگ عبداله چولکی افزود: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر اینکه افرادی اقدام به جعل مدارک تحصیلی و آموزشی و سپس تبلیغ و فروش آنها از طریق فضای مجازی در سطح کشور می‌کنند، پیگیری این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.   این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات، پلیس کارگاه‌هایی را در این رابطه در یکی از استان‌های غربی شناسایی و توقیف کرد.   معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه در بررسی از تجهیزات به دست آمده از متهمان حدود یک هزار فقره انواع اسناد و مدارک جعلی که در فضای مجازی توسط آنان جهت تبلیغ و فروش بارگذاری شده بود کشف شد، گفت: در پیگیری و بررسی از کارگاه مذکور تعداد قابل توجهی از انواع اسناد و مدارک جعلی شامل: ریزنمرات تحصیلی، دیپلم، پیش دانشگاهی، گواهی موقت پایان دوره متوسطه، انواع گواهی‌های مهارت فنی و حرفه‌ای، هولوگرام و امهار مختلف به همراه آلات و ادوات تخصصی جرم جعل کشف شد.   وی با اشاره به اینکه اقدام سریع پلیس آگاهی در شناسایی و دستگیری متهمان منجر به عقیم ماندن اهداف آنان شد، تصریح کرد: ۳ نفر از متهمان اصلی دستگیر شدند که در بازجویی‌های تخصصی به بزه انتسابی معترف و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.   سرهنگ چولکی با بیان اینکه تصویب مجازات‌های سنگین و بازدارنده باعث پیشگیری از وقوعات مشابه می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در خصوص کارگاه‌های جعل اسناد و تولید کالای تقلبی جهت بررسی به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.   وی ضمن هشدار به شهروندان تاکید کرد: مراقب باشید در دام جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی هستند گرفتار نشوید زیرا صدور این کارت‌ها به صورت مکانیزه، متمرکز و توسط مراجع رسمی انجام می‌شود و با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن کارت‌های متفرقه مشخص می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • بازطراحی سامانه نماد برای کاهش بازماندگی از تحصیل
  • پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد است