Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@23:12:49 GMT

احترام اهل سنت بر امام سجاد (ع) قلبی است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۶۶۷۷

احترام اهل سنت بر امام سجاد (ع) قلبی است

مولوی عبداللهی با بیان اینکه اهل سنت احترام بر اهل بیت پیغمر(ص) را واجب می دانند، گفت: احترام و محبت اهل سنت بر اهل بیت به ویژه امام سجاد(ع) قلبی و نشات گرفته از اعتقاد است.

مولوی «سید احمد عبدالهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: امام سجاد علیه السلام یا همان زین العابدین علیه السلام در بین اهل سنت به عنوان یکی از فرزندان، نوادگان و اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله مشهور و معروف هستند و جایگاه آن حضرت، جایگاه با ارزشی در بین اهل سنت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه اهل سنت همانطور که به عموم اهل بیت احترام می گذارند، برای امام سجاد علیه السلام هم احترام ویژه ای دارند، گفت: یکی از صفات بارز ایشان که در کتب اهل سنت وارد شده این است که حضرت سجاد (ع) طبقه ضیف، فقرا و مستضعفین جامعه زمان خود را دستگیری می کرد و در برخورد با آنها بسیار مهربان بود، حتی آن حضرت؛ شب ها آذوقه هایی را  بر دوش خود حمل و به خانه نیازمندان می برد که حکایت از مهربانی و نوع دوستی حضرت سجاد علیه السلام دارد.

 

وی تصریح کرد: اهل سنت به امام زین العابدین (ع) احترام دارند و ما همه شیعه و سنی درخواست داریم تا پیرو سیره پاک اهل بیت علیه السلام به ویژه امام سجاد (ع) که در تاریخ از صفات خوب ایشان بسیار عنوان شده، باشند.

 

وی با بیان اینکه حضرت سجاد(علیه السلام) دارای شان و منزلت بالایی در بین اهل سنت هستند، افزود: در کتب حدیث اهل سنت روایات بسیاری از آن حضرت نقل شده و ایشان از تبحر علمی بالایی هم برخوردار بودند.

 

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به اینکه اهل تسنن به امام زین العابدین علیه السلام به دیده یک عارف و عالم در دین می پردازند، گفت: این حضرت در بُعد عرفان در مسیر سیر و سلوک بوده و هم در بُعد علمی، فقاهت و نقل روایت از پیامبر (ص) دارای مقام بالایی بودند ودر  کتب اهل سنت در سیره ایشان مطالب خوبی نقل شده است

 

مولوی عبداللهی با بیان اینکه افراد زیادی از اهل سنت فرزندانشان را به نام های سیدالساجدین، سجاد و زین العابدین نامگذاری کرده اند، اظهار کرد: این نامگذاری نشان از جایگاه بالای این ایشان در تمام امور اهل سنت است.

 

وی بیان کرد: زین العابدین به معنای زینت عبادت کنندگان و از القاب حضرت سجاد علیه السلام است، چراکه ایشان در باب عرفان، رابطه با خدا، مناجات و نماز شب سجده های طولانی داشتند؛ همچنین ایشان را سید الساجدین نیز می گویند چراکه در بُعد عبادی بسیار عابد و پرهیزکار بوده و به دنیا بی رغبت و توجه ایشان به آخرت بوده است.

 

امام جمعه اهل سنت اسدیه احترام بر پیغمر و اهل بیت علیهم السلام را در بین اهل سنت واجب عنوان کرد و گفت: بر همین اساس اهل سنت در تشهد نماز یادی از اهل پیغمبر و اهل بیت علیه السلام می کنند، همچنین در خطبه های نماز جمعه هر هفته هم نامی از بزرگان اهل بیت امام حسن (ع) و امام حسین(ع) برده می شود.

 

مولوی عبداللهی ادامه داد: محبت اهل سنت بر اهل بیت علیه السلام محبتی قلبی و نشات گرفته از اعتقاد است نه ظاهر.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه اهل سنت اسدیه امام سجاد ع بیرجند خراسان جنوبی سجاد علیه السلام بین اهل سنت زین العابدین اهل بیت علیه امام سجاد حضرت سجاد سجاد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است

سردار نعمت الله باقری عصر سه‌شنبه در آیین معارفه استاندار لرستان با اشاره به اینکه اقدامات براساس ظرفیت‌های این استان رخ نداده و سپاه آماده همکاری با دولت است، اظهار داشت: تنها در حوزه آبرسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی ۴۲۵ میلیارد تومان طرح در دست اقدام بوده و ۷۰ درصد آن عملیاتی شده است.

وی افزود: ۱۸ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی قرارداد صورت گرفته است، همچنین در مرحله دوم آبرسانی ۹۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و امیدواریم به سرانجام برسد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان تاکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، منابع طبیعی و همچنین صنایع دست نخورده باقی مانده، اما به اندازه ظرفیت‌ها اقدام نشده است.

سردار باقری بیان کرد: برای استفاده از استعداد‌های موجود در لرستان باید ظرفیت‌های دولت پای کار بیاید، در غیر اینصورت شاهد تغییر نماینده دیگر از دولت در این استان خواهیم بود و برای آبادانی لرستان تمام قد ایستاده‌ایم و تلاش خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره و ادامه داد: رژیمی که فکر می‌کرد ارتش قدرتمندی دارد، اما قدرت پوشالی داشت به فرمان مقام معظم رهبری به دست نیرو‌های سپاه درهم شکسته شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان افزود: رژیم صهیونسیتی با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی که داشت و انتظار می‌رفت از شکست جلوگیری کند، اما موفق نبودند و ندای لبیک یا خامنه‌ای سر داده شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • پاسخی بر یک کلیپ زرد و تأسف‌ برانگیز