Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@08:27:31 GMT

برداشت زیتون از باغ‌های مرودشت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۶۵۵۷

برداشت زیتون از باغ‌های مرودشت آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: متوسط برداشت زیتون در باغات شهرستان حدود سه تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۵۰ تن زیتون تولید شود.

او با بیان اینکه برداشت زیتون روغنی در اواخر آبان و اوایل آذر ماه انجام می‌شود، افزود: باتوجه به اقتصادی بودن روغن حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد زیتون تولیدی به صورت روغنی و مابقی به صورت کنسروی برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رحیمی، در راستای افزایش سطوح زیر کشت باغ‌های زیتون و افزایش تولید به متقاضیان احداث باغ زیتون یارانه نهال پرداخت می‌شود.

او افزود: عمده زیتون تولیدی در شهرستان در مکان‌های فرآوری محلی فرآوری می‌شود و بخشی هم به کارخانه‌های روغن گیری در شهرستان‌های کوار و شیراز ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: بهره گیری از ارقام پربازده و مدیریت به زراعی و به باغی مانند بهبود تغذیه، هرس و آبیاری مناسب در افزایش عملکرد زیتون نقش دارد.

ارقام تخم کبکی، زرد زیتون، شنگه، دزفولی، کنسواریا و فیشومی از مهمترین ارقام زیتون موجود در شهرستان مرودشت است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت زیتون باغ های مرودشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدرضا غفاریان در حاشیه بازدید از استخرهای دو منظوره اظهار داشت: رهاسازی بچه ماهی در ۱۵ استخر دو منظوره در نیمه دوم سال گذشته و در راستای ترویج فرهنگ بهره وری از منابع موجود برای افزایش تولید انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد در ادامه گفت: در این برنامه رصد و پایش عوامل تولید و ارائه دستورالعمل های فنی به بهره برداران ماهانه صورت پذیرفته و پیش بینی می گردد ۱۰ تن ماهی قزل آلا از این واحدهای آزمایشی توسط بهره برداران برداشت گردد.

دیگر خبرها

  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت