Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش القدس العربی، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که یکی از اهداف استراتژیک طرح آمریکایی معامله قرن، خلع سلاح کردن مقاومت فلسطین است.

وی در جریان حضور در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد: دولت کنونی آمریکا طی ماه‌های گذشته تلاش کرد با مسئولان جنبش حماس در خصوص اوضاع غزه رایزنی کند، اما مسئولان این جنبش مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هنیه ادامه داد: مسئولان حماس این مسأله را بررسی کردند، اما دریافتند که چنین مذاکراتی، مسموم بوده و در خصوص سلاح مقاومت و طرح معامله قرن است.

وی گفت: هر حمایتی از سوی هر کشوری از جمله ایران از مقاومت فلسطین، بدون قید و شرط است.

هنیه اضافه کرد: آمریکا اعلام کرده است که یکی از اهداف معامله قرن ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای با حضور رژیم صهیونیستی است که در نتیجه آن، گروه‌های مقاومت تبدیل به دشمن و رژیم صهیونیستی تبدیل به دوست و هم پیمان کشور‌های منطقه می‌شود.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی در خلع سلاح مقاومت و محاصره آن با تمام ابزار و امکانات خود شکست خورده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اسماعیل هنیه حماس پارسی خبر فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف آمریکا و اسراییل ظاهری است/اولویت نتانیاهو ادامه جنگ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «محمد الهندی»، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی تاکید کرد که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برقراری فوری آتش‌بس در غزه، انزوای رژیم صهیونیستی در جهان را نشان می‌دهد، اما عملاً منعکس کننده هیچ اقدام عملی نخواهد بود.

محمد الهندی اظهار داشت که آمریکا و رژیم صهیونیستی شریک و هم‌پیمان هستند و اختلافات آن‌ها تاکتیکی و ظاهری است. روابط دو طرف راهبردی و فراتر از روابط بایدن و نتانیاهو است. جنگ در حقیقت پوشش آمریکا برای ریشه کن کردن مقاومت در فلسطین و تضعیف مقاومت در منطقه است.

الهندی بیان کرد که تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی نمایشی است و اختلافات علنی بین آمریکا و این رژیم به نفع نتانیاهو است که می‌خواهد بگوید تنها کسی است که قادر به مقابله با دولت بایدن است.

وی گفت تصمیمات و قطعنامه‌های نهادهای بین‌المللی تنها زمانی که ضرورت داشته باشد و منعفت آمریکا در آن باشد، فعال‌سازی خواهد شد و اکنون منفعت این رژیم در عدم فعال‌سازی آن است.

محمد الهندی عنوان کرد که اسرای اسرائیلی برگ برنده مقاومت است و دشمن صهیونیستی می‌خواهد با کمترین هزینه آن‌ها را آزاد کند. مقاومت با وجود همه چیزهایی که اسرائیل تبلیغ می‌کند، اما در میدان خوب و استوار است. مقاومت ادامه دارد و شهرک‌ها را با موشک هدف قرار می‌دهد و تعدادی از عملیات‌های خود را نشان می‌دهد. قبایل غزه و خانواده‌های آنها فرزندان مقاومت هستند و ارتباط بین آنها و مقاومت ادامه دارد. نتانیاهو نتوانسته در این زمینه شکاف ایجاد کند.

الهندی گفت مقاومت در جریان مذاکرات انعطاف و نرمش زیادی از خود نشان داد اما نتانیاهو مانع از هرگونه پیشرفتی در مذاکرات شده است. میانجی‌ها از ما خواستند که تعداد بازداشت‌شدگان را برای هر زندانی تعیین کنیم، اما «اسرائیل» همچنان به مانع‌تراشی و تعلل ادامه می‌دهد. اولویت نتانیاهو و دولتش ادامه جنگ است نه بازپس گیری اسرا.

این مقام مقاومت فلسطین همچنین تاکید کرد: «اسراییل» اکنون در غزه درگیر است و نمی‌تواند جنگ را گسترش دهد و مثلاً در لبنان جبهه بگشاید. جبهه‌های حمایت در لبنان و دریای سرخ مهم هستند و این جبهه‌ها یکی از روش‌های تحت فشار قرار دادن ایالات متحده برای توقف تجاوز است. اسرائیل نمی‌خواهد متعهد به عقب نشینی کامل یا بازگشت آوارگان شود.

از سوی دیگر وب سایت آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به اظهار نظر مقامات آمریکایی درباره واکنش رژیم صهیونیستی به قطعنامه آتش بس شورای امنیت پرداخته و در این ارتباط به نقل از سناتور کریس مورفی از سنای آمریکا نوشته است: «ما معتقد نیستیم که اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متعهد باشد.»

به گفته کریس مورفی، آمریکا بعد از این نبایستی سلاح‌های بیشتری را به اسرائیل بدهد، مگر اینکه در ارسال کمک به غزه پیشرفتی حاصل شود. این سناتور آمریکایی در واقع خواستار مشروط شدن ارسال سلاح به اسرائیل به شرط ارسال کمک به غزه شده است.

ساعاتی پیش نیز، یک منبع ویژه در مقاومت فلسطین به جزئیات مذاکرات غیرمستقیم نیروهای مقاومت و تل آویو پرداخته و در این ارتباط گفت: «با وجود وضعیت دشوار مذاکرات و رد هر آنچه از سوی اسرائیل ارائه شده است، مذاکرات همچنان ادامه دارد.»

به گفته این منبع فلسطینی، «اسراییل» با وجود همه انعطاف‌پذیری‌هایی که حماس به‌ویژه در موضوع زندانیان نشان داد، در زمینه تعداد زندانیان به عنوان حسن نیت، پاسخ خود را به حداقل تعداد رسانده است.

این منبع به المیادین گفت که «اسرائیل» پیشنهادی ارائه کرد که شامل انتقال آوارگان به چادرها در منطقه شمالی تحت نظارت سازمان ملل است و این پیشنهاد از سوی حماس رد شد، چون حماس و مقاومت بر بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان اصرار دارند، حتی اگر نابود شوند.

این منبع آگاه افزود: اسرائیل پیشنهادی برای بازگشت تدریجی و مشروط زنان، کودکان و سالمندان آواره ارائه کرد و این تعداد از ۶۰ هزار آواره بیشتر نبود، در حالی که تعداد آوارگان از ۸۰۰ هزار نفر فراتر می‌رود.

این منبع به المیادین گفت: «اسراییل» به آتش بس اشاره نکرده و پیشنهاد روشنی درباره عقب نشینی از مناطق شلوغ ارائه نکرده است. واضح است که اشغالگران به دنبال تثبیت حضور خود در کل شمال، مرکز، شرق و جنوب نوار غزه هستند. حماس و مقاومت اصرار دارند نقشه‌ها را ببینند و این نقشه‌ها شامل عقب نشینی کامل اسرائیل از نوار غزه باشد. حماس بر بازگشت آژانس امداد رسانی آنروا به شهر غزه و شمال اصرار دارد و اسرائیل امتناع می‌کند.

کد خبر 6063248

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس جمهور با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین | ملت فلسطین با پایداری خود دشمن صهیونیستی و آمریکا را غافلگیر کرده است
  • رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس با قالیباف دیدار کرد
  • نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست/آمریکا در نسل‌کشی غزه شریک است
  • اختلاف آمریکا و اسراییل ظاهری است/اولویت نتانیاهو ادامه جنگ است
  • هنیه: جنگ غزه یک جنگ جهانی است/ هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیست‌ها است
  • امیرعبداللهیان: حذف حماس و مقاومت خیال و توهم است
  • اسماعیل هنیه: مقاومت مردم غزه افسانه ای بود | قطعنامه صادر شده نشان از انزوای اسرائیل دارد
  • تمجید هنیه از «مقاومت افسانه‌ای» مردم غزه در ۶ ماه گذشته
  • رژیم صهیونیستی به خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین پاسخ نداد
  • حماس: رژیم صهیونیستی به خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین پاسخ نداد