Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از اختصاص ۹۰ هزار متر مربع زمین در شهرضا برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت‌الله غلامی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اظهار داشت: این مقدار زمین دولتی در شهرضا در راستای تولید مسکن و اقدام ملی مسکن برای الحاق به محدوده این شهر مصوب شد تا پاسخگوی نیاز اقدام ملی ساخت مسکن در این شهرستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چند طرح کشاورزی دیگر نیز در شهرستان شهرضا مطرح و مورد تصویب قرار گرفت و همچنین ۵۸ هکتار از اراضی دولتی جنوب گورت (از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان)به انبارهای مورد نیاز صنایع کلانشهر اصفهان اختصاص پیدا کرد.

غلامی گفت: در زمان حاضر مراکزی برای انبار کالاها در سطح کلانشهر اصفهان وجود ندارد و این انبارها بصورت پراکنده در اراضی کشاورزی در حال شکل گیری است و بسیاری از تولیدات صنایع که باید در بافت مرکزی شهر توزیع شود بیشتر در بافت تاریخی و منازل واقع در این بافت نگهداری و انبار می‌شود.

به گفته وی برای ارتقا کیفی بافت مرکزی شهر اصفهان و جلوگیری از پراکنده‌سازی انبارها در اراضی کشاورزی، ۵۸ هکتار از زمین های جنوب گورت به انبارهای مورد نیاز صنایع اختصاص پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه چهار مصوبه جلسه امروز به شهرستان اصفهان اختصاص داشت افزود: احداث شهرک سینمایی در اراضی دولتی شرق اصفهان پیشنهاد شده بود که با توجه به اینکه ساخت شهر هنر در بهارستان در حال بررسی است، مقرر شد که شهرک سینمایی هم در مجاورت این شهر هنر در بهارستان احداث شود.

وی با بیان اینکه سایر مصوبات به شهرستان‌های مختلف استان اختصاص داشت اضافه کرد: سه مصوبه این جلسه به خمینی شهر اختصاص داشت که بیشتر آنها تغییر کاربری از کشاورزی و باغ‌ها به کارگاه‌های بسته بندی محصولات کشاورزی و تجاری در اراضی کشاورزی بود که تعدادی از آنها مورد موافقت قرار گرفت.

غلامی با بیان اینکه چند مصوبه هم به مبارکه اختصاص داشت خاطرنشان کرد: مهمترین مصوبه جلسه امروز برای این شهرستان مربوط به خدمات حمل و نقل و پارکینگ ماشین آلات سنگین بود که با توجه به موقعیت این خطه از نظر وجود صنایع سنگین نظیر فولاد و ذوب آهن و ضرورت ارائه اینگونه خدمات برای پارکینگ ماشین آلات سنگین، مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز چند طرح هم در مورد شهرستان کاشان مطرح شد افزود: مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی با مساحت ۸۲ هزار متر مربع در محور ورودی جاده قمصر تصویب شد.

غلامی گفت: مقرر شد منبع مالی و تامین اعتبار برای احداث باغ موزه دفاع مقدس کاشان نیز مشخص و این طرح در جلسه بعدی کارگروه نهایی شود تا اعتبار ساخت زمینی که اختصاص یافته به این باغ موزه مشخص شود، تا سرنوشتی مشابه سایر باغ موزه‌های دفاع مقدس پیدا نکند.

جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا برگزار شد در این جلسه موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل و یا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه کردن گذر وتغییر کاربری مربوط به پنج شهر استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان استاندار استانداری اصفهان قرار گرفت اقدام ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرماندار شهرستان چناران با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تحولی بزرگ در حوزه روستایی بوجود خواهد آورد، گفت: ضرورت دارد تا بخشداران و دهیاران با همکاری بنیاد مسکن نسبت به تامین زمین با الحاق به بافت و یا بازنگری طرح هادی اقدام نمایند.

محسن مه آبادی ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر فراهم نمودن زمینه مهاجرت معکوس به روستاها، خانه دار شدن جوانان نقش بسزایی در رونق اقتصادی کسب و کار و همچنین اشتغالزایی خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان چناران تاکید کرد: بخشداران با مشارکت دهیاران و همراهی بنیاد مسکن نسبت به ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت زمین و اعطای تسهیلات مسکن روستایی اهتمام بیشتری داشته باشند.

در طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین بصورت اجاره ۹۹ ساله و تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی نقش بسزایی در تامین مسکن و مهاجرت معکوس به روستا‌ها خواهد داشت که این مهم به جدیت در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • آزادسازی دو هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اسلامشهر
  • جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول